کد خبر: ۸۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
استاندار فارس در دیدار با دانشجویان بسیجی:

از حضور جک استراو مطلع نبودیم/ اقتصاد مقاومتی یکروزه نمی شود/ در استانداری فارس من حرف آخر را می زنم

روز گذشته جمعی از دانشجویان بسیجی استان فارس در جلسه ای سه ساعته پیرامون دغدغه های خود با استاندار فارس به صحبت نشستند.

به گزارش شیرازه به نقل از غریو استاندار فارس پیرامون نشست صمیمی با دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز گفت: این جلسه اولین جلسه ای است که با دانشجویان داریم و یکی از دلایل این تاخیر چند ماهه مشغله ها و مجموعه ی شرایط کاری است که سبب این موضوع می شود.

وی با اشاره به خصوصیات بسیج و بسیجی افزود: بسیج نماد اخلاص و پاکی است و معنای ان اوصافی است که حضرت امیرالمومنین می فرمایند و ان امنیت مردم و احساس ارامش مردم از ارتباط با مجموعه است.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به رشد کم علمی در سال های اخیر و استان فارس گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری دغدغه ی همه است باید پیگیری شود. ما تصور نکنیم که رشد علمی فراز و فرود ندارد. در زمينه رشد علمي حفظ رتبه برتر ايران در منطقه نيازمند تلاش فراواني است؛ زيرا ساير كشورها نيز دست از كوشش برنداشته اند.

استاندار فارس با اشاره به اين كه مهم ترين مديريت ارشد استان مسئله بيكاري است، گفت: مهمترین دغدغه بنده نیز همین است و حل مسئله بيكاري به معني رونق اقتصادي، بالا رفتن ميزان توليد، تنظيم درست چرخه توزيع و فعال شدن همه حوزه ها است که بی کاری به معنای واقعی حل شود.

افشاني با تاكيد بر اين كه تشكل هاي غيردولتي و مردمی، مورد حمايت جدي مديريت مدیران ارشد استان قرار دارند، افزود: با جديت از گروه هاي جهادي حمايت خواهيم كرد؛ مخصوصا گروه هاي غيردولتي با جهت گيري ديني به خدمت رساني به مردم و مسئولان وظيفه دارند با ارائه اطلاعات لازم از آنان پشتيباني كنند.

وي با بيان اين كه تلاش زيادي براي افزايش اعتبارات عمراني استان فارس صورت گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه در ديدار با مديران ارشد دولت، بسياري از پروژه هاي بزرگ عمراني استان مورد توجه و حمايت قرار گرفته است و افزایش هایی را داشته ایم که بعدا ان را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره مسئله اعتبارات 15 میلیاردی گفته شده پیرامون صدا و سیمای فارس گفت: نامه اعتبارات را از آقای نوبخت گرفته ایم اما هنوز هیچ دریافتی نداشته ایم.

وي اجراي طرح تحول سلامت را خدمت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي به مردم محروم و مستضعف دانست و گفت ممكن است در اجراي اين طرح عظيم اشكالاتي به وجود آمده باشد؛ اما امكان درمان را براي بسياري از مردم آسان كرده است.

استاندار فارس با اشاره به اين كه در زمينه مسائل فرهنگي ديدگاه هاي خود را در شوراي فرهنگ عمومي بيان كرده است، تصريح كرد: ما هم یک عضو از شورای فرهنگی هستیم و تلاش خود را انجام می دهیم اما در اين حوزه معتقديم بجاي معلول ها بايد به علت ها بپردازيم و همه نهادهاي فرهنگي بايد مسئوليت خود را بر عهده گيرند.

افشاني با بيان اين كه فرایند اقتصاد مقاومتی یک روزه و در مدت کوتاه اتفاق نمی افتد گفت: اقتصاد مقاومتي نیازمند صبر و حوصله ی بیشتری است و در ابلاغيه مقام معظم رهبري به سران قوا، درون زا و برون گرا بودن، دانش بنيان بودن، افزايش بهره وري و تقويت بخش خصوصي مورد توجه جدي قرار دارد كه در دراز مدت صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: اگر وزیر یا استانداری گفت ظرف مدت کوتاهی کاری میکنیم از جنس حرف های قشری است.

استاندار فارس افزود: دوستان با اصرار فراوان من را به مجموعه دولت آوردند و تنها به فکر مردم بودم که این پست را قبول کردم. امروز ما هر چه افتتاح کنیم پروژه های دیگران است و باید کمی صبر کنید تا در سال آتی محصول کار ما مشخص شود.

وي با تاكيد بر افزایش درامد نفتی در دولت نهم و دهم و کاهش سهم منطقه ای فروش نفت در دولت یازدهم، افزود: سهم بازار از نکته های مهم و کلیدی در بازار است که متاسفانه در اختیار ترکیه و مالزی است و کسی که بازار را در دست گرفته به راحتی ان را پس نمی دهد.

استاندار فارس با اشاره به پرکار و کم توقع بودن روستائیان، تصريح كرد: روستائيان راحافظ امنيت مناطق مختلف كشور مي دانيم كه بايد براي تقويت و حمايت از آنان تمام تلاش خود را بكار گيريم. نگاه به روستائیان که در فقر و فلاکت هستند مهمترین دلیل قبولی استانداری توسط بنده است.

وی با اشاره به حضور جک استراو در شیراز افزود: متاسفانه از سمت وزارت کشور و هیچ نهادی با ما تماس نگرفته بود بلکه تنها زمانی که ماشین جک استراو از ابرقو یزد به سمت شیراز می امد ما را مطلع کردند.

وی افزود: ما مسئول تامین امنیت وی بودیم و باید وی را به سلامت از این شهر خارج می کردیم تا جنجالی بر سر وی اتفاق نیفتد. تغییر ماشین استراو در اواسط راه نیز پیشگیری نهاد های اطلاعتی بود تا به وی آسیبی نرسد.

مسئول شورای تامین استان فارس افزود: ما به صورت مکتوب و غیر مکتوب اعتراض خود را برای حضور وی و زمان حضور وی در شیراز به مراتب بالاتر رسانده ایم.

وی گفت: معنای نفوذ ورود گردشگری جک استراو به شیراز نیست. اگر این نفوذ باشد باید فاتحه نظام را بخوانیم.

استاندار فارس افزود: از نسل انقلاب کسی به انقلاب خیانت نمی کند. امروز یک جوان بیست و دو سه ساله نمی تواند به راحتی آن نسل را به عامل نفوذ بودن و بقیه موارد متهم کند.

استاندار فارس با تاكيد بر اهميت آموزش و پرورش از توجه ویژه به این نهاد خبر داد و گفت: برای آموزش و پرورش وقت خاصی را تعیین کرده ایم و معتقدیم با تنظيم رابطه سه ضلع معلم، دانش آموز و كلاس، مي توانيم بسياري از مشكلات اين حوزه را رفع كنيم.

استاندار فارس با اشاره به سخنانی مبنی بر تغییرات اتوبوسی در استان فارس گفت: برخی از فرماندار ها طبق معیار های وزارت کشور باید تغییر می کردند. ما تنها در استانداری 5 نفر از فرمانداران را تعویض کرده ایم. مسئول سیاسی را هر کسی در هر دولتی خود تعیین می کند.

استاندار فارس با اشاره به محوريت قرار دادن قانون در جامعه و حضور سخنرانان محکومیت دار در شیراز ، اظهار داشت: تا زمانی که قانون در کشور حاکم نباشد همه ی توان و انرژی انسان ها هدر خواهد رفت. قانون هیچگاه نگفته است اگر کسی زندان رفته است شما نمی توانید بعد از طی محکومیت او را از خدمات اجتماعی محروم کنید. طبق قانون افراد پس از محکومیت همچون سوابق انسان های دیگر پاک می شوند.

مسئول شورای تامین استان فارس افزود: اگر قانونی مبنی بر عدم حضور چنین افرادی در شیراز و دانشگاه تصویب شود ما هم نمی گذاریم کسی حضور داشته باشد. ما موظف به تامین امنیت استان هستیم و اگر جایی خلاف این را انجام دادیم شما اعتراض کنید.

وی افزد: هرکسی کی روز محکومیت داشته باشد حق ورود ندارد اما اگر یک روز بعد از طی دوره محکومیت باشد از لحاظ قانونی مشکلی در ورود به استان ندارد.

استاندار فارس افزود: حضور معاونان در فرودگاه به هیچ عنوان به معنای دعوت یا استقبال نیست بلکه برای ایجاد و حفظ امنیت فرد تا خروج از استان است.


وي با اشاره به اين كه در كشورهاي توسعه يافته، دانشگاه به كار توسعه علمي و پژوهشي مشغول بوده و احزاب متولي فعاليت هاي سياسي هستند، گفت: در كشور ما به دليل نبود احزاب قوي در جامعه، اين بار بر دوش دانشگاه ها قرار گرفته است و معتقدم بايد با تقويت احزاب اين بار را از دوش دانشگاه ها برداريم.

استاندار فارس با اشاره به نقش پذیری استاندار از افراد خاص گفت: یکی از اصلاح طلبان گفته است فلانی حرف ما را گوش نمی دهد باید بگویم یک نفر تصمیم اخر را می زند و ان فقط من هستم. مطمئن باشید همه ی انها در آینده دچار مشکل خواهند شد. من شرکت سهامی باز نمی کنم چرا که اگر اتفاقی در استان بیفتد من پاسخگو هستم.

وی افزود: در روز انتخاب من با هیچ کس تماس نگرفتم و هر کس تماس می گرفت صحبتی نکردم چرا که تا قبل از انتخاب توسط دولت و مجلس بنده استاندار نبودم اما پس از انتخاب به همه ی انها تماس گرفتم.

استاندار فارس افزود: به نمایندگان فارس گفتم اگر کار برای مردم باشد مطمئن باشید هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما اگر به نام مردم باشد از همان روز اول مشکل خواهیم داشت.

نماینده وزارت کشور در استان فارس افزود: در جلسه انتخاب بنده در هیئت دولت با صدای بلند به اقای روحانی گفتم اگر از من تمام قد دفاع می کنید و کمک می کنید رای دهید.

استاندار فارس با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخابات مجلس خبرگان رهبري، گرم شدن فضاي سياسي جامعه را طبيعي برشمرد و افزود: تلاش مي كنيم فارس جزء استان هاي برتر در زمينه ميزان مشاركت مردم در انتخابات باشد.


در اين ديدار مسئولان تشکل های بسيجی دانشگاه هاي استان نيز به بيان ديدگاه هاي خود در زمينه هاي مختلف پرداختند.

نظرات بینندگان