کد خبر: ۷۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 3 آذر94

طلب 500 میلیارد تومانی فرودگاه های فارس از شرکت های هواپیمایی/ قصه پر غصه سیب زمینی ها به روایت روزنامه های فارس

دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛ عکس دیدار رهبر انقلاب با پوتین در صفحه نخست همه روزنامه های امروز به چشم می خورد. برخی از روزنامه هم علاوه بر تصویر صفحه نخست، تیتر یک خود را نیز به همین موضوع اختصاص داده اند.

سالاد تیتر یک خود را به گزارش تکان دهنده مدیر کل بهزیستی فارس اختصاص داده است: «632 پرونده کودک آزاری طی شش ماه در فارس». در ابتدای این گزارش نویسنده به بررسی کودک آزاری و انواع آن پرداخته و بعد از آن به سراغ مدیر کل بهزیستی رفته و با وی در این رابطه به گفتگو نشسته است. رسیدگی به 3000 پرونده در طول پنج سال گذشته و 632 پرونده در شش ماه نخست امسال آماری بسیار ناراحت کننده است. این آمار بالا در کنار آمار طلاق در جامعه نشان از سست شدن بنیان خانواده در جامعه کنونی ما است که می بایست فکری جدی برای جلوگیری از ادامه این روند صورت بگیرد.

نشست شورای شهر شیراز از مطالب دومین صفحه این روزنامه است که تیتر «تبعیض در بودجه احیای تالاب های کشور بیانگر کم توجهی دولت به فارس است» برای آن انتخاب شده است. دیروز نیز ولوی در گفتگو با همین روزنامه به همین موضوع اشاره کرده بود و از بی مهری نمایندگان فارس در مجلس در این خصوص انتقاد کرده بود.

سالاد صحبت رهبر انقلاب در دیدار با پوتین را تیتر یک کرده است: «نقشه بلند مدت آمریکا تسلط بر کل منطقه غرب آسیا است».

نشست خبری مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس در صدر اخبار داخلی و با تیتر «فارسی ها یک میلیارد لیتر بنزین را دود کردند» به چاپ رسیده است. «امین» همچنین شائبه کم فروشی بنزین در جایگاه های استان را رد کرده است.

«امحای یک هزار و 700 تن سیب زمینی در فارس غلطی روشن است» را آیت الله ایمانی در اعتراض به اقدام اخیر دولت و در دیدار با تعدادی از دانشجویان بسیجی گفته است. این خبر نیز در سومین صفحه به چاپ رسیده است.

سالاد تیتر زده: «قصه دردسرساز سیب زمینی ها» و در لباس حمایت از دولت به بررسی جنبه های مختلف این اقدام کرده است. در گوشه هایی از این گزارش پای دولت گذشته نیز وسط کشیده شده و نویسنده مدعی شده که در دولت قبل نیز از این قبیل اقدامات انجام شده اما کسی اعتراض نکرده است.

پنجمین صفحه این روزنامه اما میزبان خبر «آغاز عرضه بنزین یورو 4 در شیراز» شده است. به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس، روزانه 800 هزار لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در شیراز توزیع می شود. امین در نشست خبری خود به موضوع جایگاه سومی استان فارس در مصرف فرآورده های سوختی در کشور هم اشاره کرده است.

سالاد«مردم فارس روزانه 7 میلیارد تومان خرج خرید فرآورده های نفتی می کنند»، رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی با اعلام این خبر گفته:« در 7 ماهه نخست امسال حدود یک میلیارد لیتر بنزین، 1150 میلیون لیتر نفت گاز(گازوئیل) در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و نیروگاه ها، 22میلیون و 820 لیتر نفت سفید و 62 میلیون و 400 هزار لیتر نفت در کوره در استان مصرف شده است» علی رضا امین بیان داشته:« در حال حاضر 224 هزار خانوار فاقد گاز طبیعی در استان از نفت سفید برای سوخت استفاده می کنند». وی همچنین گفته در حال حاضر 2600 نازل بنزین و 562 نازل سی ان جی در فارس فعال است.

«ساخت 6 تقاطع غیر همسطح روی کمربندی شیراز»، محمدیان با اعلام این خبر گفته:«با رایزنی های صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد بر روی محور کمربندی سه تقاطع توسط اداره راه و شهرسازی و 3 تقاطع دیگر نیز توسط شهرداری عملیاتی شود»

«فرودگاه های فارس 500 میلیارد تومان از شرکت های هواپیمایی طلب دارد»، مدیرکل فرودگاه های فارس در حالی این خبر را گفته که فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی با مشکلات دیگر نیز دست و پنجه نرم می کنند.اخیرا به ‌دلیل اختلاف حساب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت‌رسان اوج، سوخت‌رسانی به پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه امام خمینی(ره) متوقف شده بود. پیش از این نیز چند بار به‌دلیل عدم پرداخت بهای سوخت دریافتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی تهدید به توقف سوخت‌رسانی به ایرلاین‌ها کرده‌ بود. این تهدیدات طی دو سه سال اخیر چند بار عملی شده و منجر به پرداخت بخشی از بدهی‌ها از سوی ایرلاین‌ها شده بود.

سالاد به نقل از رهبر انقلاب در دیدار با رییس جمهور روسیه تیتر زده: «نقشه بلند مدت آمریکا برای تسلط بر کل منطقه غرب آسیا».
خبر دیدار امام جمعه شیراز با جمعی از دانشجویان بسیجی در صدر اخبار داخلی جای گرفته است. «رفع محرومیت روستاها در استفاده از شبکه های داخلی دغدغه مهمی است» به نقل از آیت الله ایمانی، تیتری است که برای این مطلب انتخاب شده است. وی از دانشجویان خواسته تا طرحی درباره مسایلی که بسیج دانشجویی لازم می داند در نماز جمعه مطرح شود ارایه نمایند و به برخی از انتقاد های قشر دانشجویی درباره عملکرد ائمه جمعه پاسخ گفته است.

سالاد
نظرات بینندگان