کد خبر: ۷۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 30 آبان 94

نگهداری کتب تاریخی و نسخ خطی در گونی برنج در زیر زمین!/ ترمز قطار تغییر فرمانداران فارس کشیده شد

ارزیابی عملکرد استانداران، چهار طبقه از «آسمان» فرو می ریزد از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالادبه گزارش شیرازه؛

سالاد معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی که در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور یافته بود در مورد تغییر قرارداد کارگرانی گفته که کار آنها به مثابه کار مستمر است و قرار است قرارداد آنها دائمی شود. وی این تغییر را صرفا در صورت اجرای برجام عنوان کرده و گفته در صورت عدم اجرای برجام این موضوع محقق نخواهد شد. حال این موضوع چه ارتباطی به برجام دارد و بعد از برجام قرار است چه اتفاقی بیفتد از جمله زوایای مبهم صحبت های هفده تن در این برنامه است. «احتمال تغییر میلیون ها قرارداد کار» تیتر یک این روزنامه است که مربوط به یکی از خبرگزاری هاست.

دهمین صفحه این روزنامه اما میزبان خطبه های نماز جمعه شیراز شده که به امامت آیت الله ایمانی برگزار شد که با تیتر «انشگاه ها نباید صحنه تاخت و تاز های سیاسی باشند» به چاپ رسیده است.

سالاد «48 هزار سند تاریخی گم شد»، امیری معاونت امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور در جلسه انجمن میراث فرهنگی استان البرز به انتقال معاونت میراث فرهنگی به شیراز در زمان دولت نهم و دهم اشاره کرده و گفته:« متاسفانه پس از انتقال معاونت میراث به شیراز و همچنین به دلیل نداشتن کتابخانه، کتب تاریخی و نسخ خطی در گونی برنج و کارتن در زیر زمین ساختمان محل استقرار معاونت میراث نگهداری می شد. این آثار ارزشمند تاریخی به دلیل نگهداری در زیر زمین طعمه حشرات، موش ها و همچنین رطوبت شده و آسیب جدی دیدند» ادعای مطرح شده بیشتر از این که به واقعیت نزدیک باشد شبیه طنز است، هر چند طنز های تلخ این چنینی در حوزه ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنان وجود دارد.

«چهار طبقه از «آسمان» فرو می ریزد»، خبر جنوب در شماره امروز خود به صادر شدن حکم پلمپ هتل آسمان شیراز اشاره کرده و نوشته است:«با اینکه پنج ماه از مصوبه شورای عالی معماری و شهر سازی مبنی بر تخریب 4 طبقه از هتل آسمان در شیراز می گذرد هم اکنون با حکم دادستان این هتل پلمپ شده است و اما آنطور که شهردار منطقه یک شیراز می گوید زمان اجرای مصوبه هنوز مشخص نیست»

سالاد «ارزیابی عملکرد استانداران» تیتر یک این روزنامه و مربوط به صحبت های رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور است. سامانی با بیان اینکه این ارزیابی صرفا با گزارشات دیداری و شنیداری صورت نمی گیرد توضیحاتی در این خصوص ارایه کرده است.

«تاراج میراث فرهنگی به بهانه اسباب کشی» عنوان گزارش این روزنامه از «گم شدن 48 هزار سند سازمان میراث فرهنگی در دولت دهم» است. در ابتدای این گزارش شاهد ادعاهایی در مورد نقل و انتقالات اسناد و مدارک این سازمان در دوران ریاست بقایی هستیم که نویسنده هیچ مدرکی در اثبات آن ارایه نکرده است. از این گذشته مطالب به گونه ای در کنار یکدیگر چیده شده اند که خواننده را متقاعد کنند که در دوران احمدی نژاد تنها دزدی و تاراج این میراث مطرح بوده و دیگر هیچ! شاید نویسنده در آن زمان در سازمان میراث فرهنگی حضور داشته و حتی ممکن است اطلاع دقیقی از مکان اسنادی که به گفته خودش معلوم نیست کجاست داشته باشد. عکس امروز این روزنامه به این موضوع اختصاص یافته است.

سالاد تیتر یک خود را به سفر پوتین به ایران اختصاص داده است: «پوتین به دیدار رهبر می آید». دوشنبه این هفته قرار است در جریان سفر خود به ایران با رهبر انقلاب و همچنین رییس جمهور ایران دیدار کند. این سفر از آنجا اهمیت می یابد که در ماه های اخیر روسیه به عنوان یکی از هم پیمانان دولت بشار اسد نقش بسزایی را در سوریه ایفا کرده است.

عکس امروز این روزنامه مربوط به بنزین و حذف سهمیه بنزین 700 تومانی است که تا پایان ساعت 24 امشب اعتبار دارد و پس از آن حذف می شود.

نشست مدیران تربیت بدنی کلانشهر شیراز پنجشنبه گذشته برگزار شد. پاک فطرت در این نشست بر «لزوم گسترش ورزش های بومی متناسب با محلات شهر» تاکید کرده و رسالت شهرداری ها را توسعه و گسترش ورزش های همگانی دانسته است. این خبر در چهارمین صفحه این روزنامه کار شده است.

سالاد موضوع پالایشگاه شیراز و ارزیابی زیست محیطی آن را تیتر یک کرده و به نقل از یکی از نمایندگان فارس در مجلس آورده: «محیط زیست نباید مانعی برای ساخت پالایشگاه باشد». این روزنامه طی گزارشی به بررسی روند ساخت این پالایشگاه و موضوع صدور مجوز زیست محیطی آن کرده است. کلنگ این پالایشگاه در حالی به زمین زده شد که کارگروه ماده دو مجوز ارزیابی آن را صادر نکرده بود و این موضوع باعث به تعویق افتادن ساخت شده است و قرار است نمایندگان فارس در مجلس برای شروع عملیات اجرایی وارد این موضوع شوند.

عکس امروز مربوط به آیت الله ایمانی است اما با عناوین دو مطلب تیتر شده است؛ نخست خطبه های نماز جمعه شیراز: «دانشگاه جولانگاه بازی های سیاسی نشود». تیتر دیگر این تصویر مربوط به صحبت های ایمانی در جلسه هفتگی جامعه روحانیت است: «برخی کارشکنی ها مانع حضور سرمایه گذاران در فارس می شود».

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در جدید ترین اظهارات خود گفته: «تا برگزاری انتخابات مجلس تغییری در فرمانداران نداریم مگر کسانی که در این مدت حکمشان در وزارت کشور صادر شده باشد» چندی پیش و در جریان معارفه سه تن از فرمانداران جدید استان گفته بود قبل از برگزاری انتخابات مجلس همه فرمانداران و بخشدارانی را که با دولت همسو نیستند را برکنار خواهیم کرد.

چهار صفحه میانی این روزنامه اما تبدیل به ویژه نامه ای تمام رنگی شده و به انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته است. در این ویژه نامه مطالب مختلفی به چشم می خورد از اظهار نظر ها و جبهه گیری های مختلف تا وعده و وعید های کاندیداهای احتمالی.


سالاد

نظرات بینندگان