کد خبر: ۸۰۱۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 7 آذر94

پرکارترین و کم کارترین نماینده های استان فارس مشخص شدند/ رضا خاتمی: احمدی نژاد نفوذی است!

موضوع امحاء 1700 تن سیب زمینی در فارس با گذشت چند روز، هنوز یکی از خطوط اصلی روزنامه های چاپ شیراز است.

شیرازه- موضوع امحاء 1700 تن سیب زمینی در فارس با گذشت چند روز، هنوز یکی از خطوط اصلی روزنامه های چاپ شیراز است.

سالاد روزنامه 1000 تومانی نیم نگاه در شماره امروز خود، پرکارترین و کم کارترین نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی را معرفی کرده است. این روزنامه در سومین شماره ویژه نامه بهارستان، با استناد به آمار مرکز پژوهش های مجلس با تیتر« داستان یکی بود یکی نبود در مجمع نمایندگان فارس» پرکارترین و کم کارترین نماینده های استان را با توجه به تعداد طرح ها و لوایحی که در طول 4 سال گذشته در مجلس امضا کرده اند به مخاطبان خود معرفی کرده است.

نیم نگاه، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی را پرکارترین و جمشید جعفرپور نماینده مردم لار و خنج و گراش را کم کارترین عضو مجمع نمایندگان فارس دانسته است. این در حالی است که شیرازه سال 92 با استناد با گزارش های مرکز پژوهش های مجلس چنین گزارشی از عملکرد نمایندگان منتشر کرد که با واکنش هایی مواجه شد؛ از جمله این که جعفر قادری که فعالترین نماینده استان شناخته شده بود، گفت: لحاظ کردن تعداد طرح ها و لوایحی که نمایندگان امضا کردند چندان صحیح نمی باشد و اگر مبنای فعالیت را همین موضوع لحاظ کنیم باید به تعداد طرح هایی که نمایندگان خود ارائه دهنده آن بودند توجه شود.

سالاد روزنامه اصلاح طلب افسانه تیتر نخست خود را به موضوع امحاء سیب زمینی ها اختصاص داده و با تیتر «برداشت زودهنگام نبود صنایع تبدیلی» به آن پرداخته است. آن طور که رئیس اتحادیه سیب زمینی کاران گفته: کار تعاون روستایی قانونی بوده و امسال چون سال انتخابات است، عده ای برای سوء استفاده از رای کشاورزان سیب زمینی را ملعبه خود قرار داده اند. حسن محمدی همچنین گفته اگر کشاورزی مثل صنعت خودروسازی بود، همان طور که 110 هزار خودرو را در یک هفته فروختند می توانستند سیب زمینی را هم ساماندهی کنند. این انتقاد به دولت و سیاست های تبعیض آمیزش در برخورد با تولید است و هر چه دولت اعتدال سعی می کند، این موضوع را زیر سبیلی رد کند، موفق نمی شود.

کارگران مشغول کار نیستند این عنوان گزارشی است که افسانه به آن پرداخته. این روزنامه تاریخچه ای از جوامع کارگری را ذکرکرده و از مصائب این روزهای نان آوران خانه گفته است.

در انتهای صفحه نخست نیز، پیام تبریک به مناسبت هفته بسیج به چاپ رسیده که آن را شورای شهر و شهرداری شیراز سفارش داده اند. جالب این که هفته بسیج 2 روز پیش پایان یافت.

سالاد روزنامه 12 صفحه ای سبحان تیتر نخست خود را به موضوع وام خودرو اختصاص داده است. عظش بازار برای ورود خودروهای وام دار عنوان تیتری است که این روزنامه برای موضوع خود انتخاب کرده. در میان صفحات این روزنامه مصاحبه فریدون عباسی بیشتر از هر مطلبی به چشم می آید. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان به این روزنامه گفته است: ترجیح می دهم از شیراز کاندیدا شوم و سوابق اجرایی و تجربیات خود را در استان فارس بکار ببرم.

سالاد روزنامه عصر مردم تیتر نخست خود را بین المللی انتخاب کرده. این روزنامه از منتاقشه اخیری که بین ترکیه و روسیه بوجود آمده، عنوان نخست خود را انتخاب کرده است. دو موضوع دیگر در این روزنامه که بیشتر به چشم می آید، یکی یادداشت اسماعیل عسلی درباره نفوذ است و دیگری اظهارات عجیب و غریب محمدرضا خاتمی درباره احمدی نژاد.

عصر مردم که این روزها یکی از روزنامه های حامی دولت در فارس محسوب می شود، در صفحه 5 خود اظهارات محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ساختارشکن ششم را به چاپ رسانده که گفته است: آیا نفوذ جز این است که رئیس جمهوری بر سرکار آمده و 700 میلیارد دلار منابع کشور را به فنا بدهد؟! در حالی خاتمی، احمدی نژاد را قربانی نفوذ می داند که خود، یکی از افراطی ترین چهره های اصلاح طلب محسوب می شود که عاشق ارتباط با آمریکا است و در فتنه 88 از نقش آفرینان اصلی بود. او از کسانی بود که انتخابات مجلس نهم را تحریم کرد.

سالاد روزنامه پرتیراژ خبرجنوب، در شماره امروز خود با تیتر یارگیری سیاسی با پیاز و سیب زمینی، موضوع امحاء سیب زمینی ها در فارس را در خط خبری خود نگه داشته است. این روزنامه با انتقاد از سیاسی شدن این موضوع نوشته است: به جای پرداختن به اصل چنان به شاخ و برگ های ماجرا پرداخته می شود که بالاخره افکار عمومی مجبور شود، عطای برخورد با سهل انگاران این قضایا را به لقایش ببخشند.

«تاکسی قلابی نداشتیم که رسید»، این عنوان گزارشی است که خبرجنوب به طور مفصل به آن پرداخته است. ماجرا از این قرار است که فرحبخش مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز گفته از سال گذشته تاکنون توانستیم بیش از 700 تابلو مجعول تاکسی ها را جمع آوری کنیم. گرچه این تعداد تابلو جعلی توسط این سازمان جمع آوری شده، اما این موضوع نشان می دهد که برخی از مسافربران شخصی برای جلب اعتماد مردم، از تابلو تاکسی استفاده و یا به نوعی سوء استفاده می کنند و در این بین، برای مردم تشخیص تاکسی واقعی سخت می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴
0
کاش پرکارترین ها در زمینه عکس انداختن ، حضور در کادر دوربین ها ، حضور پشت سر هیئت رئیسه مجلس ، حضور و روبوسی با وزرای مورد استیضاح ، حضور در مراسم ترحیم ها ، حضور در محافل سرمایه داران بی درد، و .... را نیز انتخاب می کردید!!!!!
جوکار
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴
0
مبنای پرکاری چیست؟ چراآقای ضرغام صادقی را با این همه زحمت ودردید تمامی نمایندگان جز هئت ریسه قرار میگیرد از او بیان نمی کنید