کد خبر: ۸۰۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

دلیل دوری هادی فردوسی از محافل فرهنگی سروستان مشخص شد

هادی فردوسی، شاعر بلند آوازه کشورمان، پس از سال ها به زادگاهش سروستان آمد و در یادواره شهدای مسجد امام حسین(ع) این شهرستان به قرائت اشعار خویش پرداخت.

به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، هادی فردوسی سروستانی، شاعر و رباعی سرای پر آوازه ی کشورمان پس از چند سال غیبت ضمن حضور در دهمین  یادواره شهدای مسجد امام حسین(ع) سروستان دوباره در جمع همشهریان خویش به شعر خوانی پرداخت و مورد تشویق آنان قرار گرفت.

 وی در ابتدای اجرای برنامه خویش، از مسئولین سروستان گلایه کرد و گفت: آخرین باری که سعادت داشتم و در جمع همشهریان عزیزم شعر خواندم به حدود سه سال پیش بر می گردد و متاسفانه طی این مدت مسئولان سروستان هیچ سراغی از من جهت شرکت در برنامه های این شهرستان نگرفتند.

 هادی فردوسی در ادامه این مطلب افزود: به لطف اهل بیت(علیهم السلام) هیچگاه عقده شعر خوانی نداشتم و به واسطه نوکری خاندان نبوی(ص) امروز به عنوان یک شاعر در داخل و خارج از کشور به قرائت شعر مشغول هستم اما دلم می خواهد بیشتر در خدمت همشهریان عزیزم باشم.

 وی سپس با قرائت چند قطعه شعر و تقدیم آنها به ساحت مقدس طفل شش ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) با ذکر صلوات، مورد تشویق حضار در این محفل عاشورایی قرار گرفت.

 خاطر نشان می شود امسال چند قطعه از اشعار هادی فردوسی سروستان در کتب درسی دانش آموزان مقطع ابتدایی چاپ شده است.

 سه قطعه شعری که این شاعر توانای آئینی در محفل شهدای سروستان خواند؛

 

 بی رخصت او تیر شتابی نگرفت

از حنجره  ی عشق جوابی نگرفت

تاریخ گواه است که جز تیر کسی

از غنچه نشکفته گلابی نگرفت

************

اعلام حضور می کنی ای دل من

از عرش عبور می کنی، ای دل من

تا نام حسین(ع) بر زبان می آید

احساس غرور می کنی ای دل من

************

کجا دید عزیزی شاه باشد

سرش در شب چراغ راه باشد

کجا دیدی کسی از جنس خورشید

علمدار سپاهش ماه باشد

 


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دوست شاعر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴
0
من از خوداستاد فردوسی شنیدم که گفتند هرجای کشور ما رو دعوت می کنند با احترام کامل اگر برنامه دراستان باشد ماشین می فرستند دنبال بنده واگر برنامه خارج از استان باشدبلیت هواپیما برای بنده تهیه می کنند در صورتی که هروقت از سروستان به ایشان جهت حضور دربرنامه وشعر خوانی تماس گرفته می شودتامیگوید من شیراز هستم آنها می گویندبا اتوبوس بیا وما هزینه راحساب میکنیم خودتان قضاوت کنیدشأن ومنزلت یک شاعر کشوری وشاعرکتب درسی اینگونه است؟