کد خبر: ۷۹۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
شیرازه از فریب خوردگان پروژه نفوذ در فارس گزارش می دهد/ قسمت سوم

جمیله کدیور؛ از حضور در «کنفرانس برلین» تا دفاع از همسر «همیشه دامادش»

وقتی که موضوع فساد اخلاقی عطاالله مهاجرانی رسانه ای شد، او در دفاع از همسر همیشه دامادش و علیه هووهایش گفت: همه اين ماجرا برای تخريب چهره همسرم است!
 شیرازه- سرویس سیاسی: «نفوذ» کلید واژه ای که مدتی است در کشورمان بر سر زبان هاست و هر کس از منظر خود، نسبت به آن تحلیل می کند اما خطر نفوذ دشمن، واقعیتی انکارناپذیر است که خصوصا بعد از انقلاب آثار آن به عینه و به وفور قابل ارزیابی و پیگیری است. هدف دشمن تنها نخبگان و خواص نیست و دامنه اثر گذاری و نفوذ خود را چنان گسترده که از مهدکودک ها و دانش آموزان گرفته تا حتی آیت الله ها را شامل می شود. به طوری که دشمنِ با برنامه، در اوایل انقلاب اسلامی «حاصل عمر امام» را در مدت اندکی به یک رفوزه سیاسی تبدیل می کند و آیت الله رنج کشیده انقلاب علیه انقلاب اسلحه می کشد. یا این که برخی انقلابیون دو آتیشه پس از مدتی مقابل انقلاب اسلامی قرار می گیرند و به نظریه پردازهای اصلی جبهه معارض با آن تبدیل می شوند. یا از همه مهمتر، چه کسی باور می کند نخست وزیر امام(ره) در راس فتنه 88 قرار گیرد؟

به هر حال «نفوذ» که اکنون از آن به «فتنه نفوذ» یاد می شود، اختصاص به این دولت و آن دولت ندارد و دشمن از هر فرصتی برای دست یافتن یا حداقل اثرگذاری بر مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام اسلامی نهایت استفاده را می کند. به نظر می رسد، بعد از توافق هسته‌ای، این مسئله ابعاد جدیدی به خود گرفته است؛ به‌ طوری‌ که رهبر معظم انقلاب در اکثر سخنرانی‌ های شش‌ماهه ابتدای امسال، در 68 نوبت از واژه نفوذ در جملاتی همچون «به‌هیچ‌وجه اجازه داده نشود که آن‌ها به بهانه نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند»، «نیت آن‌ها [آمریکایی‌ها] این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور»،  «ملت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد. نباید بگذاریم دوباره برگردد. نباید بگذاریم از در که بیرون رفت، از پنجره بازگردد. نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند» استفاده کرده اند. رهبر معظم انقلاب حتی فراتر از این، با بیانی قاطع، صریح و همه‌ فهم می‌ فرمایند: «امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای این کشور است ... آن‌ ها به دنبال نفوذند».

طبیعی است در این بین، عده ای که از کرده خود خبر دارند؛ ناخرسند از هشدار دقیق، صریح و قاطعانه رهبری، دنبال کم ارزش جلوه دادن و کاستن از بار معنایی و محتوایی واژه نفوذ باشند و با ادبیات خاص خود به نهادهای انقلابی و دلسوزان نظام هجمه کنند و بجای ایستادن مقابل نفوذی ها، یقه منتقدین را بچسبند اما با وجود همه تاخت و تازهای بی حساب و کتاب برخی فریب خوردگان سیاسی و رسانه های زنجیره ای و اجاره ای به نهادهای امنیتی در برخورد با عناصر نفوذی، دلسوزان واقعی نظام موضوع نفوذ را جدی تر از گذشته مد نظر دارند و قاطعانه مقابل هر گونه نفوذ دشمن و عناصر آن می ایستند.

شیرازه در نظر دارد به طور مصداقی به معرفی برخی از افرادی بپردازد که در استان فارس به نوعی در پروژه نفوذ دشمن قرار گرفتند و از مسیر اصیل انقلاب اسلامی دور شدند.

قسمت سوم/ جمیله کدیور

این بار صحبت از زنی است که در خانواده سنتی و مذهبی بزرگ می شود اما از وقتی دستش در دست عطاالله مهاجرانی قرار می گیرد، به کلی مسیر زندگیش تغییر می کند.

جمیله کدیور، 24 آذر سال 1342 در فسا، استان فارس در خانواده ای مذهبی و تحصیلکرده متولد شد. او کوچکترین فرزند خانواده است و یک خواهر به نام ملیحه و برادری به نام محسن دارد. پدرش، منوچهر کدیور و مادرش خانم تدین است.

جمیله کدیور؛ از حضور در «کنفرانس برلین» تا دفاع از همسر «همیشه دامادش»

جمیله کدیور درباره پدر و مادرش می گوید: «تا به یاد می‌آورم، سر و کار پدر و مادرم همیشه با کتاب و مطالعه و تعامل سازنده برای رشد متقابل یکدیگر و طرف مشورت برای حل مشکلات دوستان و آشنایان بوده است»

کودکی وی در همان شهرستان فسا گذشت. وی درباره کودکی اش می گوید: «دوران کودکی هرچند به سرعت گذری شد، ولی نعمت زندگی در خانواده‌ای فرهنگی که هرچه در وصف‌شان گفته شود، کم است؛ همواره خاطرم را شکوفا و روشن و دلم را مملو از غرور و افتخار کرده‌است».

او آرزو داشت باستان شناس یا جراح مغز شود اما روزگار سرنوشت او را جور دیگری رقم زد؛ جمیله کدیور سال 48 به دبستان مهرآئین شیراز رفت و سال 1356 وارد دوره دبیرستان در مدرسه دانشگاه پهلوی شیراز شد. در بحبوحه انقلاب با همسر آینده اش آشنا شد. مهاجرانی از دبیران وی در دبیرستان دانشگاه پهلوی شیراز بود و سرانجام در اواخر سال 59 با او ازدواج کرد. کدیور که فعالیت های سیاسی-مذهبی برادرش او را جذب این گونه فعالیت ها کرده بود، این فعالیت ها را بعد ازدواج هم ادامه داد.
وی پس از دریافت کارشناسی ارشد روابط بین الملل به روزنامه کیهان و سپس اطلاعات پیوست. کدیور و همسرش که در ستاد رئیس دولت اصلاحات فعالیت می کردند پس از این مهاجرانی وزیر فرهنگ شد او نیز مشاور رسانه ای آقای رئیس جمهور در امور رسانه و مطبوعات شد. وی پس از اخذ مدرک دکتری و پادرمیانی همسر «داماد لرستان» برای تدریس در دانشگاه الزهرا دعوت شد و پس از آن به عضویت شورای تهران و سپس مجلس ششم درآمد.

جمیله کدیور؛ مجلس ششم، نامه جام زهر و کنفرانس برلین
جمیله کدیور در مجلس ششم یکی از نویسندگان نامه معروف به جام زهر به رهبر انقلاب بود و در تحصن و استعفای دسته جمعی نمایندگان نقش مهمی داشت. وی از جمله 17 نفری است که در کنفرانس معروف برلین به دعوت حزب سبزهای آلمان و بنیاد هاینریش بل پس از انتخابات مجلس ششم در فروردین 79 حضور یافت. شاید بتوان حضور در کنفرانس «ایران پس از انتخابات» موسوم به «کنفرانس برلین» را سیاه ترین لکه ننگ کدیور در کارنامه فعالیتی‌اش نامید. در این کنفرانس، تعدادی از پیاده‌نظام جریان اصلاحات و روشنفکری، از فعالان سیاسی تا نویسنده و نظریه‌پرداز کهنه‌کار و تازه از راه رسیده مانند عزت‌الله سحابی، اکبر گنجی، حسن یوسفی اشکوری، علیرضا علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی پور، علی افشاری، کاظم کردوانی، چنگیز پهلوان، فریبرز رئیس دانا، محمود دولت آبادی، مهرانگیز کار، شهلا شرکت، خدیجه مقدم، شهلا لاهیجی، جمیله کدیور، منیرو روانی پور و محمدعلی سپانلو حضور داشتند. گرچه نفوذ مهاجرانی باعث شد وی با مشکلات چندانی روبرو نشود و خیلی سریع به مجلس و دانشگاه و خانه بازگردد اما در خائنانه بودن این کنفرانس همان بس که هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۱۳۷۹/۲/۹ به اعتراض نسبت به اجلاس برلین پرداخت و با عبارات تندی آن را محکوم کرد: «در کنفرانس برلین می‌خواستند همه شؤون انقلاب را محاکمه کنند و برای این کار طراحیهای زیادی کرده بودند. افرادی را به نمایندگی از جناح ها و اقشار مختلف اعم از نویسنده، شاعر، حزب‌چی، روزنامه‌چی، حقوقدان و لیبرال را دعوت کرده بودند تا به قول خود همه شؤون انقلاب را محاکمه کنند. از سوی دیگر، صحنه ای درست کرده بودند که باز و کبوتر درست کنند و در این میان، بازها بخواهند اصل انقلاب برچیده شود...»
جمیله کدیور؛ از حضور در «کنفرانس برلین» تا دفاع از همسر «همیشه دامادش»
جمیله کدیور و فتنه ۸۸
اظهارنظرهای کدیور در روزهای فتنه ۸۸ در نوع خود جالب است. او در انتخابات ریاست جمهوری دهم به در حالی که مدیریت سایت ضدانقلاب جرس را بر عهده داشت همزمان در اقدامی عجیب از سران فتنه به خاطر بی توجهی به ملت فلسطین انتقاد می کرد. البته برای آگاهی از مواضع کدیور در باب فتنه 88 همین نکته کافی است که وی ۵ سال پس از فتنه و در دولت تدبیر و امید به انتقاد از فرجی دانا می پردازد که چرا از تعبیر فتنه استفاده کرده است!

مجوز کدیور تمدید شد
دی ماه سال گذشته به لطف علی جنتی وزیر فرهنگ دولت تدبیر و امید مجوز انتشارات امید ایرانیان تمدید شد. انتشاراتی که آثار عطاءالله مهاجرانی را منتشر می کند.

دفاع بی پایه و اساس از همسر همیشه داماد(!) و فرزند
وقتی که موضوع فساد اخلاقی عطاالله مهاجرانی رسانه ای شد، او در دفاع از همسر همیشه دامادش و علیه هووهایش گفت: همه اين ماجرا برای تخريب چهره همسرم است!

همچنین او چندی پیش وقتی سایت ویکی لیس اسناد دریافت مبلغ 16 هزار پوندی مهاجرانی از رژیم آل سعود جهت بورسیه فرزندش در انگلیس را منتشر کرد، این موضوع را عملا عاری از واقعیت خوانده و معتقد است که فرزند او با سابقه‌ی درخشان «نیازی به درخواست پدر ندارد».

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید خانم کدیور که خود را برای حضور در انتخابات مجلس دهم آماده می کند، در قبال دستگیری فرزند مهاجرانی در ماجرای دکل نفتی چه واکنشی نشان می دهد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴
0
من اگه جای او بودم از همسرم طلاق می کرفتم.