کد خبر: ۸۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی:

دشمن درصدد احیای مجلس ششم است/ نباید مجلس را به آنانی که قدرت نه گفتن به آمریکا ندارند، سپرد

ما مجلسی در طراز انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی نیاز داریم، مجلسی که نمایندگانش در مسیر مدرس‌ها گام بردارند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز جمعه 6 آذر ماه در شیراز،‌ گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به دو نقطه بلند است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف بلند و فوق‌العاده ارزشمند به دو نکته اساسی و ضروری باید توجه می‌شد که توجه شد، نکته اول این‌که برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، باید عناصر و افرادی در طراز انقلاب تربیت شوند که هم مسئولیت‌پذیر باشند و هم از این مسئولیت‌پذیری با چراغ عقل و تدبیر و راهنمایی استفاده کنند.

ایمانی تصریح کرد: این یعنی مسئولیت‌پذیری همراه با بصیرت. نه مسئولیت به تنهایی پاسخگو خواهد بود، نه بصیرت بدون مقاومت و ایستادگی و مسئولیت‌پذیری تأثیرگذار است. برای رسیدن به آن هدف، تربیت انسان‌هایی در این طراز لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دستگاه‌های فرهنگی ما اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد، هیئت‌های مذهبی و همه دستگاه‌های تربیتی، مراکز فرهنگی و هنری باید انسان‌هایی را با این ویژگی تربیت کنند.

وی با بیان این‌که این دو مهم در بسیج شکل گرفت، خاطرنشان کرد: جوان بسیجی یک جوان مسئول و بصیر است. احساس تکلیف می‌کند و در حین اجرای تکلیف می‌داند که چه کند، کجا بگوید، کجا ساکت باشد، کجا برود؟ دشمن کجا ایستاده و دوست کجا قرار گرفته.

امام جمعه شیراز در بیان نکته دوم مورد نیاز برای رسیدن به دو هدف والای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله(عج)، شناسایی و معرفی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و اهداف بلند او به همه جهانیان ضرورت دارد. یعنی دنیا حسین بن علی را بشناسد و راه او را تشخیص دهند. شهادت او و اهداف شهادت او را بشناسند. اگر این شناخت سراسری بوجود بیاید فضای ظهور حضرت بقیه‌الله فراهم می‌شود.

ایمانی گفت: در روایات سنی و شیعه و در کتب معتبر، این جمله زیبا آمده است که‌ امام هنگام ظهور و در آغازین لحظات ظهور ندا می‌دهد و خود را معرفی می‌کند. معرفی خودش به این است که بگوید من فرزند حسین بن علی هستم. باید مردم حسین را بشناسند تا از طریق شناخت حسین بن علی فرزند او، امام زمان، را بشناسند و اطاعت از او را نصب‌العین خودشان قرار دهند.

وی تصریح کرد: مراسم اربعین حسین بن علی(ع) فضای معرفی حسین بن علی(ع) به دنیا را فراهم کرده است. امروز به برکت این حضور بلند و عظیم در عراق تمام روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دنیا مشغول معرفی حسین‌ابن علی(ع) به دنیا هستند.

ایمانی خاطرنشان کرد: در کشور بحران‌زده عراق، چند کیلومتر آن طرف‌تر از گروه‌های تکفیری و تروریست‌های بی‌منطق، آن طرف‌تر آمریکا و از سویی کشورهای وابسته به ارتجاع، بیش از 20 میلیون جمعیت با بهترین شکل و در بهترین شرایط همایشی عظیم را برگزار می‌کنند و از آنان هم به بهترین شکل و شیوه پذیرایی می‌شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در مسیر انجام این همایش، کسی که شاید به نان شب خود محتاج باشد، از زائر حسین‌ابن علی‌(ع) پذیرایی می‌کند، اینجاست که روزنامه‌نگار معروف غربی می‌گوید، گردهمایی بزرگ مذهبی در جهان یا بزرگترین گردهمایی مذهبی در جهان. یا آن روزنامه‌نگار غربی می‌نویسد حسین را نخواهید شناخت مگر این‌که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنید و ببینید که عاشقان حسین چگونه حسین بن علی را معرفی می‌کنند.

ایمانی تصریح کرد: این دو، به برکت انقلاب اسلامی و در انقلاب اسلامی شکل گرفته است، یعنی بسیج در حال رشد و بالندگی در همه عرصه‌ها قرار دارد و از آن طرف این پیاده‌روی اربعین حسین‌ابن‌علی(ع) را به دنیا معرفی می‌کند، بنابراین فضای رسیدن به تمدن نوین اسلامی همراه با ظهور حضرت بقیه‌الله روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا، فراهم شده است.

امام جمعه شیراز هم‌چنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان، لزوم توجه به تذکرات معظم‌له در خصوص موضوع نفوذ را یادآوری و خاطرنشان کرد: بپذیرید که دشمن دارد تلاش می‌کند برای نفوذ و یکی از مراکزی که دشمن برای آن طراحی کرده نفوذ در مجلس شورای اسلامی و عرصه قانون و قانون‌گذاری است،‌ اگر دشمن بتواند در این عرصه نفوذ کند به عمده اهدافش دست می‌یابد.

وی ضرورت بازخوانی تاریخ خصوصاً دوران مجلس ششم شورای اسلامی را به جوانان یادآور شد و گفت: امروز توطئه دشمن این است که مجلس ششم را احیا کند. هوشیار باشید عده‌ای به فکر هستند که به عناوین مختلف وکلا را وکلاء‌الدوله قرار دهند، یعنی نمایندگانِ دولت، که بله قربان‌گو باشند و عده‌ای هم به فکر هستند که عناصر شکست خورده سیاسی را در مجلس شورای اسلامی وارد کنند.

ایمانی تصریح کرد: ما مجلسی در طراز انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی نیاز داریم، مجلسی که نمایندگانش در مسیر مدرس‌ها گام بردارند و این چیزی نیست جز تصمیم و هوشیاری مردم و این‌که تحت‌تأثیر تبلیغات غلط و پوچ و احساسات قرار نگیرند و مجلس را نباید به آنانی که در مسیر پول و قدرت قرار می‌گیرند، به آنانی که قدرت نه گفتن به آمریکا را ندارند، آنانی که در مسیر ایستادن مقابل استکبار نمی‌توانند عرض اندام کنند نسپاریم.

امام جمعه شیراز هم‌چنین روز هفتم آذر، روز نیروی دریایی را تبریک گفت.


نظرات بینندگان