کد خبر: ۸۰۴۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

فارغ التحصیلی از مهدکودک با هزبنه دکتری در شیراز/ معاون اجتماعی بهزیستی فارس: کسی مجبور نیست فرزندش را به این مهدکودک بیاورد!

افزایش 85 درصدی شهریه یک مهدکودک خصوصی در منطقه برخوردار شیراز برای حضور چندساعته شیرخوارگان و کودکان دوره آمادگی خبرساز شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، برخی اولیای کودکان و شیرخوارگان که فرزندان خود را در این مهدکودک ثبت نام کرده اند، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش نامتعارف شهریه این مهدکودک انتقاد کردند و نظارت مسئولان را خواستار شدند.

یکی از اولیای کودکان که خواست به نامش اشاره نشود گفت: در حالی که قبل از مهر 94 و هنگام ثبت نام فرزند به ما گفته شده بود که شهریه مهدکودک حداکثر 20 درصد افزایش می یابد اما رقمی که برای پرداخت مابه التفاوت به والدین ارائه شده نشان می دهد که شهریه مهدکودک افزایش نامتعارف در حدود 85 درصدی داشته است.

بر اساس این اظهارات که دیگر اولیای کودکان نیز آن را تایید کردند، سال گذشته ماهانه 540 هزار تومان از والدین بابت شهریه دریافت می شد اما هم اینک این رقم به یک میلیون تومان افزایش یافته است؛ یعنی برای یک سال حدود 12 میلیون تومان شهریه باید پرداخت شود.

یکی از اولیا گفت: در حالی که تورم اعلامی دولت در حال کاهش است، انتظار است که تعیین نرخ شهریه مهدهای کودک نیز متأثر از میزان تورم اعلامی صورت گیرد و نه این که هر سال والدین نسبت به سال قبل مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر باشند.

نامتناسب بودن خدمات ارائه شده با شهریه دریافتی از اولیای کودکان از دیگر انتقادهای آنها بود که با خبرنگار ما در میان گذاشتند.

** پاسخ بهزیستی
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی فارس که امور مربوط به مهدهای کودک استان در حیطه مأموریت وی است، در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا گفت: شهریه مهدها بر اساس طرح هزینه ای که آنها درباره اجاره بها، حقوق پرداختی به کارکنان، مالیات و ... ارایه می کنند تعیین می شود.
معصومه فروتن افزود: بر مبنای یک مدل دیگر تعیین شهریه، مهدهای کودک یک، دو و سه ستاره به میزان 10، 20 و 30 درصد شامل افزایش شهریه می شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی فارس درباره مهدکودک رکوردار شهریه در شهر شیراز نیز گفت: این مهد کودک از امکانات و شیوه های آموزشی خاصی برخوردار است که می توان گفت در کشور بی همتا است و شاید در منطقه خاورمیانه هم نظیر نداشته باشد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت حدود 10 ساله این مهدکودک ادامه داد: سالیان سال بود که این مهدکودک درگیر مشکلات مالی بود و تقاضاهای چندین باره ای از مسئولان استانی و کشوری مبنی بر دریافت تسهیلات را ارائه کرده بود اما زمانی که با اختصاص تسهیلات به این مهدکودک موافقت شد، انتظار این بود که با سود پایین خاص واحدهای آموزشی باشد اما وام با سود 28 درصدی به این مهدکودک تعلق گرفت.

فروتن گفت: برای حل مشکلات این مهدکودک رایزنی هایی با مسئولان استانی صورت گرفت تا تسهیلاتی کم بهره به این واحد اختصاص یابد تا قادر به پرداخت بدهی و اقساط بانکی باشد.
وی ادامه داد: زمانی موضوع را به یکی از ادارات شیراز مطرح کردیم که با توجه به اشتغالزایی این مهدکودک برای 80 نفر و در آستانه تعطیلی قرار گرفتن آن، یک وام با سود پایین پرداخت شود اما پیشنهاد آن اداره این بود که شهریه افزایش یابد؛ در حالی که ما به عنوان متولی مهدکودک ها در استان بلد بودیم شهریه را افزایش دهیم و نیازی به ارائه این راهکار نبود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی فارس اظهار کرد: در جلسه ای در دفتر مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس، موضوع این مهدکودک در حضور مدیران عامل بانک ها مطرح شد و آنجا کارشناسان این دفتر برآورد هزینه کردند و گفتند که هزینه هر کودک در این واحد با توجه به خدمات ارائه شده و بدون درنظرگرفتن استهلاک ساختمان و دستمزد صاحب امتیاز مهدکودک، یک میلیون و 240 هزار تومان است.

وی ادامه داد: موضوع افزایش شهریه این مهدکودک پس از بازدیدهای کارشناسانی از تهران به تأیید رسید.

فروتن گفت: شهریه این مهدکودک که از مهر 93 تا شهریور 94، ماهانه 540 هزار تومان بود در روال افزایش 30 درصدی شهریه مهدکودک های سه ستاره باید به ماهانه 750 هزار تومان می رسید اما در نهایت و با وجود برآورد هزینه یک میلیون و 240 هزار تومانی ماهانه برای هر کودک، رقم یک میلیون تومان به عنوان شهریه ماهانه تعیین و ابلاغ شد.

** اگر مردم معترض هستند جای دیگری ثبت نام کنند
فروتن در پاسخ به انتقاد اولیای کودکان این مهدکودک که افزایش شهریه 20 درصدی و نه رشد 85 درصدی آن را انتظار داشتند، گفت: به هر جهت، مهدهای متفاوتی در سطح شهر داریم و حتی همین امروز این مهدکودک، کودکانی در فهرست رزرو ثبت نام دارد و اگر مردم معترض هستند می توانند فرزندان خود را جای دیگری ثبت نام کنند؛ مهدهای کودک خوب دیگری هم در شهر داریم و هیچ فردی مجبور نیست که فرزند خود را حتما به این مهدکودک بیاورد و برای این منظور از دوران شیرخوارگی ثبت نام کند.

وی افزود: این مهدکودک خصوصی به عنوان یک واحد آبروی استان مطرح است و خدمات خوبی به کودکان ارائه می کند و تاکنون شکایتی از این مهدکودک نداشته ایم.

با این وجود، اولیای کودکان این مهدکودک با راه اندازی کمپینی در نرم افزار ارتباطی تلگرام همچنان خواهان رسیدگی به آنچه افزایش نامتعارف شهریه می خوانند، هستند.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴
0
مهد کودک «ج» در خیابان «ن» در زمین اهدایی آموزش و پرورش ساخته شده ولی حتی یکی از بچه های آن محل را هم پذیرش نمی کنه! شهریه 5 میلیونی هر بچه (کلاساش 38 نفره است) را هم 3 ماه از سال گذشته کرده 10 میلیون و می گه که از بهزیستی مجوز داره! آیا شهر هرکی هرکی هست! آیا می شه با افرادی قرار داد 5میلیونی بست و وسط کار دبه کرد که حالا باید 10 میلیون بدی وگرنه بچه را باید ببری! چه کسانی از این بی اخلاقی و حمایت از آن سود کلانی می برند؟ البته مردم محل فقط حسرت نصیبشون هست! این بود تدبیر! این بود امید! مسولین اگر تدبیری داشته باشند جلوی این اجحافات، قلدریها و بی اخلاقیها را باید بگیرند. صبر می کنیم تا ببینبم....
مامان هیوا
بله متاسفانه خانمی به نام «ش» هم مدیر آن هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴
0
شخصی بنام د و ب در انجا مشغول کارند و پسری بنام ج انجا مشغول اموزش اند چیه این همه اسم رمز نوشتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴
0
اولا باید به حال این مسول بهزیستی گریه کرد بااین باسخ بسار منطقی ومدبرانه اش ...دوست گرامی مگر میشود موسسه ای مشکل مالی داشته باشد بعدمشکلشوبابی قانونی حل کرد خواهش میکنم یک بار دیگر متن بخوان و از مردم عذر خواهی کن