کد خبر: ۸۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

مانور زلزله و ایمنی در مدارس پاسارگاد برگزار شد

هفدهمین مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور، با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله روز یکشنبه در مدارس پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، هفدهمین مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور، با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله در مدارس پاسارگاد برگزار شد.

دانش آموزان همزمان با به صدا در آمدن زنگ خطر و آژیر زلزله نحوه " پناه گیری صحیح" در محل امن و " خروج اضطراری"، همچنین آمادگی برای رویارویی با زلزله و کاهش خسارت ناشی از حوادث و بلایای طبیعی را تمرین کردند.


مدیر آموزش و پرورش پاسارگاد کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله به وسیله ترویج و ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، افزایش سطح دانش و آگاهی دانش آموزان و فرهنگیان برای مواجهه درست و اصولی با بلایا و پدیده های طبیعی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر حوادث و مدیریت شرایط بحرانی احتمالی را از اهداف برگزاری این مانور فرضی زلزله در مدارس برشمرد.


عبدالحسین رحیمی با بیان اینکه حوادثی مانند زلزله قابل پیش بینی نیست، اظهار داشت: از اینرو افزایش توانمندی و حفظ آمادگی افراد به منظور رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی جهت مقابله و کاهش آسیب پذیری ها یک اصل مهم و ضروری به شمار می رود.


وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از مهمترین اهداف برگزاری این مانور در مدارس است.


قاسم حسین پور مسئول طرح محب شهرستان پاسارگاد نیز، آمادگی، آرامش، پناه گیری مناسب و خروج صحیح را چهار اصل مهم در رویارویی با زلزله برشمرد و اظهار داشت: در این مانور دانش آموزان این چهار اصل را به صورت عملی فرا می گیرند.


وی آگاهی بخشی عمومی، ایجاد و ارتقای سطح آمادگی و توانمندی افراد برای مقابله با بلایای طبیعی در کاهش صدمات و تلفات جانی و انسانی را بسیار مهم ارزیابی کرد.


حسین پور افزود: دانش آموزان با انتقال آموخته های امدادی خود به خانواده و سایر افراد نقش بسزائی در ارتقای فرهنگ ایمنی از طریق فرهنگ سازی و آموزش شهروندی دارند.


طنین پاسارگاد،آئین نمادین مانور زلزله و ایمنی در مدرسه شهیدان قربانی وپورعسکری وبا همکاری آموزش و پرورش، فرمانداری، شورای هماهنگی مدیریت بحران،بسیج، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس  شهرستان پاسارگاد برگزار شد.

 

نظرات بینندگان