کد خبر: ۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۸۸

نظر مردم آمريکا درباره پايگاه " ويکي ليکس"

بر اساس تازه‌ترين نظرسنجي‌هاي يك شبكه آمريكايي، ?? درصد از مردم آمريكا از وب‌سايت ويكي‌ليكس و عملكرد اين پايگاه اينترنتي ناراضي هستند.

بخش نظرسنجي شبكه آمريكايي "سي‌ان‌ان " در تازه‌ترين نظرسنجي خود اعلام كرد كه ?? درصد از مردم آمريكا از عملكرد وب‌سايت ويكي‌ليكس در انتشار هزاران سند به اصطلاح محرمانه آمريكا ناراضي هستند.

اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه تنها ?? درصد از مردم آمريكا از طرفداران پايگاه اينترنتي ويكي‌ليكس محسوب مي‌شوند.

بر اساس اين گزارش، اين نظرسنجي شامل مصاحبه با يكهزار و هشت آمريكايي بزرگسال مي‌شود كه به صورت تلفني در بين تاريخ‌هاي ?? تا ?? دسامبر انجام گرفت و درصد خطاي اين نظرسنجي مثبت و منفي سه درصد است.

بنا به عقيده كارشناسان، اسناد به ‌اصطلاح محرمانه ويكي‌ليكس شامل برخي موضوعات كاملا بديهي در كنار دروغ‌هايي بزرگ از نوع آمريكايي مي‌شود كه در پشت پرده انتشار آنها سايه دولت آمريكا و كاخ‌سفيد مشاهده مي‌شود و توطئه‌اي جديد براي تحقق اهداف سلطه‌جويانه واشنگتن است؛ هر چند بعضا در ميان اين دروغ‌هاي بزرگ برخي آمار و ارقام و اطلاعات را نيز مي‌توان مشاهده كرد كه با وجود صحت آنها پيش از اين هرگز به آنها اشاره‌اي نشده بود. اما به طور كلي بيشتر به نظر مي‌رسد كه واشنگتن با گنجاندن اين اطلاعات در سري اسناد جديد كه با واقعيت نيز شباهت بسياري دارد، در تلاش است تاحدودي از شدت دروغ‌هاي بزرگي كه در كنار آنها مطرح كرده، بكاهد.


انتهاي پيام/70

نظرات بینندگان