کد خبر: ۸۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
فرمانده انتظامی فارس:

دستگیری باند مامورنما در منطقه گویم/ برگزاری یادواره 1400 پلیس در نیمه آذرماه

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری اعضای باند مأمورنما و سرقت درون خودرو در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار احمدعلی گودرزی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: سه مأمورنما که با لباس، دستبند و علائم نیروی انتظامی از مردم به‌ ویژه اتباع افغانستان اخاذی می‌کردند، در منطقه گویم شیراز به دام افتادند.

وی افزود: این مأمورنماها در حالی‌که درون یک پراید قصد اخاذی از دو نفر را داشتند، مورد ظن ماموران پلیس قرار گرفتند و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فارس یادآور شد: افزون‌ بر این مأمورنماها که به پنج سرقت نیز اعتراف کرده‌اند، در چند روز گذشته نیز اعضای دو باند دیگر که با لباس پلیس از صاحبان باغ‌های شیراز و نیز اطراف شاه‌چراغ (ع) اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.

گودرزی هشدار داد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان در خانه خود را به روی افراد ناشناس و بدون کارت شناسایی نگشایند و مردم به‌ویژه اشخاص سالمند در صورت مراجعه اشخاص مشکوک بی‌درنگ از پلیس 110 استعلام بگیرند.

*دستگیری باند سرقت درون خودرو

وی همچنین اعلام کرد: اعضای یک شبکه سرقت درون خودرو شامل یک مرد و سه زن در یکی از محله‌های جنوب شیراز به دام پلیس افتادند.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: این باند اطراف بیمارستان‌ها، گورستان دارالرحمه و خیابان زند شیراز در تاریکی شب با استفاده از شاه‌کلید اموال درون خودرو را به سرقت می‌بردند.

وی یادآوری کرد: این گروه که با یک خودرو ال 90 در مکان‌های تاریک اموال درون خودروهای پارک شده را می‌دزدیدند، با مقادیر قابل‌توجهی اشیا مسروقه به دام پلیس افتادند و در تحقیقات تکمیلی با اتهام بیش از 60 سرقت مواجه هستند.

گودرزی ضمن اشاره به دستگیری دو نفر دیگر در این زمینه، از مردم خواست از پارک خودرو در مناطق تاریک و خلوت خودداری  و خودرو خود را به ضمایم ایمنی مجهز کنند.

*کشف 388 کیلوگرمی مواد افیونی

وی از کشف 388 کیلوگرم مواد مخدر در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: 285 کیلوگرم تریاک از یک کامیون تانکردار در مسیر زرقان به شیراز و یک خودرو پژو 405 نیز به دست آمد که در این مورد چهار نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: همچنین سه نفر با 56 کیلو و 200 گرم حشیش در یک وانت در روستایی در فیروزآباد، دو متهم با یک پیکان حاوی 47 کیلوگرم تریاک در لارستان و دیشب نیز یک راننده هنگام عبور از شهرستان مهر با 10 کیلوگرم مواد افیونی جاسازی‌شده در خودرو به دام پلیس افتادند.

*یادواره 1400 پلیس

گودرزی همچنین از برگزاری یادواره 1400 پلیس فارس که در عرصه نظم و امنیت زحماتی کشیده و از سال 85 تاکنون پس از بازنشستگی دعوت حق را لبیک گفته‌اند، یاد کرد و افزود: در این یادواره که 15 آذرماه در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز ترتیب خواهد یافت، از خانواده این مجاهدان پر کشیده نیروی انتظامی فارس تجلیل خواهد شد.


نظرات بینندگان