کد خبر: ۸۰۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴
نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

به استاندار فارس اطلاعات غلط می دهند/ دولت به بخش خصوصی اعتماد کند/ منتظر دیدار با نماینده ارشد دولت در استان هستیم

رازقی گفت: اعضای فعلی اتاق بازرگانی شیراز، زمینه اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر را فراهم کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با بیان اینکه تولید و صادرات پایدار معنای مختصر اقتصاد مقاومتی است، گفت: مشکلات اقتصادی استان فارس و کشور جز با تولید و صادرات پایدار حل نخواهد شد و لازمه آن تأمین زیرساخت‌ها توسط دولت است.

جمال رازقی با بیان اینکه از طریق جذب سرمایه‌گذار برای تولید و صادرات به اشتغال پایدار خواهیم رسید، اظهار کرد: دولت گرفتار یک گره کور در اقتصاد کلان کشور شده است و امروز کمتر کسی از دولتمردان است که نداند راه حل خروج از بحران، توانمندسازی تولید است درحالی که سالهاست برای اشتغال پول تزریق می‌کنیم اما هنوز اشتغال پایدار شکل نگرفته زیرا تولید هدف نبوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز قول داد که به شرط تامین زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار همه تلاش خود را برای رونق و پویا کردن اقتصاد استان و کشور انجام می‌دهد.

رازقی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه مهم‌ترین مانع بخش خصوصی در استان فارس برای رسیدن به تولید و صادرات پایدار چیست، گفت: مشکلات فارس فراتر از کشور است و بیش از سایر استان‌ها با تغییرات مدیریتی مواجه بوده‌ایم بنابراین مهم‌ترین مانع توسعه اقتصادی استان فارس سیاست‌زدگی است که این سیاست‌زدگی موجب موجب عقب‌ماندگی بیشتر استان می‌شود.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی استاندار فارس در اولین حضور خود در اتاق بازرگانی و شرکت در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر گفت: اینگونه اظهار نظر استاندار فارس درمورد اتاق بازرگانی مبنی بر اینکه فضای اتاق محدود است، نشانه‌ای از سیاست‌زدگی در این استان است.

رازقی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به‌عنوان رکن اساسی فعالیت بخش خصوصی است، تصریح کرد: احتمال می‌دهیم مطالب طرح شده از سوی استاندار محترم براساس اطلاعات ناقص و اشتباهی است که به ایشان منتقل کرده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: انتظار داریم استاندار فارس به عنوان اولین قدم فضای سیاست‌زده فارس را سر و سامان دهد و به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید به اتاق بازرگانی به عنوان نماینده واقعی و قانونی بخش خصوصی اعتماد کنند چراکه در استان‌هایی که استانداران و بزرگان استان به اتاق بازرگانی خود اعتماد کردند توانستند قدم‌های بزرگی بردارند.

رازقی با بیان اینکه انتظار داریم استاندار فارس هر مطلب و اطلاعاتی که در مورد این مجموعه می‌خواهند بدانند با هیات رییسه در میان بگذارند تا آنها پاسخ دهند، گفت: علی‌رغم درخواست‌ها، تاکنون امکان دیدار جمعی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی با استاندار فارس مهیا نشده است.

وی با اعتقاد به اینکه شیراز پویا‌ترین اتاق کشور را در ابعاد مختلف دارد و درهای این تشکل بر روی تمام افراد و ایده‌های خلاق همواره باز بوده است، تصریح کرد: تمام اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز، جزو فعالان اقتصادی صاحب‌نام استان فارس هستند که نقشی بسیار تاثیرگذار در اقتصاد، سرمایه‌گذاری و اشتغال فارس داشته و دارند.

رازقی توضیح داد: انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی شیراز یکی از پرشورترین دوره‌ها نسبت به گذشته بوده است و 15 نفر از یک گروه انتخاب شدند درحالی که گروه مقابل علی‌رغم تبلیغات پرهزینه و سنگین که بعضا در هیچ دوره‌ای از انتخابات اتاق بازرگانی سابقه نداشته و با وجود حمایت‌های انجام شده از سوی برخی مسئولان دولتی در آن مقطع، در جذب و جلب نظر اعضا و کسب رای توفیق نداشته‌اند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: جهت اطلاع مسئولان محترم، در دوره هشتم هیئت رئیسه اتاق شیراز، هفت عضو جدید به این اتاق راه یافتند و اکنون جوان‌ترین عضو اتاق بازرگانی در کشور و جوان‌ترین عضو از گروه زنان در کشور، متعلق به شیراز هستند.

رازقی اضافه کرد: اتاق بازرگانی شیراز در سطح کشور پائین‌ترین میانگین سنی را دارد و از طرفی در دوره هشتم، بیشترین تعداد اعضا را در تشکل‌های کشوری داریم به‌طوریکه اکنون دو رئیس کمیسیون تخصصی و یک نایب رئیس کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی کشور، از شیراز هستند و یکی از اعضای اتاق بازرگانی شیراز عضو شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی کشور است.

عضو شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اعضای فعلی اتاق بازرگانی شیراز، زمینه اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر و ۵۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در فارس را فراهم کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استان فارس با توجه به برخورداری از توانمندی ها و ظرفیت های قابل توجه در زمینه‌های گردشگری و همچنین بهره مندی از نیروی انسانی و مواد اولیه، مکان مناسبی برای جذب سرمایه گذار است اما نیاز است که مسئولان و بزرگان استان دست به دست هم دهند و همت کرده شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

رازقی همچنین به استناد آمارهای منتشر شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رشد فضای کسب و کار استان فارس در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ را یک پله دانست و گفت: در سال گذشته فارس رتبه ۱۹ در میان استان‌ها را داشت که امسال این رتبه به ۱۸ رسیده است.

بنابراین گزارش غروب چهارشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۴، استاندار فارس در مراسم تجلیل از ۱۴ صادر کننده نمونه استان فارس با بیان اینکه اگر امروز بیل گیتس به ایران می‌آمد و این همه مشکلات را می‌دید قید کسب و کار و تولید و تجارت را می‌زد، گفته بود امیدوارم که این مراسم فقط محدود به چند سخنرانی و تجلیل از یک عده خاصی نباشد طوری که سال بعد هم مجبور باشیم این حرف‌ها را تکرار کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بازرگان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴
0
دقیقا همانطور که گفته شده،اطلاعات غلطی که ازسوی سازمان صنعت معدن وتجارت به استاندار داده اند ،این برداشتها را باعث شده است .اگرکمی به عقب برگردیم واخبار زمان برگزاری انتخابات اتاق را دراسفند سال گذشته ببینیم ،متوجه میشویم که در همان زمان از یارگیری رییس سازمان صنعت معدن وتجارت در انتخابات انتقادات فراوانی شده بود که نتیجه بازی باخت باخت ایشان بود و بروز اختلاف بین سازمان مذکور وبخش خصوصی (این وضعیت درمورد اتاق اصناف نیز به گونه ایی دیگر رخداده است )ازاستاندار فهیم تقاضاداردکه بااعضای اتاق نشست خصوصی برگزار تا از وضعیت اگاهی بیشتر ودقیقتری کسب نمایند.