کد خبر: ۸۰۰۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 5 آذر94

مهلت 4 روزه سازمان بازرسی به معدوم کنندگان سیب زمینی/ بسیج در آینه مطبوعات فارس

دیدار جمعی از فرماندهان بسیج با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته بسیج از جمله مواردی است که در صفحه نخست تمام روزنامه های امروز به چاپ رسیده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛ روزنامه های استان در سالروز «تشکیل بسیج مستضعفان»( 5 آذر)، هر کدام به نحوی این مناسبت را پوشش داده اند. خبرجنوب نیم صفحه بالای استانی خود را با مطلب «اطلاعیه سپاه فجر فارس به مناسبت روز بسیج» و «بسیج تنگناهای اقتصادی را به فرصتی برای پیشرفت های عظیم تبدیل می کند» و عکس هایی از راز و نیاز رزمندگان و درس خواندن جمعی از بسیجیان امروز اختصاص داده است. نیم نگاه در صفحه نخست، پیش زمینه لوگ روزنامه را تصویری از چفیه و یک تسبیح کار کرده که در زیر آن به نقل از امام خمینی(ره) نوشته است:«بسیج لشکر مخلص خداست»افسانه بالای صفحه نخست نوشته:«5 آذر سالروز بسیج مبارک باد»، همین. سبحان در بالای صفحه اول خود در ابعادی محدود تصویری از رهبری با این جمله گذاشته:« بسیج، حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران»عصر مردم از پرداختن به این مناسبت سهمی ندارد و فقط جمله رهبر انقلاب را در جمع بسیجیان روز گذشته تیتر کرده است.

سالاد تیتر تیتر خود را به صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان بسیج اختصاص داده است: «تخطئه بسیج تکمیل پروژه نفوذ است».

همایش منطقه ای توجیحی اعضای ستاد انتخاباتی، فرمانداران و بخشداران موضوع عکس امروز این روزنامه شده و با تیتر «مشارکت مردم در بی طرفی های نظارتی و اجرایی است» به نقل از معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور چاپ شده است. این خبر نیمی از سومین صفحه را هم به اشغال خود درآورده است.

سالاد به نقل از رهبر انقلاب تیتر زده: «تخطئه بسیج، تکمیل پروژه نفوذ است».

عکس امروز این روزنامه اما مربوط به توافق ایران و روسیه برای جستجوی آب در اعماق کویر های ایران مربوط می شود که با «روسیه در اعماق کویر ایران آب جستجو می کند» تیتر شده است. معاون وزیر نیرو در امور آبفا با اعلام این خبر گفته قرار است با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری روس ها در اعماق بیش از هزار متری زمین اقدام به جستجوی آب کنند.

همایش منطقه ای توجیحی اعضای ستاد انتخاباتی، فرمانداران و بخشداران در شیراز با حضور رییس ستاد انتخابات کشور برگزار شده است. مقیمی در این همایش گفته: «هیچ نهاد و سازمانی بجز وزارت کشور حق دخالت در انتخابات را ندارد» که این گفته وی از جمله تیتر های داخلی این روزنامه است.

و کاریکاتور امروز که خالی از لطف نیست؛

سالاد

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های رهبر انقلاب اختصاص داده است: «مسئولان، نخبگان و افراد موثر در تصمیمات کلان، هدف های مشخص پروژه نفوذند».

موضوع نمایشگاه کتاب فارس نیز با دو تیتر در سومین صفحه حضور دارد؛ تیتر اول مربوط به گلایه مردم از تبلیغات این نمایشگاه است که با تیتر «مراجعه کنندگان از تبلیغات کمرنگ شهری در خصوص نمایشگاه گلایه دارند» به چاپ رسیده و «فروش 286 میلیون بن کتاب تا پایان روز دوم نمایشگاه» هم تیتر دوم است که در ذیل آن خبر افزایش ساعت کار نمایشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه به مدت یک ساعت، کار شده است.

سالاد تیتر زده: «جناح ها همدیگر را متهم می کنند». این را رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از فرماندهان بسیج فرموده اند.

عکس امروز اما به موضوع پرحاشیه پزشک خانواده و صحبت های اخیر ایمانیه دراین خصوص مربوط است. ایمانیه نا رضایتی مردم را ناشی از نظام ارجاع دانسته و گفته: «نظام ارجاع موضوعی است که باید با مشارکت بیمه ها سامان یابد و وزارت رفاه در این زمینه تصمیم گیر است».

 

سالاد «اداره کل بازرسی هم وارد پرونده سیب زمینی ها شد»، ماجرای دفن 1700 تن سیب زمینی در فارس همچنان در صدر اخبار کشور قرار دارد.از یک سو مجلس به تنش کشیده می شود و یک نماینده مجلس به تنش کشیده می شود و یک نماینده مجلس استعفا می دهد و از سوی دیگر دانشجویان شیرازی جلوی سازمان جهاد کشاورزی دست به برپایی یک نمایشگاه عکس اعتراضی برای نابودی 1700 تن سیب زمینی می زنند. سیب زمینی هایی که به گفته آنها به جای رساندن به دست مستضعفان راهی گودالی عمیق شده و به زیر خاک می رود.در این میان رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس گفته:«ادارات ذی ربط در معدوم کردن سیب زمینی ظرف چهار روز باید به صورت کتبی دلایل این کار را به بازرسی اعلام کنند»


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴
0
لطفا بازرسین تحقیقات میدانی انجام بدهند چه مقدار سیب زمینی معدوم کرده اند.
مهدی
United States of America
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴
0
ما منتظر سازمان بازرسی می مونیم. خیانتکاران باید جواب دهند.