کد خبر: ۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

امام جمعه جدید شهرستان لارستان چه زمانی معرفی می شود؟

با گذشت 5 ماه از فوت مرحوم حجت الاسلام نوربخش، امام جمعه جدید لارستان معرفی نشده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام نوربخش امام جمعه شهر لار اوایل تیرماه امسال به رحمت ایزدی پیوست. از آن روز تاکنون حدود 5 ماه می گذرد اما جایگزین این عالم فقید مشخص نشده است.
15 تیرماه یعنی 10 روز پس از این که لارستان امام جمعه خود را از دست داد؛
حجت الاسلام ملک مکان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس خبر از انتخاب قریب الوقوع امام جمعه جدید شهر لار داد. حجت الاسلام ملک مکان گفت: به دلیل اهمیت و حساسیت شهرستان لارستان سعی می کنیم که معرفی امام جمعه جدید طولانی نشود و ان شاءالله تا نیمه ماه شوال (10 مردادماه) امام جمعه جدید لارستان را معرفی می کنیم.

وی افزود: سعی بر این است که فردی جا افتاده، مجرب، ترجیحا سیّد و حداقل درحد شاگرد آیت الله آیت الهی به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی کنیم.

با این وجود، از افراد متفاوتی به عنوان گزینه های امامت جمعه در شهر لار یاد می شد؛ از امام جمعه موقت شیراز تا حجت الاسلام شیرمردی.

16 مردادماه یعنی پس از گذشت 6 روز از وعده رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه جدید شهر لار، جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس خبر از انتصاب احتمالی حجت الاسلام شیرمردی به عنوان امام جمعه این شهر داد.

حدود 15 روز بعد، نماینده مردم لارستان در مجلس خبر از قطعی شدن انتخاب حجت الاسلام شیرمردی به عنوان امام جمعه این شهرستان خبر داد و از مقام معظم رهبری، حداد عادل و همه آن هایی که در این ماجرا نقش داشتند، قدردانی کرد.

حالا پس از گذشت چند ماه، هنوز مردم لارستان منتظرند تا امام جمعه جدید خود را بشناسند. آیا واقعا حجت الاسلام شیرمردی به عنوان امام جمعه لارستان منصوب شده است؟ آیا وقت آن نرسیده کسانی که نگران خلاء فقدان بزرگانی همچون آیت الله آیت اللهی و مرحوم نوربخش و همچنین لزوم وجود شخص واجد الشرایطی برای جبران این خلا هستند، قدری به انتخاب امام جمعه شهر لار سرعت ببخشند؟
نظرات بینندگان