کد خبر: ۷۹۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

حذف حجله های قبور شهدای استهبان در هفته بسیج + عکس

بنیاد شهید استهبان در اقدامی عجیب و در هفته بسیج بدون رضایت خانواده معظم شهدا، شبانه اقدام به حذف حجله های شهدا در استهبان نمود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سراج استهبان؛ چند ماه پیش وقتی موضوع بازسازی گلزار شهدا مطرح شد با مخالفت خانواده معظم شهدا و رزمندگان دفاع مقدس روبرو و منجر به تجمع خانواده شهدا و رزمندگان در بنیاد شهید استهبان شد.

این تجمع به جلسه ای با حضور خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگران دفاع مقدس و ریاست آن اداره  مبدل شد و در خصوص بازسازی گلزار شهدا تصمیمات و تعهداتی اتخاذ گردید.

اما در اقدامی عجیب بنیاد شهید استهبان به وعده های خود عمل نکرده و بدون رضایت خانواده شهدا شبانه اقدام به حذف حجله های شهدا در استهبان نموده است.

ظاهرا ریاست بنیاد شهد استهبان در بازسازی گلزار شهدا چند نکته را فراموش کرده است.

نکته اول: ابتدا باید یادآور شویم در جلسه ای که با حضور خانواده معظم شهدا  برگزار شد به دلیل عدم بازسازی موفق گلزار شهدا قطعه جنوبی، وی گفته بود: «در این بین عزیزانی  نسبت به خوب  بازسازی نشدن قطعه جنوبی اعتراض داشتند ما این پیشنهادات و انتقادات را به جان خریده و با کمک این عزیزان به دنبال رفع مشکل در بازسازی قطعه جنوبی گلزار شهدا خواهیم بود» و همچنین در خصوص قطعه شمالی گلزار متعهد شد بود که با حضور مهندسین  و صاحب نظران  نقشه ای تهیه و  بعد از بررسی های دقیق و موافقت خانواده معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران به تایید امام جمعه رسد و به مرحله اجرا دربیاید.

ضمنا بنا بود کارگروهی از میان خانواده معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران انتخاب شده تا نقطه نظرات آنان اعمال و از نزدیک در جریان امور قرار داشته باشند. حال چه شده که شبانه بدون اطلاع هیچ یک از افرادی که متعهد شدید در جریان امور قرار گیرند دست به چنین کاری زده اید؟

نکته دوم: در بخشی از صحبت های رئیس بنیاد شهد استهبان در جلسه که با حضور خانواده های معظم شهدا در این خصوص برگزار گردید میزان اعتبار بازسازی گلزار شهدا توسط شما50 میلیون تومان اعلام شد و قرار شد ما بقی بودجه این کار از استان تامین شود. حال خبر ها حاکی از این است که این مقدا بودجه به مقدار کمی کاهش یافته و خبری هم از تامین ما بقی بودجه از استان نیست. حال اگر بعد از شروع بازسازی ، بودجه مورد نیاز  تامین نشد، وضع گلزار چه خواهد شد؟

نکته سوم: برداشت سایه بان گلزار مطهر شهدا آن هم در هفته بسیج  که طبق برنامه های این هفته بنا به گلباران گلزار شهداست، توسط آن نهاد که خود باید از ارزش های شهدا دفاع نماید، جای بسی سوال است. احترام به مقام شهدا، خانواده معظمشان و بزرگان شهر بر همه واجب و برآن نهاد که عهده دار  مسئولیت سنگینی در خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران است واجب تر.

نکته چهارم: رئیس بنیاد شهید استهبان بهتر است  گلزار شهدا را تا قبل از برنامه گلباران گلزار شهدا به مناسبت هفته بسیج به حالت اول باز گرداند تا کلمه بنیاد شهید خدشه دار نشود.

در ادامه نمایی از گلزار شهدای استهبان آمده است.


 

 

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جابر صحراگرد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴
0
سلام
دو سال هست که دانشجوی استهبانم..... و خدا توفیق داد در سنگر دانشگاه به عنوان خادم دانشجو در بسیج دانشجویی حضور داشته و بیشتر حلقات صالحین رو در امام زاده و در کنار قبور مطهر شهدا برگزار میکنم،از سال گذشته تا کنون زمزمه های برای تغییر قبور شهدا به گوشمان میرسد!!!!! بنده در مدتی که در استهبان بوده ام این را خوب درک میکنم که قطعه پایین گلزار شهدا ، مردم و مهمانان این شهرستان قرانی که در چند ماه تحصیلی حضورشان در شهر....انس بیشتری میگیرند
........نه تنها خانواده شهدا و مردم شهر بلکه جمع کثیری از دانشجویان نیز مخالف از بین بردن مکانی که سالها مردم با اون انس گرفته اند هستند.
این نمیشود کسانی که نه رنگ جبهه دیده اند و حتی درک نکرده اند بخواهند برای اینچنین موضوعی اظهار نظر کنن......