کد خبر: ۸۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز مطرح کرد

احتمال حذف بیمه تاکسیرانان شیرازی در سال آینده/ واگذاری 400 تاکسی به جوانان جویای شغل/ مردم تاکسیرانان نمونه را معرفی کنند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شیراز گفت: تقریبا نیمی از رانندگان تاکسی در شیراز بیمه نیستند.
به گزارش شیرازه، حبیب الله فرح بخش در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرد: از بین ۱۲ هزار راننده تاکسی در شیراز حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر بیمه هستند که یعنی تقریبا نیمی از آن ها بیمه ندارند.

وی افزود: این افراد یا به علت عدم تمکن مالی نتوانسته اند هزینه بیمه را پرداخت کنند یا امکان دارد از بخش های دیگری غیر از عنوان راننده تاکسی بیمه شده باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شیراز بیان کرد: بر اساس تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۳ نیمی از حق بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت و از طریق سازمان هدفمندی ها پرداخت می شد ولی متاسفانه در تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ چنین چیزی مشخص نشده و این احتمال وجود دارد که رانندگان تاکسی مجبور باشند از سال آینده تمام حق بیمه را خود بپردازند.

فرح بخش افزود: نگرانی وجود دارد که اگر این مشکل حل نشود از سال آینده تعدادی از رانندگان تاکسی که هم اکنون بیمه هستند نیز دیگر توان ادامه پرداخت حق بیمه خود را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از خرداد سال جاری سهمیه سوخت تاکسیرانان نیز قطع شده، با روندی که درباره بیمه ها به وجود آمده، ممکن است که این رخدادها باعث ایجاد اختلالاتی در حمل و نقل عمومی شیراز شود و دولت باید در این زمینه تجدید نظر داشته باشد و برای بیمه رانندگان تاکسی منابعی را پیش بینی کند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شیراز گفت: سازمان تاکسیرانی شیراز در این زمینه با نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس به عنوان رئیس شورای تاکسیرانی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و سایر نهادهای مربوط مکاتباتی انجام داده است.

اطلاعیه واگذاری ۴۰۰ تاکسی جدید

فرح بخش در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در شهر باید به ازای هر ۱۰۰ نفر یک تاکسی وجود داشته باشد و بر همین اساس شهر شیراز به سه هزار تاکسی دیگر نیازمند است.

وی با بیان اینکه اطلاعیه واگذاری ۴۰۰ تاکسی جدید اعلام شده، ادامه داد: جوانان جویای شغلی که مایل به ورود به این کار هستند می توانند برای تقاضای این تاکسی ها مراجعه داشته باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شیراز یادآور شد: درسال گذشته برای واگذاری ۲۰۰ تاکسی اطلاعیه زدیم که تا پایان ماه جاری ۱۳۰ مورد از آن ها کاملا جذب خواهند شد.

جشنواره تاکسیران نمونه بهمن ماه در شیراز برگزار می شود

فرح بخش همچنین با اشاره به اینکه طی برنامه ریزی های انجام شده جشنواره تاکسیران برتر شیراز بهمن برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه فرهنگ صحیح ترافیکی و حمل نقلی از طریق نرم افزاری است.

وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سازمان تاکسیرانی، خوش برخوردی، آراسته و متواضع بودن، قرار دادن کد شناسایی و برچسب مصوب نرخ در دید عموم و نظافت تاکسی از مواردی هستند که درباره انتخاب تاکسیران برتر مد نظر قرار می گیرند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شیراز با بیان اینکه از دو طریق راننده های شایسته انتخاب می شوند گفت: یک مورد از طریق خود شهروندان است که می توانند از طریق تماس با تلفن گویا، سایت و پیامک کد شناسایی راننده مورد نظر خود را برای ما ارسال کنند و شیوه دیگر انتخاب نیز از طریق گشت میدانی بازرسان تاکسیرانی در سطح شهر انجام می شود که این مورد از امروز در سطح شیراز آغاز شده است.

فرح بخش گفت: ۳۷۳۱۱۰۲۰ شماره تلفن گویا، ۳۷۸۰۱۳۲ شماره پیامک و www.shiraz.ir/taxi نیز آدرس سایتی است که مردم می توانند از طریق آن ها تاکسیران نمونه را از نظر خود معرفی کنند.

وی تاکید کرد: فقط مردم توجه داشته باشند که حتما باید کد شناسایی یا پلاک ماشین راننده مورد نظر خود را ثبت کنند تا راننده قابلیت شناسایی داشته باشد ضمن اینکه باید حتما درج کنند که کدام خصوصیت راننده باعث شده که آن ها چنین نظری درباره وی داشته باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شیراز با بیان اینکه بخش دیگر جشنواره مربوط به انتخاب مسافر نمونه است، اظهار کرد: شناسایی مسافر نمونه هم از بین مسافران ثابت خطوط تاکسی در شیراز و هم از بین مسافرهای گردشی شهر و توسط بازرسان و راننده های تاکسی انجام می شود.

فرح بخش افزود: راننده ها و مسافران انتخاب شده در مرحله اول در نهایت در کمیته ای مورد ارزیابی قرار می گیرند تا افراد نمونه انتخاب شوند.


نظرات بینندگان