کد خبر: ۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

تکلیف می‌دانم به شهید دستغیب ادای احترام کنم/ استانداری، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد در یادواره شهید دستغیب حضور فعال داشته باشند

شهید دستغیب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین‌ کننده ایفا کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت شهید آیت‌الله دستغیب در سخنانی اظهار داشت: شهیدان آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله محلاتی و دیگران هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثر و تعیین‌کننده ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: 20 آذرماه سال جاری آئین گرامیداشت شهید آیت‌الله دستغیب با حضور شخصیت‌های مذهبی و سیاسی کشور در شیراز برگزار می‌شود و در این راستا باید تمام دستگاه‌های اجرایی در برپایی این آئین شرکت فعال داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: به‌عنوان امام‌جمعه وظیفه و تکلیف خود می‌دانم که به امام‌جمعه پیشین شیراز ادای احترام کنم تا آئین گرامیداشتی در خور شان این شخصیت شناخته‌شده‌ در جهان اسلام برگزار شود.

ایمانی با اشاره به اینکه هرچه به علمای بزرگوار به‌ویژه شهید آیت‌الله دستغیب معلم اخلاق ادای احترام کنیم در پیشگاه اللهی گم نمی‌شود، افزود: برای آشنایی نسل جوان با شخصیت جهانی این شهید محراب باید کتاب‌ها و آثار مکتوب وی در حاشیه برگزاری آئین گرامیداشت این شهید در معرض دید علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

وی بیان داشت: برگزاری آئین گرامیداشت شهید محراب مربوط به فارس و کشور نیست بلکه به جهان اسلام ارتباط دارد، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های این استان در برگزاری این همایش استفاده شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌شود با اعتباری که برای برگزاری یادواره شهدای قرآنی اختصاص داده شده است در اجرای برپایی گرامیداشت شهید آیت‌الله دستغیب نیز هزینه کند.

ایمانی بیان داشت: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آئین گرامیداشت شهید آیت‌الله دستغیب استانداری و فرمانداری موظف هستند که حضور جدی و فعال داشته باشند.

نظرات بینندگان