کد خبر: ۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 1 آذر94

حراج کارخانه ITI متری 200 هزار تومان!/چند درصد مردم شیراز می توانند رای دهند؟

نشست شورای اداری شیراز با موضوع انتخابات پیش رو از جمله مطالبی است که در اکثر روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد صدور دو قطعنامه اخیر سازمان ملل باعث واکنش  وزیر خارجه ایران شده است. تیتر یک امروز مربوط به موضع گیری ظریف است: «دو قطعنامه حقوق بشری مجمع عمومی ملل متحد طنز تلخ روزگار است».

خبر کشف تعدادی عروسک بمب گذاری شده در مسیر زائران اربعین حسینی موضوع عکس امروز است که تیتر «کشف و خنثی سازی حمله بزرگ داعش به زائران اربعین» برای آن انتخاب شده است.

نشست شورای اداری شیراز با ریاست فرماندار شیراز برگزار شده و عالیشوندی در این جلسه گفته: «بنای ما برپایی انتخابات سالم است». این خبر در سومین صفحه این روزنامه کار شده است. عالیشوندی با ضمن گرامی داشت هفته بسیج وظایف مسئولان در قبال برگزاری انتخابات را یادآور شده است.

و کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد «چشم های نگران 1200 کارگر سرگردان به گوشت قربانی فارس»، عنوان گزارشی است از سرنوشت کارخانه « ITI» که قرار است متری 200 هزار تومان به فروش رود. در این گزارش آمده است:«زمین 17 هکتاری کارخانه ITI فردا چوب حراج می خورد، حراجی بی سابقه که قرار است در آن زمین های مرغوب این کارخانه بر خیابان و در دل شهر با پایه مزایده متری 200 هزار تومان فروخته شود، نرخی که شاید این روزها بتوان با آن یکی دو متر پارچه یا 4 کیلو پسته و یا 5 کیلو گوشت قرمز خرید.آن گونه که شواهد حاکیست این نرخ، نرخ کارشناسی شده سال 91 است و بعد از 3 سال که قیمت زمین در کلان شهر شیراز به مرز انفجار رسیده و در روستاهای نزدیکی کارخانه همچون ترکان زمین کمتر از متری 800 هزار تومان خرید و فروش نمی شود معلوم نیست چگونه قرار است لاشه این کارخانه را به ثمن بخس به مزایده بگذارند.این قیمت گذاری ناعادلانه، نمایندگان 1226 کاگر سابق این کارخانه که بدون احتساب ضرر و زیان چند ساله حدود 30 میلیارد تومان از کارخانه ITI طلبکارند را به جلوی استانداری کشاند»شمشیری نماینده کارگران هم در این باره گفته:« ما مخالف برگزاری مزایده نبوده و اتفاقا با برگزاری مزایده زودتر به طلبمان می رسیم اما مساله این است که حاضر به پذیرش قیمت و بهای اندکی که بر روی اراضی مرغوب این کارخانه گذاشته نیستیم»تجمع کارگران در جلو استانداری باعث شد که استانداری با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، و حوزه سیاسی، امنیتی و اقتصادی استانداری، رئیس شعب بانک ملی استان فارس و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل جلسه دهد. مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری فارس در مورد نتیجه جلسه گفته:«مقرر گردید در صورت امکان، جلوی برگزاری این مزایده گرفته شود چرا که قیمت تعیین شده با نرخ های امروزی جور در نمی آید» در این گزارش از نامه قادری نماینده شیراز به مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس جهت توقف مزایده خبر داده که جواب مدیر کل ثبت آن بوده که چون فرآیند مزایده شروع شده چاره ای به جز ادامه نداریم. هادی پژوهش دبیر شورای تامین استان نیز گفته:«بحث کارخانه ITI یک بحث اقتصادی است نه سیاسی؛ بنابراین شورای تامین استان قصد ورود به این مسئله صنفی و اقتصادی را ندارد»


سالاد تیتر یک خود را به نشست شورای اداری شیراز اختصاص داده و به نقل از فرماندار آورده: «امنیت سخنرانی تمام سلایق سیاسی در شیراز فراهم است».

گفتگوی این روزنامه با مدیر کل منابع طبیعی و محیط زیست فارس به عنوان موضوع عکس امروز انتخاب شده است. حمزه ولوی در صحبت های خود با اشاره به روند خشک شدن تالاب های استان گفته: «با برگزاری کنفرانس و سمینار، دریاچه ها و تالاب های استان احیا نمی شود». وی همچنین با انتقاد از نمایندگان فارس در مجلس گفته دریاچه های فارس مورد بی مهری نمایندگان قرار گرفته و اگر مسئولان رده بالا پیگیر اعتبار لازم باشند امید به احیای این تالاب ها وجود دارد.

صدر اخبار داخلی به گفتگوی دیگر این روزنامه با مدیر کل ثبت احوال فارس مربوط می شود: «هیچ محدودیتی برای صدور کارت ملی در شیراز وجود ندارد». انصاری همچنین گفته ظرفیت هر دفتر پیشخوان برای انجام این قبیل امور روزانه 17 نفر است و با توجه به وجود 14 دفتر در سطح شیراز، 280 نفر به صورت روزانه می توانند برای اقداماتی از قبیل عکس دار شدن شناسنامه، تعویض شناسنامه و هوشمند شدن کارت ملی اقدام نمایند.

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های رییس شورای هماهنگی بانک ها اختصاص داده که پیشتر از «شناسایی 570 ابر بده کار» خبر داده بود. مدیر کل امور اقتصاد و دارایی فارس هم مبلغ معوقات استان را 1270 میلیارد تومان اعلام کرده که 30 درصد این معوقات مربوط به دانه درشت ها است.

آخرین اخبار حاکی از آن است که در همین هفته حکم تخریب هتل آسمان به دلیل مخدوش کردن حریم بصری ارگ کریم خان اجرا می شود. این روزنامه در همین راستا با تیتر «شکایت مالک هتل آسمان از مسوولان شهر» عکس امروز را به چاپ رسانده است. بنا به اخبار منتشر شده این هتل که قرار بود در 14 طبقه ساخته شود اکنون 18 طبقه ساخته شده و پس از کش و قوس های فراوان در این هفته قرار است تخریب شود.

«علم بهتر است یا ثروت؟» عنوانی است که برای یادداشت امروز این روزنامه انتخاب شده است. نویسنده به بررسی آماری تعداد فارغ التحصیلان نرخ بیکاری در هر مقطع را بررسی کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده: «نرخ بیکاری درس خوانده های دانشگاهی بیشتر از درس خوانده های پایه های پایین تر و کم درس خوانده ها و نخوانده ها شده است».

سالاد تیتر یک خود را به موضوع تک نرخی شدن بنزین اختصاص داده و گزارش یکی از خبرگزاری ها در این رابطه را به چاپ رسانده است: «بنزین از امروز تک نرخی می شود».

خبر مربوط به جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه فعالیت های قرآنی استان که با حضور و سخنرانی آیت الله ایمانی همراه بوده، در صدر اخبار داخلی خودنمایی می کند: «هنر فاخر می تواند قرآن را برای بشر بهتر معرفی کند». وی در ادامه صحبت های خود با اشاره وجود برخی لودگی ها و هنر ها گفته: «کسانی که هنر را به ابتذال کشیدند نباید وارد ساخت قرآن شوند».

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شیراز خبر داده: «45 درصد جمعیت شهرستان حائز شرایط رای دادن هستند». نیک مرام همچنین خاطر نشان کرده که 650 تا 700 شعبه اخذ رای در شهرستان شیراز فعال خواهد بود و 10 هزار نفر به عنوان عامل اجرایی این شعب در نظر گرفته شده است. این خبر مربوط به نشست شورای اداری شیراز است که با ریاست فرماندار شیراز و موضوعیت انتخابات پیش رو برگزار شده است.


سالاد

نظرات بینندگان