کد خبر: ۸۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نیروی دریایی ارتش از معجزات الهی است/ توان نظامی ایران در دریا محدود به حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیست

آیت الله ایمانی گفت: توان نظامی ما در حوزه دریایی فقط محدود به خلیج فارس و دریای عمان نیست.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس، ظهر روز شنبه ۷ آذرماه ۹۴ در دیدار فرمانده آمادگاه نداجا منطقه جنوب کشور و جمعی از مسئولین، پرسنل و ورزشکاران ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای نیروی دریایی ارتش و تبریک روز نیروی دریایی (۷ آذرماه) به پرسنل نداجا عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از شگفتی‌ها و معجزاتی است که خداوند به ملت ایران تقدیم کرده است.

آیت الله اسدالله ایمانی بیان کرد: خدا را شاکریم که چند سالی است برنامه زیارت حرم احمد ابن موسی (ع) توسط ورزشکاران نیروی دریایی در مسیر طولانی سیرجان به شیراز انجام می‌شود و امید است این حرکت خوب فرهنگی نیز در سالهای آینده تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید دارد که برخورداری از نیروی دریایی مقتدر و توانمند، عاملی اصلی و بسیار تاثیرگذار در سیادت کشور‌ها محسوب می‌شود.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه در تمام دوران بشر هر ملتی که بر دریا تسلط داشته در جهان سیادت پیدا کرده است، اظهار کرد: اگر می‌بینید هخامنشیان آن قدرت فراگیر را داشته‌اند به خاطر اشراف بر دریا و داشتن نیروی دریایی قدرتمندی بود که امکان حضور و نفوذ آنان در دریا و گسترش مرز‌هایشان تا سواحل مدیترانه را برایشان فراهم کرد.

وی افزود: کشورهای اروپایی که در ۳ قرن اخیر بر بسیاری نقاط دنیا سیادت داشتند، به واسطه اشراف بیشتر آنان بر دریا‌ها بود، هرچه کشوری در دریا قوی‌تر باشد، سیادت او در خاک هم بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه آنقدر که در آیات قرآن در خصوص دریا و اهمیت آن و سفرهای دریایی، تأکید شده است در مورد سفرهای خشکی سخن به‌میان نیامده است، گفت: دلیل این امر عنایت ویژه خداوند برای جلب توجه بیشتر مسلمین به دریا بوده است.

آیت الله ایمانی گفت: نیروی زمینی ارتش از‌‌ همان ابتدای شکل گیریش در ایران آموزش داده شده بود اما نیروی دریایی و هوایی تماماً توسط خود غربی‌ها و به خصوص آمریکا آموزش داده شده بودند وبه همین خاطر در تمام سال‌های قبل از انقلاب دلخوشی دشمنان ایران به سرمایه‌گذاری‌هایی بود که بر روی نیروی دریایی و هوایی انجام داده بودند، اما شاهد بودیم که پرسنل نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بیعت کردند.

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی نیز در‌‌‌ همان آغاز جنگ، با اجرای عملیات مروارید، تمام تشکیلات نیروی بعث عراق را بر هم زد، البته شهدایی نیز تقدیم کردند، اما آن عملیات مقدمه‌ای شد تا در تمام مصاف‌ها، نیروی دریایی ایران اسلامی حضوری چشمگیر در عرصه دفاع از ارزش‌ها، انقلاب و نظام اسلامی داشته باشد و در برهه‌ای از جنگ که آمریکا نیز مستقیماً در خلیج فارس با ما درگیر شده بود با شجاعت تمام به مقابله با آنان پرداختند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان فرمانده کل قوای مسلح و مشاوران نظامی قوی، از عوامل مهم در ارتقا شایستگی‌ها و توانایی‌های نیروهای نظامی، بوده است و مردان دریا دل نیروی دریایی، طی چند دهه گذشته از انقلاب اسلامی رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند.

نماینده ولی فقیه با اظهار اینکه امروزه نیز تسلط بر آبهای آزاد دنیا در دستور کار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: توان نظامی در حوزه دریایی جمهوری اسلامی تنها محدود به حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیست.

آیت الله ایمانی گفت: طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد بوده و هستیم که تمام کاروان‌های تجاری که با پرچم جمهوری اسلامی در معابر آبی تردد کرده‌اند، همه به سلامت به مقصد رسیده‌اند اما آیا تمام کاروان‌هایی که با پرچم سایر کشورهای خارجی، آمریکا و کشورهای اروپایی، در این معابر تردد کرده‌اند، به سلامت به مقصد رسیده‌اند؟

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: چنین روحیه‌ای که امروز دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در نیروهای مختلف از آن برخوردار هستند، به سادگی کسب نشده و نمی‌‌توان به‌سادگی از آن چشم پوشی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، رسیدن به خوداتکایی در تولید سخت‌افزارهای جنگی و آموزش‌های تخصصی در عرصه نیروی دریایی را نیز یادآور شد و گفت: امروز با اتکا به دانش فرزندان این مرز و بوم، تجهیزات مختلف را از طراحی تا ساخت، تولید کرده و مدیریت آن‌ها را برعهده داریم و این از افتخارات نظام اسلامی است.

قابل ذکر است، در این دیدار، فرمانده آمادگاه نداجا در سیرجان نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه اکنون شش سال است که در آستانه ۷ آذرماه و روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی، تعدادی از پرسنل آمادگاه نداجا در سیرجان مسیر آن شهرستان تا حرم سوم اهل بیت (ع) را رکاب می‌زنند، اظهار کرد: هدف از این حرکت تجلیل از خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بیعت با مقام معظم رهبری است.

ناخدا دوم شهرام منصوری‌مقدم افزود: این گروه ۲۰ نفره، که از قهرمانان ورزشی نداجا محسوب می‌شوند، طی مسیر خود از سیرجان به شیراز، با خانواده‌های شهدا در شهرستان‌های فسا، استهبان و نی‌ریز، دیدارهایی داشتند.

منصوری‌مقدم تأکید کرد: این گروه پس از حضور در شیراز، ضمن زیارت بارگاه حضرت احمدبن‌موسی (ع)، برای تجدید بیعت با رهبری، به حضور نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان فارس، رسیدند.
نظرات بینندگان