کد خبر: ۷۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴

پیش بینی حضور 250 هزار استان فارسی در پیاده روی اربعین/ صدور بیش از 42 هزار روادید برای زائران حسینی در شیراز

اعزام کاروان های اربعین از دوم آذر شروع و برگشت آن ها چهاردم آذرماه اعلام شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، با تشکیل ستاد اربعین در استان فارس، دستگاهای اجرایی این استان، در مراسم اربعین امسال به زایران کربلای معلی کمک رسانی می کنند.
این ستاد، کمیته ای با کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه فجر، نیروی دریایی و هوایی تشکیل داده است.

نبود مسیر امدادی برای انتقال بیماران در مسیر کربلای معلا، نبود نیروی انسانی در بیمارستان نجف اشرف و کربلای معلی، کمبود آمبولانس، بستری شدن بعضی از زایران در خانه های عراقی و رعایت نکردن بهداشت از جمله مشکلات سال های گذشته برای زایران اربعین حسینی بود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی فارس می گوید: امسال با تشکیل کمیته ای در حوزه بهداشت و درمان و اتفاقات جاده ای، به زایرین کربلای معلی بهتر از سال های گذشته کمک رسانی و خدمات ارایه خواهد شد.

موسوی می افزاید: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک بیمارستان صحرایی در خارج مرز عراق و همچنین یک بیمارستان صحرایی در اردوگاه راهیان نور خرمشهر بر پا کرده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی فارس همچنین با اشاره به تهیه و ارسال سه و نیم میلیون تومان دارو به مرز ایران و عراق ادامه می دهد: 20 تا 30 تیم پزشکی در جمعیت سیار هلال احمر در حال آماده باش هستند.

وی می گوید: نیروی انتظامی استان نیز امنیت کاروان های زائران را به عهده گرفته و تیم70 نفره پزشکی ناجا در شلمچه متمرکز می شود.

این مسئول اظهار می کند: همچنین با حمایت سپاه فجر، موکب استان فارس در دو کیلومتری مرز ورودی و خروجی بر پا می شود که هزینه آن از کمک های مردمی تامین شده است.

رییس جامعه پزشکی فارس هم از اعزام یک تیم پزشکی 367 نفره از استان فارس به عراق خبر می دهد و می گوید: در این تیم 14 متخصص ،32 پزشک عمومی ،146 پرستار و 175 امدادگر، تدارکات و پشتیبانی حضور دارند.

نوروزی می افزاید: این تیم 4 آذر در نجف و کربلا مستقر می شود تا با برپایی 10 درمانگاه سیار در نجف اشرف، کربلا و مسیر نجف تا کربلا به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمات درمانی ارائه دهند.

رییس جامعه پزشکی فارس می گوید: 7 دانشجوی پزشکی خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عراق، سوریه، بحرین و هندوستان به عنوان امدادگر و مترجم، این تیم را همراهی می کنند.

پیش بینی می شود امسال بین 225 تا 250 هزار زایر از استان فارس در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا شرکت کنند.

اعزام کاروان های اربعین از دوم آذر شروع و برگشت آن ها چهاردم آذرماه اعلام شده است.

همچنین روز گذشته مدیر حج و زیارت فارس گفت: 42 هزار روادید برای زایران اربعین حسینی استان‌های فارس و بوشهر در شیراز صادر شد.

زینلی افزود: صدور روادید تا ششم آذر ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان هفته 20 هزار روادید دیگر برای زایرین اربعین حسینی استان های فارس و بوشهر صادر شود.

مدیر حج و زیارت فارس ادامه داد: مدت اقامت با روادید اربعین حداکثر 15 روز است.
نظرات بینندگان