کد خبر: ۸۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 8 آذر94

استانداری فارس 198 نفر استخدام می کند/ دستگیری شهردار صدرا

خروج کارخانه های آلاینده از شیراز و دستگیری یکی از شهرداران از عناوین مشترک روزنامه های چاپ امروز شیراز است.
شیرازه-
سالاد
 این روزنامه تیتر نخست امروز خود را به موضوع خروج کارخانه های آلاینده اختصاص داده است. «رفتن سیمان از شیراز قطعی شد نرگس همچنان جا خوش کرده» موضوع از این قرار است که همتی مدیرکل صنعت معدن و تجارت فارس گفته: خروج کارخانه سیمان فارس از شیراز قطعی شده و کارخانه جایگزین در خرامه 15 درصد پیشرفت فیریکی دارد اما کارخانه روغن نباتی نرگس با توجه به مشخص شدن زمین مورد نظر برای جابجایی بازهم در شیراز ماندگار است. همتی همچنین گفته: مدیران این کارخانه نیاز به 250 میلیارد تومان نقدینگی برای این جابجایی دارند. واقعیت امر این است؛ موضوع خروج کارخانه های آلاینده ای همچون سیمان و روغن نباتی از شیراز سالهاست که مطرح است و هر از چند گاهی به سطح رسانه ها کشیده می شود اما هر بار پس از مدتی تب آن فروکش می کند. به نظر می رسد علاوه بر تنگناهای مالی، اراده ای از سوی مسئولین برای خارج کردن این دست کارخانحات از شهر دیده نمی شود.

موضوع دیگری که در صفحه نخست این روزنامه خودنمایی می کند یک آگهی استخدام است. استانداری فارس جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، تعداد 198 نفر از واجدان شرایط را به صورت پیمانی استخدام می کند. برای ثبت نام می توانید به این آدرس مراجعه کنید.www.farshamyari.ir

سالاد چند عنوان مهم در صفحه استانی شماره 10065 خبرجنوب دیده می شود. شهردار صدرا دستگیر شد. آن طور که خبرجنوب به نقل از ایسنا نوشته؛ شهردار صدرا روز گذشته از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده. این روزنامه نوشته است؛ پیش از این یکی از معاونان شهرداری صدرا و رئیس یکی از کمیسیون های تخصصی این شهر بازدداشت شده بودند. این که قائدی شهردار صدرا دقیقا با چه اتهامی بازدداشت شده مشخص نیست و این اولین باز نیست که یک شهردار در استان فارس بازداشت می شود. سال 90 نیز شهردار یکی از شهرستان های استان فارس به اتهام ارتشاء، اختلاس، تصرفات غیرقانونی در اموال دولت، جعل و تحصیل مال از طریق نامشروع دستگیر شد.
شناسایی 707 زن مبتلا به ایدز در فارس عنوان دیگری است که این روزنامه در صفحه استانی برجسته کرده. مدیر واحد ایدز دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره گفته است:70 درصد این زنان از طریق همسرانشان به این بیماری مبتلا شده اند. دکتر کازرونی همچنین گفته از این تعداد 17 مورد کودکانی بوده اند که از طریق مادر خود به ایدز مبتلا شده اند.

سالاد
این روزنامه اصلاح طلب تیتر نخست خود را به موضوع انتخابات اختصاص داده است. «رقابت 5 هزار نامزد برای 290 کرسی مجلس» این تیتر امروز افسانه است. یعنی برای هر صندلی بهارستان، 17 متاقضی سینه چاک وجود دارد. این روزنامه همچنین از قول پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور نوشته است:  شورای نگهبان تا 10 آذر نظر خود را درباره نرم افزار انتخابات تمام الکترونیک اعلام می کند. این در حالی است که معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان می گوید: انتخابات الکترونیکی خلاء قانونی دارد.

سالاد  «چهاردهمین بهار کتاب شیراز به صفحه آخر نزدیک می شود» این تیتر نخست روزنامه سبحان است. آن طور که مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به سبحان گفته: بیش از 800 میلیون تومان بن کتاب به فروش رفته است. مریدی همچنین گفته استقبال مردم از نمایشگاه بی نظیر بوده است.

سالاد «تقدیر از اقدامات ضد تروریستی وزارت اطلاعات» تیتر نخست این روزنامه است. عنوان دیگری که در صفحه اول خودنمایی می کند موضوع نمایشگاه کتاب و صحبت های نویدگویی مدیر انتشارات نوید است. داریوش نوید گفته هرگز اعتقاد ندارم که گسترش فضای مجازی سطح مطالعه مردم را کاهش داده است. وی همچنین از استاندار فارس خواسته است؛ اعتبارات یارانه ای نمایشگاه افزایش یابد.
نظرات بینندگان