کد خبر: ۸۰۱۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

ماهواره میهمان اجباری یک روستا در استان فارس/ حاجی‌ آبادی‌ ها یک شبکه تلویزیونی بیشتر ندارند

موضوع عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی در روستای حاجی‌آباد بارها به مسئولان گزارش شده اما اقدام جدی برای رفع آن نشده است.
شیرازه- سرویس فرهنگی: ماهواره یا همان دجالواره این روزها میهمان اجباری مردم روستای حاجی‌آباد شهرستان نی‌ریز در استان فارس شده، روستایی که مردم آن به علت نداشتن شبکه‌های تلویزیونی مجبور به استفاده از ماهواره هستند.

روستای حاجی‌آباد در15کیلومتری مرکز شهرستان‌نی‌ریز قرار گرفته و از روزی که شبکه‌های دیجیتال در این شهرستان فعال شده مردم این روستا با دستگاه دیجیتال تنها می‌توانند شبکه یک تلویزیون ملی را داشته باشند و امکان دسترسی به سایر شبکه‌های تلویزیونی را ندارند.

ماهواره در چند ماه گذشته پشت بام بیش از 95 درصد از خانه‌های این روستای کوچک را فرا گرفته و استفاده از دجالواره در فرهنگ روستا و زندگی اجتماعی آنان تاثیرمنفی گذاشته است.
شیرازه به بررسی این مشکل و گفت‌وگو با عضو شورای اسلامی روستای حاجی‌آباد، دهیار و روحانی مستقر در روستا پرداخته است.

در این زمینه عضو شورای روستای حاجی‌ آباد در گفت‌ و گو با خبرنگار شیرازه، اظهار داشت:  سه ماه پیش زمانی که شبکه‌های تلویزیونی در شهرستان نی‌ریز به دیجیتال ارتقاء یافت دسترسی مردم روستا نیز به شبکه‌های تلویزیونی محدود شد تا اینکه تنها می‌توانند از یک شبکه استفاده کنند.
علی شاهسونی افزود: مردم روستا پس از اینکه با بی مهری مسولان و عدم پیگیری آنان با رفع مشکلات پوشش رسانه ملی مواجه شدند مجبور به استفاده از ماهواره هستند.

وی بیان کرد: استفاده از ماهواره در یک روستای 130 خانواری تاثیر بسیار منفی بر فرهنگ مردم این روستا گذاشته و باید به نوعی با این جنگ نرم در روستا مبارزه و برای آن چاره‌اندیشی اساسی شود.

شاهسونی گفت: موضوع عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی در روستای حاجی‌آباد بارها به مسئولان متولی از جمله فرماندار شهرستان گزارش شده اما اقدام جدی برای رفع آن نشده است.

مجتبی شاهسونی دهیار روستای حاجی‌آباد نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: پیش از اینکه پوشش شبکه‌های تلویزیونی در این روستا قطع شود چند خانواده به طور محدود از ماهواره، آن هم مخفیانیه استفاده می‌کردند اما امروز استفاده از ماهواره به‌نوعی همگانی و علنی شده است.

وی خواستار رفع این مشکل شد و خاطرنشان کرد: حضور اهالی روستا در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی روستا کمرنگ شده و رفع مشکلات موجود عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی در روستای حاجی‌آباد یک ضرورت انکارناپذیر است.

روحانی مستقر روستای حاجی آباد نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به محرومیت‌های موجود در روستای حاجی آباد اظهار داشت: تنها چیزی که اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این روستای محروم را پر می‌کرد تلویزیون بود و این هم به‌خاطر نصب دکل تلویزیون در نقطه کور شهرستان، اهالی این روستا را از نعمت برنامه‌های تلویزیون محروم کرده و تنها یک شبکه تلویزیونی دارند.

حجت‌الاسلام جواد فلاحیان بیان کرد: از تابستان امسال جوانان و نوجوانان روستای حاجی‌آباد از برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما محروم شده و با توجه به نبود سایر امکانات تفریحی از جمله اماکن ورزشی به استفاده از ماهواره روی آورده‌اند.

وی گفت: مردمی  که در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حضور فعال داشتند در حال حاضر میخ کوب برنامه‌های ماهواره شده‌اند و این یک آسیب جدی است.

فلاحیان به نقل از یکی از مسجدی‌ها گفت: مردی 60 ساله اهل مسجد و برنامه‌های مذهبی را دیدم که دیش ماهواره پشت بامش گذاشته و حضور کمتری در مسجد و برنامه‌های هیئت دارد، با دیدن این صحنه اشکم جاری شد و به یاد فرمایش امام خامنه‌‌ای درباره تهاجم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی افتادم.

روحانی مستقر روستای حاجی آباد خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در عدم پوشش تصویری شبکه‌های تلویزیونی مسئولان صدا و سیمای مرکز فارس باید نسبت به رفع این مشکل توجه و اقدام جدی داشته و مردم این روستای مذهبی را از شر دجالواره نجات دهند.

به گزارش شیرازه، با توجه به اظهار و نظرهای صورت گرفته از گروه‌های جهادی امروز برخی از روستاها و نقاط استان فارس با وجود تلاش ها و زحمات صدا و سیمای مرکز استان، از پوشش شبکه‌های تلویزیونی محروم هستند و بایستی مسئولان ارشد استان فارس، مدیران دستگاه های فرهنگی، مسئولان رسانه ملی در استان و مسئولان محلی از جمله فرمانداران به‌دنبال رفع این مشکلات فرهنگی باشند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴
0
سلام. پس مسئولان چه می کنند به جای شعار در صدا و سیمای مرکز فارس اقدام اساسی کنند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴
0
بابا مگه صدا وسیما ایران چی نشون میده