کد خبر: ۷۹۷۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

اظهار بی اطلاعی معاون استاندار فارس از میزان تغییرات مدیریتی در «رستم و ممسنی»/ تبعات امنیتی تغییر مدیران را بر عهده می گیریم

معارفه فرماندار شهرستان رستم برگزار شد واحمدی منش یکی از اعضاء ستاد انتخاباتی روحانی در شیراز، به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.

تودیع و معارفه فرماندار رستم

به گزارش  سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین، روز گذشته در حالی فرماندار شهرستان رستم تودیع و معارفه شد و «فایز چراغ سحر» سکان مدیریتی فرمانداری را به «اسفندیار احمدی منش» سپرد که در چند ماه اخیر سیلی از تغییرات در حوزه انتخاباتی ممسنی و رستم به راه افتاده است و در مهمترین ارکان و نهاد های شهرستان شاهد تغییر مدیران بوده ایم شاید بتوان گفت، تنها فرماندار ممسنی است که از بین مدیران عالی رتبه این دو شهرستان تا کنون تغییر نکرده است.

از بین اساسی ترین تغییر و تحول ها می توان به تودیع فرماندهان و مسئولین تمام نهادهای امنیتی و انتظامی شهرستان های ممسنی و رستم اشاره کرد همچنین تغییرات در دادگستری های هر دو شهرستان در سطح  دادستان و رئیس دادگستری صورت گرفته است. که همه ی این افراد با برگزاری سالم انتخابات به صورت مستقیم ارتباط دارند.


این درحالی است که تنها چند ماه به زمان انتخابات فرصت باقی مانده! و وقتی چنین برنامه ی عظیمی در راه باشد نیاز به همکاری و هماهنگی تمام ادارات و همچنین آگاهی کامل مدیران از وضعیت منطقه و قومیت های شهرستان است. باید دید که آیا این مدیران جدید می توانند در این زمان کوتاه، خود را هماهنگ و آگاهی خود را کامل کنند؟


تاریخچه انتخابات ممسنی و اتفاقات آن باعث شده است که بسیاری از استان نشینان به این منطقه برچسب خط قرمز بزنند! حال مطمئنا با چنین تغییرات گسترده ای که از طرف قوه مجریه، قضائیه و مقننه در سطح شهرستان آن هم پیش از برگزاری انتخابات صورت گرفته، مشخص نیست که فضای انتخابات در سطح شهرستان چگونه مدیریت خواهد شد.


در حاشیه تودیع و معارفه فرماندار رستم که صبح شنبه رخ داد خبرنگار ما با معاون سیاسی و امینیتی استانداری فارس گفتگو کرد و در خصوص این میزان از تغییر و تحولات از هادی پژوهش جهرمی سوال کرد که وی در پاسخ گفت: اگر اطلاع داشتم هرگز فرماندار رستم را عوض نمی کردیم.


پژوهش در خصوص امکان موفقیت این مدیران جدید در زمان انتخابات نیز گفت: گاهی لازم است که تغییری ایجاد کرد و باید یک مدیریت بهتر و برتری را آورد که بتوانند راه را ادامه دهند.از طرفی برخی مواقع یک مدیر که در یک منطقه ای کار کرده است دیگر کارایی ندارد.


وی افزود: این که تحلیل کنیم چون این مدیران رفته اند و اگر در آینده اتفاقی بیفتد آنگاه مقصر این مدیران جدید هستند درست نیست. اگر مساله امنیتی نیز رخ دهد به گردن آنها نمی اندازیم و خودمان مسئولیت آن را قبول می کنیم.

 

100 روز تا انتخاتبات مجلس مانده است و باید دید که آیا فرماندار جدید رستم می تواند در این زمان کوتاه شناختی کافی از منطقه کسب کند و بتواند انتخابات سالم و امنی را برگزار کند؟ که در این خصوص پژوهش پاسخ داد: آقای احمدی منش فرماندار جدید شهرستان رستم با فضای شهرستان آشنا هستند و خودشان اصلا عشایر زاده می باشند. از کار در اینجا آگاهی دارند و مطالعاتی را انجام داده اند و امیدواریم که بتوانند خوب مدیریت کنند.

 

پژوهش همچین در مراسم تودیع و معارفه گفت: به دنبال برگزاری انتخابات سالم و قانونمند هستیم و محوریت کار، قانون است و هرگز از سلیقه ها و جریان های فکری و یا از شخص خاصی حمایت نخواهیم کرد. تحت تاثیر هیچ گروه سیاسی و جریان فکری قرار نخواهیم گرفت حتی اگر از نظر هم رائی و هم فکری با ما همراه باشند. انتظار هم داریم تمام مسئولین برگزاری انتخابات در سطح شهرستان های ممسنی و رستم نیز اینگونه باشند و بدانند که امانت دار رای مردم هستند. از مردم نیز انتظار حضور حداکثری، قانون مداری و دوری از طایفه گرایی را داریم.

 

حجت الاسلام علی خرسندی امام جمعه شهرستان رستم نیز در این آئین خطاب به فرماندار جدید گفت: به دنبال تعامل سازنده، منطقی و به دور از اختلافات باشید مهمترین وظیفه ی شما ایجاد وحدت و همدلی است.


وی همچنین به برخی از اختلاف افکنان هشدار داد: دچار توهم نشوید و طبق خیال بافی های خود وحدت شهرستان را بر هم نزنید کسانی که به دنبال تفرقه و شایعه باشند هیچ جایگاهی نخواهند داشت. 


امام جمعه رستم برای همراهی با فرماندار جدید شرط گذاشت و گفت: ما از شما حمایت خواهیم کرد  و همراه خواهیم بود اما به شرطی که به دنبال وحدت و تحقق بخشیدن به سیاست های نظام و تبعید از فرمایشات مقام معظم رهبری باشید.

 

اسفندیار احمدی منش فرماندار جدید شهرستان رستم پس از تحویل گرفتن حکم مسئولیتش از دست معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس گفت: یکی از کاستی های شهرستان عدم برنامه ریزی است  و با توجه به سابقه کاری که در این حوزه دارم ابتدا به دنبال برنامه ریزی دقیق و مناسبی در این شهرستان خواهم بود. 


وی افزود: امیدواریم بتوانیم انتخابات شفاف و باشکوه برگزار کنیم.

 

گفتنی است فرماندار جدید رستم سابقه مدیریت کلان ندارد و بیشتر در شهرداری شیراز و در برخی از بخش ها و واحد های وزارت کشوری و دانشگاهی فعالیت داشته است و در واقع می توان گفت که او به عنوان کارشناس در بسیاری از بخش ها خدمت کرده است و این تجربه می تواند او را در مدیریت شهرستان کمک کند. وی از اعضاء ستاد انتخاباتی حسن روحانی در شیراز بود. احمدی منش در سومین سال فعالیت دولت اعتدال، توانست فرماندار شود.


نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دهزیری
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴
0
با سلام جناب پژوهش از بخشدار کردیان جهرم خبر داری چرا بخشدار جدید را معرفی نمی کنید
سجاد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴
0
چطور معاون استاندار از تغییرات بی اطلاع هستند این ضعفه