کد خبر: ۸۰۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
نماینده مردم شیراز در مجلس:

برخی دندانپزشکان برای کشیدن یک دندان 200 هزار تومان می گیرند/ بازار دندانپزشکی آشفته است

بیماران باید برای طرح شکایت از پزشکان هزینه‌ای حدود 140 هزار تومان پرداخت کنند.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت بررسی تعرفه‌های دندانپزشکی از سوی وزارت بهداشت، افزود: واقعیت آن است که امروزه تعرفه‌های دندان‌پزشکی افزایش چشمگیری داشته و در این حوزه انواع و اقسام تعرفه‌ها وجود دارد این درحالی است که کنترل و مراقبتی نیز در نظارت بر این تعرفه‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر افراد برای طرح شکایت از پزشکان به دلیل اخذ هزینه‌های اضافی، نیز باید هزینه‌ای حدود 140 هزار تومان پرداخت کنند که همین مساله باعث شده افراد تمایلی به پیگیری شکایات خود و پرداخت هزینه‌های کلان برای به نتیجه رسیدن این شکایت‌ها ندارند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت باید هرچه سریع‌تر علت تعرفه‌های گران‌قیمت دندان‌پزشکی را دنبال کند، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی حامی منافع پزشکان بوده و طبیعی است که چنین مسایلی را پیگیری نمی‌کند اما وزارت بهداشت مجموعه‌ای حاکمیتی است و باید مشکلات بهداشتی و درمانی مردم را رسیدگی کند و اگر در این میان اجحافی نیز صورت گرفته با آن برخورد کند.

وی با انتقاد از اینکه تعرفه‌های دندان‌پزشکی شفاف نیست، یادآور شد: از سویی دیگر تعرفه‌هایی که وزارت بهداشت در این حوزه اعلام کرده از سوی دندان‌پزشکان رعایت نمی‌شود و همین مساله باعث شده پزشکان متناسب با میل و سلیقه خود عمل کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، ادامه داد: زمانی‌ که به دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که برخی از دندان‌پزشکان برای کشیدن یک دندان مبلغی حدود 200 تا 250 هزار تومان طلب می‌کنند که این نشان دهنده بازار آشفته در عرصه دندان‌پزشکی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فعلا برای روشن شدن این موضوع تذکری به وزارت بهداشت داده شده و امید است این وزارتخانه به بررسی دقیق موضوع بپردازد و نتیجه را نیز اعلام کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴
0
در گذشته رتبه های برتر کنکور- پزشکی را انتخاب میکردند اما در حال حاضر به دلیل درامد بیشتر -دوره کوتاهتر و مسئولیت کمتر -دندانپزشکی را ترجیح میدهند