کد خبر: ۸۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

حریم و بستر چشمه شش پیر شهرستان سپیدان رفع تصرف شد

عملیات لایروبی از بستر رودخانه چنار راهدار سلطان آباد شیراز و رفع تصرف از محدوده بستر و حریم چشمه شش پیر سپیدان از سوی آب منطقه ای فارس انجام گرفت.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای فارس، مهندس خاندشتی مدیر دفتر حفاظت مهندسی رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای فارس گفت: عملیات بازدید از رودخانه های خشک، چنار راهدار و سلطان آباد شیراز با حضور اعضا ستاد حوادث غیر مترقبه وکمیته بحران استان با هدف اتخاذ تمهیدات و پیش بینی های لازم قبل از وقوع بارندگی و حادث شدن سیلاب انجام گرفته است.

مهندس محمدرضا خاندشتی درخصوص اقدامات انجام گرفته در رودخانه ها گفت: سه گروه گشت و بازرسی رودخانه با تدارک دو دستگاه بیل مکانیکی چرخ زنجیری در محل رودخانه چنار راهدار واقع در روستای سلطان آباد حضور یافته و چند ساعت قبل از آغاز بارندگی عملیات لایروبی از مناطق بحرانی رودخانه را به انجام رسانده است.

خاندشتی تصریح نمود: پس از عملیات لایروبی در این منطقه ، از طغیان نمودن رودخانه و آب گرفتگی مناطق مسکونی جلوگیری به عمل آمد که رضایت ساکنین مجاور را به همراه داشت.

مدیر دفتر حفاظت مهندسی رودخانه ها وسواحل آب منطقه ای فارس در ادامه گفت: جمع آوری دکه های موجود واقع در سرچشمه شش پیر و مارگون ضروری دانسته شد که پس از مشخص شدن هویت متصرفان، اسامی آنها از سوی بخشداری مرکزی سپیدان اعلام شد. از آنجایی که احداث اعیانی در حریم چشمه شش پیر ، علاوه بر تصرف حریم و بستر چشمه باعث آلودگی زیست محیطی می شود، لذا این شرکت اقدام به جمع آوری دکه ها از محدوده حریم و بستر چشمه شش پیر نمود که در این راستا علاوه بر اخطار به متصرفین و مشخص شدن مهلت قانونی با دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف از محدوده بستر و حریم چشمه شش پیر انجام شد.

دکتر عیسایی رییس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس نیز درباره حریم کیفی و کمی چشمه شش پیر گفت: میزان محدوده فیزیکی و حصارکشی چشمه به شعاع 60 متر تعیین شده و تمامی کارخانجات آب معدنی ملزم به حفاظت فیزیکی هستند.

وی بیان کرد: حریم کیفی چشمه شش پیر در بالا دست مظهر چشمه تا خط الراس ارتفاعات و در پایین دست مظهر چشمه به شعاع100 متر و در محدوده حریم کیفی تعریف شده تغییر هرگونه کاربری ممنوع است.


نظرات بینندگان