کد خبر: ۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۸۸

توضيح وزير رفاه دولت اصلاحات درباه هدفمندي

وزير رفاه و تامين اجتماعي دولت اصلاحات گفت: دولت خاتمي جرات نداشت همانند دولت احمدي‌نژاد، گام در عرصه هدفمندي يارانه ها بگذارد.

محمد حسين شريف‌زادگان گفت: دولت خاتمي با توجه به شرايط اقتصادي و اجتماعي آن روزها که زمينه مناسبي براي اجراي هدفمند شدن يارانه‌ها بود اما جرات نداشت همانند دولت احمدي‌نژاد، گام در اين عرصه بگذارد.

شريف زادگان گفت: بين کارآيي و عدالت اجتماعي تضادي وجود دارد به اين مفهوم که هر چه حمايت‌هاي اجتماعي زياد شود کارايي کم مي‌شود.

وي ادامه داد: هدفمند شدن يارانه‌ها عدالت اجتماعي متناسب با کارايي مناسب را انتخاب مي‌کند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي دولت اصلاحات گفت: يکي از راه‌هاي پوشاندن فاصله طبقاتي در جامعه حمايت‌هاي اجتماعي است که پرداخت يارانه هدفمند، اساس آن است.

شريف زادگان در اين باره تاکيد کرد: هدفمند نبودن يارانه‌ها و برخورداري بيشتر گروه‌هاي پردرآمد از يارانه‌ها به عنوان يک واقعيت در کشور ما وجود دارد.

وي اين چنين تحليل کرد که افرادي که به واسطه فقر مالي از تکنولوژِي عقب‌مانده‌تر استفاده مي‌کنند از يارانه کمتري بهره‎مند مي‌شوند و قيمت بيشتري مي‌پردازند.

وير رفاه و تامين اجتماعي دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: ما با کمبود منابع روبرو هستيم و به همين جهت بايد به افرادي که نياز بيشتري به يارانه دارند، سهم بيشتري تعلق گيرد.

شريف زادگان با تاکيد بر اينکه تمام مديران کشور هدفمند کردن يارانه‌ها را قبول دارند، گفت: هدفمند کردن يارانه‌ها را بايد جزيي از برنامه‌هاي جامع حمايت اجتماعي قلمداد کرد.

وي هدفمند کردن يارانه‌ها را پوشش افراد فقير جامعه دانست که از وظايف اصلي دولت‌هاست.


انتهاي پيام/70

برچسب ها: فقر
نظرات بینندگان