کد خبر: ۷۹۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

مشکلات باغ‌ها از اخلاقی به امنیتی کشیده می‌شود/ امحاء محصولات غلطی روشن است

آیت‌الله ایمانی گفت: حداقل پسوند اسلامی را از دانشگاه آزاد بردارید تا از هر جهت دیگر آزاد باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های شیراز با نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار کردند و مباحث و مسائل مد نظر خود را با ایشان در میان گذاشتند.

نماینده گروه‌های جهادی دانشجویی ضمن درخواست جلسه مسئولین گروه‌های جهادی استان با آیت الله ایمانی با توجه به خشکسالی‌های اخیر به لزوم آموزش در خصوص تغییر الگوی کشت و کشاورزی با روش‌های جدید آبیاری و غیره بین روستاییان مناطق کم برخوردار تاکید داشت و از بی‌توجهی به بحث آموزش بین مسئولین مربوطه گلایه کرد.

وی امحای ۱۷۰۰تن سیب زمینی را خبری دردناک برای جهادگران بسیجی دانست چرا که سفره‌های خالی خانواده‌های آبرومند که تا چندی پیش در تولید استان و رتبه‌های بر‌تر کشاورزی در کشور سهم داشتند را از نزدیک دیده‌اند. درخواست همکاری متولیان فرهنگ استان برای پوشش انتن شبکه‌های تلویزیونی در مناطق محروم هم ازجمله درخواست‌های گروه‌های جهادی استان بود.

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان نیز از موج جدید نهضت سخنرانان حاشیه دار در دانشگاه گلایه کردند و به غربت شهدای گمنام دانشگاه‌ها اشاره داشتند. لزوم بی‌طرفی ائمه جمعه در بحث انتخابات، ضرورت کم کردن فاصله مسئولین از دانشگاه‌ها، لزوم پرورش طلاب جهادی در حوزه‌های علمیه و استفاده از منتقدین و مشاورین جوان در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز مبازره با فساد اخلاقی و مشکلات باغ‌های اطراف شیراز از جمله مباحث مطرح شده در مطالب دانشجویان در این جلسه بود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در دیدار با دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های شیراز اعلام کرد آمادگی دارم که در اولین فرصت با مسئولین گروه‌های جهادی دیدار داشته باشم و این مهم را لازم و ضروری می‌دانم. سابقا هم به مسئولین دفتر گفتم که یک روز در هفته را برای دیدار‌های دانشجویی اختصاص دهند.

وی با اشاره به امحاء ۱۷۰۰ تن سیب زمینی گفت: در مورد مسائل کشاورزان و مشکلات آن‌ها کار از تذکر به مسئولین گذشته است. ده‌ها بار با مسئولان صحبت شده است و نتیجه‌ای حاصل نشده است. با توجه به مشکل خشکسالی و اقلیم استان باید از توضیح دادن شرایط فرا‌تر برویم و واقعیت این شرایط را بپذیریم و با آموزش‌های لازم و کشت مناسب و نوع آبیاری بتوانیم با این واقعیت موجود کنار بیاییم.

آیت الله ایمانی یادآور شد: مسئله‌های مشابهی چون امحاء خیار و گوجه فرنگی و هنداونه نیز بوده است که زمین کشاورزی با بار درون ان شخم خورده است. متاسفانه تا به حال گوش شنوایی برای این کار ندیدم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در ادامه افزود: کاری که امروز در امحاء انجام داده‌اند غلط بوده و این غلطی روشن است. عده‌ای از کار‌شناسان کم تعهد به بهانهٔ تنظیم بازار به این فرم کلاهی بر سر ما می‌گذراند. وی افزود: سه برابر تولید برخی از محصولات صنایع در داخل گاهی ورود محصولات با کیفیت کمتر در وزارت خانه‌ها داریم که این‌ها همه به بهانه تنظیم بازار است.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان محرومیت روستا‌ها در استفاده از شبکه‌های داخلی افزودند: این مسئله دغدغه ما هم هست و بین مسئولان فرهنگی این مسئله مطرح شده است. در پیگیری‌های ما یکی از مسئولان فرهنگی استان اعلام کرد ما اعتباری نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان از تهران برای این موضوع گرفته‌ایم اما اینکه تا چه حدی اجرائی باشد در جریان نیستیم و آن را پیگیری خواهیم کرد چرا که نفوذ ماهواره در روستا‌ها در خلا وجود امکانات آموزشی و مبلغین آثار ویرانگرتری نسبت به شهر‌ها دارد.

آیت الله ایمانی در پاسخ به انتقاد دانشجویان از عملکرد ائمه جمعه در شهرستان‌ها و روند تقویم خوانی و تکرار کردن سخنان مقام معظم رهبری به دور از تبیین‌ها بیان کردند: البته نمی‌توان همه را با یک چوب برانیم. برخی از موارد کوتاهی داریم و انتقاداتی به ائمه جمعه وارد هست اما در کل اینطوری نیست. وی افزود: کلی گویی مسئله‌ای را حل نمی‌کند ما استقبال می‌کنیم که بسیج دانشجویی طرحی درباره مسائلی که لازم می‌داند در نمازهای جمعه مطرح شود، ارائه دهد.

امام جمعه در ادامه با اشاره به وابستگی نداشتن ائمه جمعه شهرستان‌ها به طیف خاصی گفت: ما سعی کردیم که وابستگی به احزاب نباشد. همیشه تاکید کردیم که بی‌طرفی ما حفظ شود بحث حضور من در ماه رمضان هم یک مسئله‌ای بود که دعوت کردند و بعد از جلسه مشخص شد این دعوت از طرف یکی از نمایندگان بوده است

عضو شورای امر به معروف استان فارس پیرامون باغ‌های اطراف دانشگاه آزاد و شیراز افزود: بار‌ها اعلام کرده‌ام و همین جا هم اعلام می‌کنم که مشکلات باغ‌ها تنها اخلاقی نیست بلکه روزی به مشکلات امنیتی کشیده می‌شود.

وی افزود: برخی وقتی می‌روند برای جلوگیری از مفاسد در این باغ‌ها می‌گویند از طرف ایمانی دستور گرفته‌ایم نه اینطور نیست ما می‌گوییم شما قانون را اجرا کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در پاسخ به مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد که از میزان پوشش و اخلاق در دانشگاه آزاد گلایه کرده بودند گفت: بنده به ان‌ها گفته ام که حداقل پسوند اسلامی را از دانشگاه آزاد بردارید تا از هر جهت دیگر آزاد باشد. ما قبلا با این موارد نیز برخورد کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد از عضویت نماینده بسیج دانشجویی و بسیج اساتید در شورای امربه معروف استقبال می‌کنیم.

آیت الله ایمانی در خصوص برخورد دوگانه مسئولان دانشگاه نیز توضیح داد: در فاصله چند روزهٔ آخر اسفند که بدون احتساب جمعه ۱۵ روز می‌شود، ۱۲ سخنران از یک طیف خاص در دانشگاه شیراز دعوت شده است که باید گفت در این شرایط دانشجو کی فرصت درس خواندن را دارد. این مسائل به نفع دانشگاه نیست اما متاسفانه برخی گوششان بدهکار نیست.

وی پیرامون مواضع اخیر خود در برخورد با استاندار فارس نیز پاسخ داد: در ان زمان ما بهترین موضع را گرفتیم و اگر آن موضع را نگرفته بودیم فضای اختلاف میان اقلیت‌های قومی ایجاد می‌شد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴
0
برای حل این مسائل برنامه ریزی نیاز است
کریم
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴
0
خب بسیج هم سخنران دعوت کنه ...