کد خبر: ۷۹۸۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 2 آذر94

اظهارات استاندارگونه مریدی؛ مدیران سفارش دهنده تیتر را انفصال از خدمت خواهیم کرد!

آغاز به کار نمایشگاه کتاب شیراز از روز سه شنبه 3 آذر ماه و سخنان رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با رییس جمهور ترکمنستان تیتر یک امروز شده است: «راه مقابله با جریان های تروریستی، مجال دادن به مردم در فعالیت های اسلامی و تقویت حرکت های فکری عقلانی است». عکس امروز هم مربوط به همین دیدار است.

«یار مهربان، همسفر مسافران اتوبوس های درون شهری شیراز» تیتری است که در دهمین صفحه این روزنامه کار شده و مربوط به طرح مطالعه در سفر است. قرار است در ایستگاه های اتوبوس شیراز کتاب هایی در دسترس مردم قرار بگیرند تا در حین مسافرت های شهری بتوانند از این کتاب ها استفاده کنند. گفتنی است که با توجه به سرانه مطالعه 6 دقیقه ای شیرازی ها در روز این طرح می تواند کمک شایانی به افزایش این عدد کرده و سرانه مطالعه شیرازی ها را افزایش دهد.

سالاد صحبت رهبر انقلاب در دیدار با رییس جمهور ترکمنستان در این روزنامه نیز تیتر شده و عکس امروز هم به همین دیدار اختصاص داده شده است: «راه مقابله با جریان های تروریستی مجال دادن به مردم در فعالیت های اسلامی است».

مسئول بسیج دانشجویی فارس در نشستی با حضور خبرنگاران گفته: «جک استراو نیامده بود با ما فالوده و بستنی بخورد». قزلسفلی هدف اصلی سفر استراو را ارزیابی ملت ایران عنوان کرده و در مورد نقش بسیج دانشجویی در قضیه علی مطهری گفته: «عنوان شد که بسیج دانشجویی مانع ورود مطهری به دانشگاه است در حالی که از سوی بسیج دانشجویی حتی یک شعار هم علیه ایشان داده نشد». این خبر در صدر اخبار داخلی جا گرفته است.

سالاد دستور وزیر کشور به استانداران که گفته: «سیلاب ها را مدیریت کنید»، تیتر یک این روزنامه است. خبر این دستور را مدیر آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور داده و گفته این دستور به علت ورود جریان ال نینو به کشور از سوی وزیر صادر شده است. وی با بیان آمادگی دستگاه های مختلف برای رویارویی با این پدیده از این پدیده به عنوان فرصتی برای احیای مناطق آسیب دیده از خشکسالی یاد کرده است.

افسانه به مقایسه نقشه آن لاین ترافیک شهری شیراز با نقشه ترافیک گوگل مَپ پرداخته و به صورت موردی به تناقضات آنها اشاره کرده است. در آخر نیز نتیجه گرفته نقشه ترافیک شهری گوگل مَپ دقیق تر از نقشه شهرداری است. عکس امروز به همین مقایسه اختصاص یافته و با «دوربین گوگل روی ترافیک خیابان های شیراز» تیتر شده است.

سالاد «مزایده کارخانه «آی.تی.آی» تا اطلاع ثانوی لغو شد»، مدیر کل ثبت اسناد استان فارس از توقف مزایده کارخانه ITI شیراز خبر داده و بیان داشته:« با توجه به احتمال تضییع حقوق کارگران، پس از بررسی موضوع از سوی حفاظت اطلاعات سازمان ثبت اسناد استان، گزارشی ارایه شد که در نتیجه آن، رئیس شورای عالی قضایی و دادستان استان بر ضرورت توقف این مزایده تا کید کردند»
«بهار کتاب در پاییز شیراز»،چهاردهیمن نمایشگاه کتاب فارس چند روز بعد از هفته کتاب، عصر روز سه شنبه سوم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در شیراز آغاز به کار خواهد کرد. در چند سال گذشته بارها تغییراتی در زمان برگزاری این نمایشگاه به وجود آمده است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بزرگترین علت جا به جایی تاریخ نمایشگاه استانی کتاب فارس را همزمانی نمایشگاه«یار مهربان» در تهران عنوان کرده است. گفتنی است نمایشگاه کتاب فارس در حالی کار خود را از فردا آغاز خواهد کرد که تبلیغات در خور شانی در شهر شیراز برای این رویداد بزرگ فرهنگی صورت نگرفته است.

سالاد «رسانه ها از نقادی غافل مانده اند»، جانا سخن از زبان ما می گویی! مدیر کل ارشاد فارس گفته:« رسانه های ما اصول خبرنگاری را به خوبی می دانند؛ اما از نقادی غافل مانده اند و به صراحت اعلام می کنم برای آغاز نقادی و پویایی در رسانه های استان، می توانید از شخص مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شروع کنید تا این فضا به مرور زمان در میان مدیران جایگاه خود را پیدا کند.» سخنان مدیر کل ارشاد در حالی است که رئیس دولت یازدهم در نمایشگاه مطبوعات انتقاد تندی را نثار رسانه های منتقد سیاست های دولت کرد.البته مدیر کل ارشاد فارس هم چنان میانه ای با رسانه های منتقد فارس ندارد. مریدی همچنین با انتقاد از برخی دستگاه های اجرایی که تیتر و خبر سفارشی به رسانه ها می دهند، گفته:« اگر رسانه ای سفارش دستگاه های اجرایی یا برخی نهاد ها را به صورت مستند به این اداره تحویل بدهد، شخص سفارش کننده را انفصال از خدمت خواهیم کرد!»


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴
0
مدیر کل ارشاد البته خیلی قشنگ حرف می زند... اگر در یک سال گذشته مطالب ایشان را جمع و ضرب کنید خواهید فهمید که فقط فضا سازی رسانه ای می کند برای نمونه به مناسبت نمایشگاه کتاب، حقیر چند نکته از سال گذشته به ایشان و یادآوری می کنم تا شما هم بررسی کنید
برگزاری نمایشگاه کتاب باید ۱۰ روز باشد و اعلام کزدند نمایشگاه سال آینده حتما زمان بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد اما حالا ۶ روز است.
وی سال گذشته گوش همه را از بس در خصوص صدور مجوز چاپ کتاب در استان شعار و وعده دادند کر شد اما حال با گذشت یک سال هیچ خبری نیست. صدور مجوز دفاتر انتشاراتی در فارس از دیگر وعده ایشان بود
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴
0
دمش گرم