کد خبر: ۸۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

برنامه های سومین حرم اهلبیت برای اربعین حسینی؛ از لاله گردانی خدام تا حرکت کاروان های پیاده از 10 نقطه شهر به سمت حرم شاهچراغ

برگزاری مراسم سفره صلوات و مراسم لاله گردانی خدام حرم مطهر از برنامه های اربعین در حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.
به گزارش شیرازه، به مناسبت اربعین حضرت سید الشهداء، آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) سیاهپوش است و زائران و مجاوران در رثای سید و سالار شهیدان به سوگ و ماتم نشسته اند.

به همین مناسبت از سه شنبه تا پنجشنبه (دهم تا دوازدهم آذر ماه 94) حجج اسلام علیرضا حدائق و محمد شریفانی همزمان با نماز مغرب و عشاء به مدت سه شب پیرامون واقعه کربلا و فضایل و مناقب حضرت سید الشهداء به ایراد سخن خواهند پرداخت و در ادامه، مداحان اهل بیت حاج کاظم محمدی، سید عباس انجوی و حاج خلیل نگهبان در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) به مرثیه خوانی و اقامه عزاداری و سینه زنی می پردازند.

برگزاری مراسم سفره صلوات و مراسم لاله گردانی خدام حرم مطهر در سوگ شهدای کربلا از دیگر ویژه برنامه های اربعین در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) می باشد.

در روز اربعین حسینی نیزعزاداری یکپارچه مردم فارس و شیراز با حضور زائران و مجاوران و هیات های مذهبی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(علیه السلام) برگزار می شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(علیه السلام) در صبح روز اربعین در قالب کاروان های پیاده از ده نقطه شهر شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام)حرکت نموده و با تجمع در این بارگاه ملکوتی به سینه زنی و عزاداری می پردازند.

گفتنی است در روز اربعین حسینی امسال با همکاری شهرداری شیراز سیصد دستگاه اتوبوس شهری، جا به جایی عزاداران را بر عهده دارند و تمامی تمهیدات لازم برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم اندیشیده شده است.

آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) از تمامی عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) برای شرکت در این ویژه برنامه ها دعوت به عمل می آورد.
نظرات بینندگان