کد خبر: ۸۰۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

حضور زوار در عراق بدون ویزا آزاد شد

فرمانده مرزبانی کشور گفت: از دیشب تردد از مرزهای کشور بدون ویزا تنها با گذرنامه ممکن شد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار قاسم رضایی لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از دیشب تردد شرکت‌کنندگان در اجتماع عظیم اربعین از مرزهای کشور به عراق بدون ویزا تنها با گذرنامه ممکن شد.
 
وی افزود: چون دولت عراق توان صدور ویزا را نداشت از شب گذشته و با هماهنگی دولت عراق، زائران برای حضور در اربعین حسینی با گذرنامه وارد شده و نیازی به اخذ ویزا نیست.
 
* ورود ۲۰۰۰ زائر از اروند به کشور عراق
 
با هماهنگی‌ها و تدابیر لازم مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای خروج زائرین باز شده و اعزام زائرین از ۲۵ آبان ماه آغاز گردیده و رفته‌رفته خروج زائرین افزایش پیدا می‌کند به طوری که در برخی روزها شاهد خروج ۲۰۰ هزار نفری بوده‌ایم.
وی افزود: همچنین دو هزار نفر از زائرین نیز از اروند و از طرف بصره وارد عراق شده‌اند.
 
* دولت عراق توان صدور ویزا نداشت
 
فرمانده مرزبانی کشور خاطر نشان کرد: در روزهای اولیه خروج زائرین با گذرنامه، ویزا و روادید در دستور کار بود و چون دولت عراق توان صدور ویزا نداشت برای سهولت انجام کار محل صدور ویزا را چندین برابر کردند و طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت عراق از دیشب زائرین می‌توانند با پاسپورت و گذرنامه وارد شده و نیازی به ویزا نیست و با این کار خروج زائرین راحت‌تر شد.
 
* ویزای جمعی مشکلات را افزایش می‌داد
 
وی گفت: گاهی اوقات مشاهده می‌شد دولت عراق ویزای جمعی صادر می‌کرد و این موضوع مشکلات را افزایش می‌داد اما با راهکارهای اتخاذ شده دیگر مشکلی نیست و تجمعی را شاهد نیستیم.
 
* وقوع ارزش‌های اسلامی در خطه جغرافیایی عراق
 
سردار رضایی در ادامه اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی ما شاهد اجتماع بزرگ امت اسلام زیر پرچم حسینی هستیم و این اجتماع عظیم نمادی از ارزش‌های اسلامی در خطه جغرافیایی عراق اتفاق می‌افتد و بهترین‌های ایران اسلامی نیز در این اجتماع عظیم حضور دارند.
 
وی خاطر نشان کرد: در آستانه اربعین گروه‌های تروریستی حرف‌های بیهوده‌ای مطرح می‌کنند ولی ما هیچ تهدیدی احساس نمی‌کنیم و از لحاظ امنیت بر مرزهای کشور مقتدرانه اشراف کامل داریم و تمامی برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای هر‌گونه حادثه‌ای اتخاذ شده است.
 
* کنترل مرزها برای بازگشت زوار شدیدتر می‌شود
 
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه در مرحله برگشت زائرین کنترل‌های بیشتری صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: کشور عراق کشوری است که توطئه و فتنه در آن زیاد است و اقلام ممنوعه نیز بیشتر مشاهده می‌شود بنابراین به زائرین توصیه می‌شود از همراه داشتن هرگونه اشیای ممنوعه خودداری کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین زائرین برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند در زمان برگشت شاهد تجمع درمرزها نباشیم و لازمه آن رعایت قوانین و مقررات توسط زائرین و همکاری با نیروهای مرزبانی است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نخعی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴
0
این خبر تکذیب شد شیرازه عزیز!