کد خبر: ۷۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

انتقاد شدید مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز از اقدام اخیر سازمان تعاون روستایی فارس

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: امحا 1700 تن سیب زمینی که ناشی از سوء مدیریت مسئولین مربوطه است موضوعی نیست که حضرات مسئول با افتخار از آن خبر می دهند.
به گزارش شیرازه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی غریو پیرامون اقدام اخیر وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد اظهارات تاسف برانگیز مسئولین جهاد کشاورزی استان فارس بوده ایم. امحا 1700 تن سیب زمینی که ناشی از سوء مدیریت مسئولین مربوطه است موضوعی نیست که حضرات مسئول با افتخار از آن خبر می دهند. این اقدام غیرمنطقی نه تنها هیچ ادله شرعی، اخلاقی و عرفی ندارد بلکه از نظر اقتصادی مستقیما با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

عباس توانا گفت: مسئولین جهاد کشاورزی با چه بینشی این اقدام را مرتکب شده اند؟ می گویند می خواهیم قیمت بازار را کنترل کنیم، آخر به چه قیمتی؟ کنترل قیمت بازار با تعیین الگوی کشت مناسب امکان پذیر است نه اینکه نعمت خدا را که مردم بسیاری به آن محتاجند را چال کنیم. مسئولین تعاون روستایی اگر هنر دارند الگوی کشت مناسب را تعیین نمایند تا شاهد تولید مازاد بر نیاز مصرف کنندگان نباشیم نه اینکه با چال کردن 1700 تن سیب زمینی صورت مساله را پاک کنند.

دانشجوی ارشد اقتصاد دانشگاه شیراز تصریح کرد: این اقدام مضحک و غیرعقلانی یقینا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد استان و کشور وارد آورد؛ تنظیم بازار با دفن هزاران تن سیب زمینی زمانی که ده میلیون مددجو داریم که با توزیع 5 کیلو سیب زمینی می توان کاری کرد که 340000 خانواده ولو برای چند شب در همین اطراف خودمان گرسنه سر بر بالین نگذارند. شما مسند دار کدام حکومتید؟ شما مسند دار حکومت اسلامی هستید.

عباس توانا گفت: اگر خود را پایبند به سخن پیامبر اسلام که فرمودند "آن کس که شب سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه بماند به من ایمان نیاورده" نمی دانید لااقل اسراف نکنید. چال کردن محصولی که به گفته خودشان 620 میلیون تومان هزینه داشته به جز هزینه فرصت و آب و .... چه دردی را دوا می کند؟ 620 میلیون تومان بیت المال را دور ریختید که باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشید.

وی با اشاره به امحا محصولات کشاورزی و سوء مدیریت جهاد کشاورزی گفت: امحا این مقدار محصول کشاورزی ناشی از سوءمدیریت مسئولین استانی است، با چه استدلالی می گویند بهترین اقدام سازمان تعاون روستایی بوده؟ خیانت سازمان تعاون روستایی به روستاییان و کشاورزان و لکه سیاهی بر کارنامه اقتصادی استان فارس بوده است.

عضو شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی فارس افزود: مسئولین استانی چقدر خودشان را از قشر کم درآمد جامعه سوا کرده اند که نسبت به چنین فاجعه معیشتی سکوت اختیار کرده اند؟ وقت آن رسیده نمایندگان مجلس نسبت به این اقدام خلاف عدالت اجتماعی و خلاف آرمان های حضرت امام موضع بگیرند. مگر شاکله گفتمان انقلاب اسلامی چیزی جز مستضعف سالاری بود و حضرت امام بارها بر آن تاکید داشتند لذا فرمودند: "دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی علیه السلام برای محرومین دل می سوزاند، دل بسوزاند. مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آنها را سیر کند" آیا آنچه امروز در استان فارس رخ داد موید این گفتار بود یا ناقض آن؟ مطمئنا ناقض آن.

 وی در ادامه بیان کرد: شایسته است سازمان های مربوطه نظیر جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در کنار نصب بیلبورد های گرامیداشت هفته بسیج به جای گرامیداشت صرفا دکوری، کمی با ارزش های بسیج و بسیجی آشنا شوند تا شیرینی این هفته را با اقدامات خلاف منطق شان بر کام بسیجیان حقیقی و ادامه دهندگان راه شهدا تلخ نکنند. شنیدن خبر امحا 1700 تن سیب زمینی شیرینی هفته بسیج را به کام مردم فارس تلخ کرد.

توانا در پایان افزود: از همه مسئولین استانی مجدّانه خواستاریم تا با اقدام قاطع و به موقع شان با عاملین این مصیبت معیشتی ضمن جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی گامی در جهت مخالفت با سیاست های ضد اقتصاد مقاومتی بردارند. جریان دانشجویی نیز به عنوان دیده بان جامعه با تیزبینی بیش از پیش ناظر عملکرد حضرات مسئول خواهد بود و نتیجه را به عموم مردم حقیقت جوی استان خواهد رسانید.

نظرات بینندگان