کد خبر: ۷۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس:

تا پایان سال۹۶به تمام نقاط فارس گازرسانی می‌شود/ ضرب‌الاجل یک هفته‌ای شرکت گاز به شرکت پتروشیمی شیراز برای پرداخت بدهی

محمدی گفت: منصفانه نیست شهروندان عادی گازبهای خود را بدهند اما صنایع بزرگ از پرداخت بدهی خود سرباز زنند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: مبلغ کل مطالبات شرکت گاز استان فارس ۷۵۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که پتروشمی شیراز با ۲۸۰ میلیارد تومان بدهی درشت‌ترین بدهکار گازی استان است.

هوشنگ محمدی در نشست خبری با بیان اینکه شرکت پتروشیمی شیراز روزانه حدود سه ‌میلیون مترمکعب مصرف گاز دارد، هشدار داد: تا پایان هفته جاری این شرکت مهلت دارد تا نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند وگرنه انشعاب گاز این شرکت قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی به شرکت گاز فارس بدهی دارند و در صورتی که دیون خود و مطالبات ما را پرداخت نکنند گاز آن‌ها قطع می‌شود که اکنون گاز ۴۰ واحد صنعتی به علت بدهی قطع شده است.

به گفته وی، کارخانه سیمان شیراز، لامرد، داراب و آباده، کارخانه کاشی حافظ، کارخانه‌های قند ممسنی و اقلید و همچنین اتوبوسرانی شیراز با ۳ میلیارد تومان بدهی از جمله شرکت‌های بدهکار گازی در استان فارس هستند که در صورت عدم پرداخت مطالبات شرکت گاز با قطع گاز مواجه خواهند شد.

محمدی با تصریح اینکه منصفانه نیست که شهروندان عادی و پیرزن روستایی گازبهای خود را بدهد اما صنایع بزرگ از پرداخت بدهی خود سرباز زنند، گفت: گاز بها حق و حقوق دولت است و باید این رقم صرف توسعه عملیات گاز رسانی به روستا‌ها و صرف پرداخت یارانه مردم شود و ما نیز به عنوان نماینده دولت مامور وصول مطالبات هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: بار‌ها به برخی از صنایع بزرگ که گاز بهای خود را نمی‌دهند تذکر و اخطار داده‌ایم اما هر بار آن‌ها به بهانه نداشتن موجودی یا تداوم تولید یا بیکاری قشر کارگر، از پرداخت گازب‌ها سرباز زده‌اند.

وی بهترین و خوش حساب‌ترین مصرف کنندگان گاز را مصرف کنندگان خانگی عنوان و اظهار کرد: ده‌ها پرونده در مراجع قضایی برای دریافت مطالبات از شرکت‌های صنعتی داریم.

به زودی مناقصه گازرسانی به کامفیروز و سیمکان برگزار می‌شود

محمدی در ادامه به تشریح اقدامات شرکت گاز استان فارس طی دو سال اخیر پرداخت و گفت: در استان فارس ۱۰۴ شهر وجود دارد که از سال ۵۷ تا ۹۱ به ۶۴ شهر و از سال ۹۲ تاکنون نیز به ۲۰ شهر یا گازرسانی شده و یا پیمانکار مشغول کار است. همچنین در شهرهای بابامنیر، افزر، دژکرد، دبیران، شهرپیر، سلطان شهر، قطرویه و مزایجان طرح گازرسانی در حال اجراست و گازرسانی به سیمکان و کامفیروز نیز در شرف مناقصه‌گذاری می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه در استان ۵ هزار روستا وجود دارد که ۲۵۴۵ روستای آن بالای ۲۰ خانوار و مشمول طرح گازرسانی است، افزود: تاکنون به ۹۱۶ روستای این استان گازرسانی شده و ۸۵۰ روستا باقی مانده است که در حال حاضر برای گازرسانی به ۶۰۰ روستا پیمانکار انتخاب شده است.

طی دو سال آینده به تمام شهرها و روستاهای فارس گازرسانی می‌شود

محمودی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران شهر‌ها و روستا‌هایش تحت پوشش گاز طبیعی قرار نگرفته و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۶ تمام شهر‌ها و روستاهای فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی در مورد وضعیت گازرسانی به صنایع استان فارس نیز گفت: ۴۷ واحد صنایع عمده در این استان وجود دارد که به ۳۲ واحد آن گازرسانی شده و ۴ واحد در دست اجرا و ۱۱ واحد نیز در دست مطالعه است.

محمدی با بیان اینکه در مجموع ۳۹۹۴ صنایع کوچک در استان فارس شناسایی شده که به ۲۷۱۴ واحد آن گازرسانی شده و ۲۱۶ واحد در حال اجرا و ۱۰۶۴ واحد نیز فاقد گاز هستند، خاطرنشان کرد: از ۶۸ شهرک صنعتی استان فارس نیز ۲۸ شهرک گازرسانی شده و ۳ شهرک در دست اجرا و ۳۷ شهرک نیز در دست مطالعه و برسی است.

وی با اشاره به وجود ۴‌منطقه ویژه اقتصادی و انرژی بر در استان فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز گازدار است و طرح گازرسانی به منطقه ویژه لامرد با یک و نیم میلیون متر مکعب مصرف در ساعت و منطقه ویژه جهرم با ۳۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مصرف در ساعت در دست اجراست اما منطقه ویژه لار پیگیری برای گازرسانی نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه در این استان دو میلیون و ۶۰ هزار مشترک گاز وجود دارد، عنوان کرد: از سال ۹۲ تا کنون تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار انشعاب گاز به مشترکان واگذار شده است.

۱۲۰ جایگاه CNG در استان فارس وجود دارد

محمدی اعلام کرد: تعداد ۱۲۰ جایگاه CNG در استان فارس وجود دارد که از این تعداد۱۱ جایگاه CNG سال ۹۲ تاکنون در این استان راه‌اندازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از گاز مونواکسید کربن در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است، بیان کرد: سال ۹۳ در ۳۷ مورد حادثه‌ ناشی از سوختگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن رخ داده است ۷ نفر در استان فارس فوت شده‌اند در حالی که این آمار در سال ۹۰، ۹۱ و ۹۲ به ترتیب ۱۶، ۲۲ و ۱۴ نفر بوده است.

محمدی درخصوص آمادگی مواجهه با فصل سرما به شهروندان توصیه کرد: بازدید از دودکش‌ها، بررسی و سرویس بخاری‌ها، بسته‌بودن نقاط انتهایی مصرف توسط درپوش، عدم استفاده از لوله خرطومی به جای لوله دودکش، عدم استفاده از بخاری‌های بدون نیاز به دودکش در فضاهای محدود و اطمینان از تهویه مناسب هوا در منزل از جمله اقدامات لازم برای آمادگی قبل از شروع فصل سرما است که شهروندان باید رعایت کنند.

اجرای قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در شرکت گاز فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: شرکت گاز استان فارس به عنوان اولین دستگاه اجرایی در مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور به صورت پایلوت قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را اجرا کرد.

محمدی با یادآوری اینکه قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در سال ۸۷ درمجلس شورای اسلامی و در سال ۹۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و دولت نیز آیین نامه اجرایی این قانون را در اسفندماه سال ۹۲ ابلاغ کرد، گفت: در شرکت گاز استان فارس کمیته تخصصی برای اجرای قانون ارتقاء نظام سلامت اداری تشکیل شد و مجموعه ارزیاب و ممیزینی خارج از شرکت گاز، اجرای قانون در شرکت گاز استان فارس را ارزیابی کردند که گزارشی مبنی بر فساد یا انحراف از قانون در این شرکت ارائه نشد.

بنابراین گزارش اولین همایش تجلیل از مدافعین حرم با سخنرانی فرمانده سپاه فجر فارس روز سه‌شنبه سوم آذرماه جاری از ساعت ۱۴و ۳۰ در سالن ملاصداری شرکت گاز استان فارس برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان