کد خبر: ۸۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
یادداشت:

سیب‌زمینی‌ها از خاک بیرون می‌آیند تاخورده شوند نه اینکه دوباره به خاک برگردند

کشاورز پس از کشت محصول خود دو آرزو دارد، اول اینکه بتواند محصول سالم و باکیفیت تولید کند و دوم باقیمت مناسب و البته با رضایت مشتری محصول خود را بفزوشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مسلم باقرزاده یادداشت امروز در عصر مُهـر  به تحلیل سیب زمینی های دفن شده پرداخت و نوشت: کشاورز پس کشت محصول خود دو  آرزو دارد، اول اینکه بتواند محصول سالم و باکیفیت تولید کند و دوم باقیمت مناسب و البته با رضایت مشتری کار خود را به اتمام رساند تا هم دنیایش را هموار کند و هم آخرتش را بی‌نصیب از دعای خیر مردم نکند.

مطمئنا هیچ کشاورزی خوشحال نمی‌شود از اینکه محصولش به سبد غذایی مردم راه نیابد حتی اگر بابتش پول زیادی گرفته باشد.

در کشورها بخصوص کشورهای اسلامی بجاست که دولت‌ها جهت از حمایت از قشر زحمتکش کشاورزان، محصولات آن‌ها را در صورت عدم وجود بازار فروش و مشتری خریداری کنند تا چرخه تولید محصولات به خاطر ضرر کردن تولیدکنندگان از حرکت نایستد.

شاید تصور شود که با خرید محصولات اضافه بر سازمان توسط دولت مشکل حل خواهد شد. یا دولت‌ها باید محصولات خریداری‌شده را صادر کنند که از توان دولت خارج است یا از بین ببرند و یا رایگان یا ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

کشورهای غربی و به‌ویژه ایالات‌متحده به دلیل اقتصاد لیبرال سرمایه‌داری که دارد بیشتر بر نابودی محصولات باوجود تعداد زیاد نیازمندان تأکید دارد تا سرمایه‌دار موردنظر دچار خسارت نشود.

 

این کار قبیح در کشوری چون ایران به دلیل اسلامی بودنش جایی ندارد.

همان‌طور که در دولت نهم و دهم در اقدامی خداپسندانه و مردم شاد کن پس از خرید سیب‌زمینی‌های بادکرده بر دست کشاورزان  به‌صورت رایگان در اختیار ملت قرار گرفت که باعث نزول قیمت این محصول در بازار شد، این اقدام به مزاق سرمایه‌داران لیبرالی در ایران خوش نیامد و البته با چاشنی سیاست زدگی شروع به تخریب و تقبیح این کار کاملاً اسلامی نمودند.

و اما این روزها همان سیب‌زمینی‌های سرگردان دوباره سر برآوردند تا این بار از منتقدان آن روزهای مفت خورده شدن سیب‌زمینی‌ها توسط مردم امتحانی سخت بگیرند.

در اولین اقدام دولت یازدهم جهت خرید سیب‌زمینی از کشاورزان باید مراتب تشکر خود را اعلام نماییم ولی این پایان کار نیست.

یا باید این سیب‌زمینی‌های خریداری‌شده در اقدامی اسلامی به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد که مطمئنا دولت یازدهم به دلیل انتقاد از این اقدام در دولت قبل معذور می‌ماند و یا باید در اقدامی ناپسند و با اقتدا به دول غربی جهت رضایت این بار نه مردم بلکه سرمایه‌داران، ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی را به دل خاک بسپارند که متأسفانه دولتی از حکومت اسلامی رضایت سرمایه‌دار را با بهانه تنظیم قیمت بازار بر رضایت مردم ترجیح داد

و اما سؤال؟


شاید ترس دولت محترم از ناراحتی سرمایه‌داران بوده که باوجود تعدد نیازمندان به این کار دست‌زده است؟ یا اگر قرار بود هزینه این اسراف از جیب مبارکشان برود آیا بازهم به این اقدام دست می‌زدند.؟ ملت بی‌نصیب بماند، و بیت‌المال خسارت ببیند که خدای‌نکرده سرمایه‌دار زالوصفت محتکر کمتر سود نبیند
آری‌ ای دولت محترم بدان:


سیب‌زمینی‌ها از خاک بیرون می‌آیند که خورده شوند نه اینکه دوباره به خاک برگردند.


باید از خدا ترسید از کفران نعمت‌ها و فرصت‌ها...
والسلام.

پایان پیام/

نظرات بینندگان