کد خبر: ۸۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
با حضور دانشجویان وشاعران؛

دومین شب شعر عاشورایی«خون خدا»در اقلید برگزار شد

دومین شب شعر عاشورایی خون خدا به همت دانشکده فنی دختران وکانون بسیج هنرمندان و با حضور دانشجویان دانشگاه های شهرستان اقلید،شاعران،جمعی از مسئولین و عموم مردم دراقلید برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از کلیدفارس، دومین شب شعر عاشورایی خون خدا به همت دانشکده فنی دختران وکانون بسیج هنرمندان و با حضور دانشجویان دانشگاه های شهرستان اقلید، شاعران، جمعی از مسئولین و عموم مردم دراقلید برگزار شد.

 در این برنامه حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهرستان اقلید به فلسفه و اهداف قیام عاشورایی امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: هیچ حادثه ای همانند حادثه تاریخی کربلا ماندگار نمانده است.

وی افزود: شعر آیینی بامحتوا و مضامین دینی و ایمانی یکی از شعرهایی است که می تواند حادثه کربلا را ماندگار و زنده نگه دارد.
امام جمعه اقلید ادامه داد: ماندگاری حادثه کربلا علت های مختلفی دارد که آموزش های عملی و گفتاری از ناحیه ائمه اطهار(ع) پس از این حماسه تاریخی یکی از رموز پایداری آن است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه هنر، افزود: اگر پیام و ایده ای در قالب هنر آورده شود ماندگاری و اثر گذاری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام طالبی گفت: هنرمندان به ویژه محبان خاندان اهل بیت (ع) باید با مطالعه دقیق و تحقیق بیشتر تلاش کنند با خلق آثاری فاخر و ادبی پیام محرم و قیام امام حسین (ع) را به جامعه اسلامی برسانند.

همچنین در ادامه این برنامه موسی زارعی فرمانده بسیج سپاه اقلید گفت:فرهنگ و هنر بسیجی با فرهنگ عاشورایی عجین شده است و هنرمندان در همه رشته های هنری باید در این زمینه و در راستای پاسداشت ارزشهای انقلابی و تروج فرهنگ دینی تاکید و توجه بیشتری داشته باشند.

سرهنگ زارعی افزود: بسیج همچون افسانه ای حماسه آفرین در اذهان تاریخ ماندگار شده است و سند معتبر آن نیز رشادت و ایثارهای فراوان در هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام است.

زارعی به نقش سازنده بسیج پس از پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز نیز این لشکر مخلص خدا در عرصه های مختلف در صحنه است و در پیشبرد آرمان های مقدس انقلاب به عنوان خدمتگذاران و ذخیره ای اثرگذار و‌ مطیع حرکت می کند.

فرمانده بسیج سپاه اقلید اظهار داشت: بسیاری از شهدا همان بسیجیان جان بر کفی بودند که به عنوان خط شکن در جبهه حق علیه باطل با تدبیر و مدیریت انقلابی امام راحل سبب خلق صحنه های  ماندگار در میدان مقاومت و جهاد شدند.

در این مراسم شاعران برجسته شهرستان اشعار خود را سرودند.

نویسنده :
محمدامانی
نظرات بینندگان