کد خبر: ۸۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

کاسه های نذری دانش آموزان نورآبادی بوی عشق می دهند + تصاویر

دختران دانش آموز دبستان شهید بازیکوشک نورآباد ممسنی همچون سال های گذشته به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به پخت و توزیع نذری پرداختند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین، ماه محرم و صفر در حافظه همه ما با نمادهايش ثبت شده؛ در این دوماه در جای جای شهر می توان  دسته‌هاي عزاداري، سينه‌زني، نوحه‌خواني و البته غذا های نذري را دید که هر کدام به نوعی نمادی از ارادت مردم به اباعبدالله الحسین (ع) است.
 غذاي نذري و اطعام عزاداران حسيني يكي از نمادهاي بي‌چون و چراي محرم است كه از قديم بين ما ايراني‌ها رايج بوده و هنوز هم به قوت خود باقي است و كمتر كسي است که مهمان اين سفره متبرك، نشده باشد.
مراسم نذری دادن مملو از ارزشهای انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید و سنت های ماست و نشانه هایی از عواطف احساسات و یکدلی مردم و شریک بودنشان در عزای سرور و سالار شهیدان است. آشنایی دانش آموزان با فرهنگ نذری نیز گامی در جهت فرهنگسازی این امر در جامعه است.
این بار دختران دبستانی شهید بازیکوشک در هیمن راستا با همکاری یکدیگر و اولیای مدرسه یک سفره نذری با عنوان سفره حضرت رقیه(س) پهن کردند و دو دیگ آش نذری به یاد طفل سه ساله امام حسین علیه السلام بار گذاشتند.

داریوش اسدی مدیریت آموزش و پرورش ممسنی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت:  ترویج فرهنگ های دینی در سطح مدارس همواره مورد تاکید بوده است باید تعمیق باورهای دینی و تبیین و ترویج فرهنگ و معارف والای اسلامی در اولویت کاری قرار بگیرد.
وی در ادامه  به سلاح دشمن در جنگ نرم که اعتقادات و باورهای مذهبی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان کشورمان را نشانه گرفته اشاره کرد و بیان داشت: توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی نیز واجب و ضروری است.

منتهی کشاورز مدیر دبستان شهید بازیکوشک نیز اظهار داشت: این مراسم همه ساله با شمشارکت دانش آموزان، اولیاء و مربیان برگزار م شود و نوعی هم دلی را در بین دست اندرکارن مدرسه و خانواده دانش آموزان ایجاد می کند.
در این مراسم هر کس به اندازه توان خود کمک می کرد و تمام مواد مورد نیاز این آش نذری توسط خود دانش آموزان و معلمان تهیه و طبخ شده است.

آش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعینآش نذری مدرسه شهید بازیکوشک ممسنی به مناسبت اربعین

پایان گزارش /224224

نظرات بینندگان