کد خبر: ۷۹۸۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
عضو شورای شهر شیراز:

احداث تقاطع قصرالدشت خیانت است/ مردم شیراز حاضر نیستند دوهزار میلیارد از عوارض آن‌ها در یک خیابان هزینه شود

هزینه‌کردن عوارض مردم و بیت المال مسلمین باید با احتیاط باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مراسم‌های مختلفی که در هفته گذشته به مناسبت یادبود قربانیان حوادث و تصادفات شهری برگزار گردید، گفت: گزارش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شیراز بسیار دلخراش و نگران کننده است و دربرخی از خیابان‌های شهر شاهد تصادفات مکرر و متعدد می‌باشیم که سالیانه تعدادی از خانواده‌های شیرازی را داغدار عزیزان خود می‌کند.

غلامعلی ترابی در صدو بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تاکید کرد: بحث آسیب‌شناسی حوادث رانندگی باید بطور جدی توسط شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک مورد بررسی قرارگیرد.

وی با اشاره به اعتراضات مردمی درخصوص نحوه اجرای تقاطعات شهری عنوان کرد: در مکان‌هایی از شهر عدم کار کار‌شناسی در اجرای برخی تقاطعات چند سطحی و عدم اجرای پل‌های عابر پیاده و یا عدم نگاه انسان محور در طراحی اینگونه تقاطعات باعث وارد آمدن خسارتهای جبران ناپذیر به شهروندان شیرازی گردیده است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ادامه داد: در یکی از تقاطعات شاهد کشته شدن حدود ده نفر در مدت زمان کوتاه و ده‌ها مجروح و صد‌ها میلیون خسارت مالی بوده‌ایم. همچنین در تقاطعی که سال گذشته افتتاح گردیده و باعث بالا رفتن سرعت خودرو‌ها گردیده کماکان مردم با دلهره و اضطراب از عرض معبر عبور کرده ولی هنوز پل عابر پیاده‌ای احداث نگردیده است.

وی مطرح کرد: در برخی نقاط مردم از نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز سؤال می‌پرسند که آیا جان مردم برای آن‌ها مهم‌تر است یا ماشین‌های آنان و همچنین می‌پرسند مردم مستضعف و بی‌گناه که هیچگونه خودرویی ندارند چرا باید بواسطه عدم انجام مسئولیت توسط عده‌ای؛ جان خود را از دست بدهند و فرزندانشان یتیم شده و زنانشان بیوه گردیده و یا حتی خانواده‌ای محروم از داشتن مادر و فرزند گردند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از همکاران خود و شهردار شیراز خواستار آن شد که قبل از اقدام به احداث تقاطعات غیر همسطح در مرکز شهر همه جوانب اقتصادی، فنی، جامعه‌شناسی و حتی ملاحظات فرهنگی ومردمی دیده شود تا خدای ناکرده گرفتار عقوبت نفرین و ناله مردم آسیب دیده و مظلومانی که غیر از خدا فریاد رسی ندارند نشویم.

وی با بیان اینکه برخی از همکاران در شورا در نطق‌ها و موضع گیری‌های خود اصرار دارند که بعضی پروژه‌‌ها بدون پیوست‌های ضروری که عنوان شده اجرا شود، تصریح کرد: هزینه‌کردن عوارض مردم و بیت المال مسلمین باید با احتیاط باشد زیرا درمقابل خدا و مردم باید پاسخگو باشیم و از طرفی حق الناسی که امروز شورا و شهرداری امانتدار آن هستند بسیار سنگین می‌باشدکه اگر خدای نخواسته هزینه‌های نابجا و غیر کار‌شناسی اتفاق بیافتد باید در سرای باقی نسبت به هزینه کرد آن‌ها عقوبت پس داد و شرمساری در بارگاه پروردگار وملت عزیزمان گره گشای قیامت سخت نخواهد بود.

ترابی خاطرنشان کرد: در حالی که در کشور‌های غیر اسلامی هدف گذاری بسمت ایمنی کامل معابر و مقابله جدی جهت کاهش حوادث ترافیکی می‌باشد وتا حدود زیادی نیز به اهداف خود رسیده است؛ این مسئله زیبنده جامعه اسلامی ما و مدیران مسلمان و دین مدار ما نمی‌باشد.

این عضو شورای شهر از شهردار شیراز تقاضا کرد تا با انتخاب تیمی کار‌شناسی و مدیریتی قوی نقاط و مسیرهای حادثه خیز شهر شیراز شناسایی کرده و راهکار‌های لازم جهت ایمن سازی آن‌ها را استخراج نمایند و همچنین در مطالعه پروژه‌های جدید همه پیوست‌های مورد نیاز را بررسی و تصویب نموده و سپس وارد مرحله اجرا شوند و در همه این مراحل شورا را در کنار خود و یاور خود ببینند.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در زمان تصویب بودجه سال ۱۳۹۴ توسط شورای اسلامی و در حالی که موضوع اجرای تقاطع قصرالدشت و خیابان دوطبقه همت توسط شورا بررسی می‌شد مقرر شد که شهرداری فقط اقدام به تملک و آزادسازی راستگردهای میدان قصرالدشت نماید و هیچگونه اقدامی جهت اجرای تقاطع نداشته باشد و اعتباری نیز غیر از این موضوع به تصویب نرسید، گفت: اکنون تعدادی از دوستان عنوان می‌نمایند که مصوبه فرا‌تر از این بوده است بنابراین از رئیس شورا درخواست دارم با توجه به شائبه تحریف متن مصوبه دستور بازنگری در آرشیو صوت و تصویر و مراحل تصویب مصوبه و تکالیف مربوطه را صادر فرمایند.

وی تصریح کرد: درحالی که متولی طراحی و اجرای کمربندی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد اجرای تقاطع قصرالدشت و خیابان دو طبقه ایمان و امتداد کوهسار مهدی تا کمربندی ایمان هزینه‌ای بالغ بر دو هزارمیلیارد تومان از عوارض شهروندان را به خود اختصاص داده که علاوه بر خسارت مالی به شهر بار ترافیکی سنگینی را بر مرکز شهر شیراز تحمیل می‌نماید که عملاً در مرکز شهر شاهد عبور مسافرین بین شهری خواهیم بود.

این عضو شورا معایب احداث تقاطع شهر را برشمرد و گفت: مردم شیراز حاضر نیستند حدود دوهزار میلیارد از عوارض آن‌ها در یک خیابان شهر هزینه شود چراکه هیچگونه مشکل ترافیکی شهر را حل نمی‌کند، هکتار‌ها باغ و فضای سبز شهری را تخریب می‌کند، زندگی را بر اهالی محل سخت و طاقت فرسا می‌نماید، مشکلات زیست محیطی برای صد‌ها هکتار از باغهای قصرالدشت ایجاد کرده و فضای شهری زیبای خیابان ایمان شیراز را نابود می‌کند.

ترابی تأکید کرد که بدون کار‌شناسی لازم احداث تقاطع قصرالدشت شروع نشود درغیراینصورت خیانتی غیرقابل جبران به شهر مقدس شیراز وارد شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴
0
خیابان سردوزک را دو طبقه کنند تا دسترسی به حرم تسهیل و یک بازارچه پیاده راه زیر آن درست شود
رضا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴
0
جناب شهردار؛ هزینه تملک مغازه های اطراف فلکه قصرالدشت؛ خیلی بشه ۴۰میلیارد تومان است؛ استدعا داریم; چشم شهر شیرازو خراب نکن؛ و اونجا پل نزن.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴
1
باعرض سلام اقای شهرداراگرباکارشناسان ذیربط مشاوره نموده اید معطل نفرماید!!