کد خبر: ۸۰۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
در دیدار استاندار فارس و سفیر عراق چه گذشت

استاندار فارس: کنسولگری عراق در این استان راه اندازی شود/ سفیر عراق: پذیرایی از زائران ایرانی را افتخاری بزرگ می دانیم

سفیر عراق در ایران از گسترش روابط تجاری کشورش با فارس استقبال کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، سید محمد علی افشانی، شنبه در دیدار با راجح صابرعبود الموسوی سفیر عراق در ایران که در شیراز انجام شد، با اشاره به جایگاه فارس و برخورداری آن از مرکزیت استان های جنوبی کشور افزود: ایجاد این کنسولگری همچنین می تواند ارائه خدمات کشور عراق به استان های جنوبی ایران را تسهیل کند.

وی ضمن قدردانی از همکاری دولت عراق در صدور روادید برای زائران ایرانی کربلای معلی افزود: بسیاری از مردم ایران به ویژه مردم استان فارس در طول سال نیز برای زیارت به عتبات عالیات اعزام می شوند و ما نیاز داریم تا علاوه بر مراودات زیارتی، مبادلات تجاری، بازرگانی و گردشگری خود با کشور عراق را افزایش دهیم.

استاندار فارس در مورد اقدامات انجام شده برای احداث بزرگراه شیراز - اهواز هم گفت: با تقسیم کاری که بین استانداری های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان انجام شده، می کوشیم تا این بزرگراه به همراه خط ریلی تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

افشانی افزود: بهره برداری از این پروژه ها، کمک بسیاری به افزایش مبادلات تجاری و رفت و آمد نیروها از استان فارس به کشور عراق و بالعکس خواهد کرد.

استقبال سفیر عراق در ایران از گسترش روابط تجاری کشورش با فارس
دراین دیدار راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در ایران، دوستی دو کشور ایران و عراق را بسیار عمیق و مستحکم دانست و افزود: امیدواریم با احداث و بهره برداری از راه آهن و بزرگراه شیراز - اهواز شاهد افزایش ارتباط کشور عراق با استان فارس که مرکزیت شهرهای جنوبی ایران را دارد باشیم.

وی ادامه داد: استان فارس دارای امکانات، ظرفیت ها و داشته های بسیاری است که تقویت رابطه با این استان مزیت های بسیاری برای طرفین به دنبال خواهد داشت.

سفیر کشور عراق در ایران از پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر ایجاد کنسولگری عراق در این استان نیز استقبال کرد و افزود: این موضوع را نیز با جدیت بررسی و دنبال خواهیم کرد.

وی، درباره اعزام زائران اربعین حسینی از ایران به عراق هم گفت: دولت عراق تمام تلاش خود برای تسهیل در صدور ویزا برای تمام ایرانیان از جمله مردم استان فارس به کار گرفته است.

راجح صابر عبود الموسوی گفت: ما استقبال و پذیرایی از زائران ایرانی را برای خود افتخاری بزرگ می دانیم.

کنسولگری، دفتر نمایندگان دیپلماتیک یک کشور در کشوری دیگری است. دفتر اصلی که اصولا در پایتخت قرار دارد سفارتخانه نامیده می شود و دفاتری که در شهرهای دیگر قرار دارند را کنسولگری می نامند.

کنسولگری ها کارهای سیاسی انجام نمی دهند و به طور معمول خدماتی که در سفارتخانه ارائه می شود در آنها انجام نمی شود و تنها امور تجاری و بازرگانی را انجام می دهند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Russian Federation
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴
0
از مردم عراق بخاطر پذیرایی در مراسم اربعین تشکر میکنم