کد خبر: ۸۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
نماینده مردم مرودشت 82 روز مانده به انتخابات:

بدهی 400 میلیارد تومانی دولت به گندمکاران/ سیوند و فاروق را به شهر تبدیل می کنم/ امسال روستای بدون گاز در مرودشت نخواهیم داشت

برومندی گفت: بخشی از تاخیر گازرسانی سیوند به خاطر موانع مالی و بخشی به خاطر موانع موجود در مسیر گازرسانی بود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، پروژه گازرسانی سیوند به بهره برداری رسید.

نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در این مراسم بیان داشت: ما شاهد به ثمر نشستن پروژه ای هستیم که سال های سال برای ما و مردم سیوند به یک آرزو تبدیل شده بود و امروز به برکت خون شهدا و حضور مردم نجیب در همه عرصه ها به بار نشست.

محمد مهدی برومندی افزود: تجربه تورم 46 درصدی در این کشور تجربه خیلی تلخی بود و ما برای آوردن یک ریال پول در این شهرستان باید صد برابر گذشته تلاش می کردیم.

وی اظهار داشت: سال 91 قرار بود 38 هزار میلیارد تومان از درآمدهای کشور صرف کار های عمرانی شود و دولت فقط توانست 8 هزار میلیارد تومان اختصاص دهد.

وی افزود: سال گذشته نیز بودجه کشور 110 هزار میلیارد تومان بود که از این مقدار صد هزار میلیارد تومان آن صرف حقوق کارکنان دولت و امور جاری کشور شد و فقط 10 هزار میلیارد تومان پول برای بودجه عمرانی کشور پرداخت شد.

برومندی گفت: در سال جاری 51 هزار میلیارد تومان برای کار عمرانی در کشور در نظر گرفته شد و تاکنون دولت توانسته است حداکثر10 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تزریق نماید و سال هم دارد به پایان می رسد و اتفاقا بودجه های عمرانی را باید در شش ماهه نخست سال که شرایط برای کار عمرانی مناسب است تزریق کنند.

برومندی نماینده مردم مرودشت

وی اظهار داشت: سابقه نداشته است دولتی گندم کشاورز را خریداری کند و توانایی پرداخت پول آن را نداشته باشد اما در حال حاضر دولت هنوز 400 میلیارد تومان بابت گندم به کشاورزان بدهکار است. ما در بودجه 94 مصوب کردیم دولت 7 هزار میلیارد تومان بابت پول گندم به کشاورزان پرداخت نماید و دولت فقط توانست دو هزار میلیارد تومان را در این خصوص آزاد کند و مبلغ باقیمانده را از بانک ها وام گرفت و به کشاورزان پرداخت کرد.

وی در خصوص تاخیر در اجرای برخی از پروژه ها بیان داشت: اگر می بینید پروژه ای به کندی پیش می رود و دوست داریم کاری انجام گردد ولی نمی توانیم یا با کندی همراه می شود، این دال بر عدم پیگیری نیست و این به شرایط بد بودجه ای کشور بر می گردد اما در همین شرایط سخت هم، حجم کارهای انجام شده با در نظر گرفتن شرایط مذکور چندین برابر دوره های گذشته است.

وی بیان داشت: زمانی که بنده نماینده شهرستان شدم میزان گازرسانی به شهرستان های استان فارس را بررسی کردم تا ببینم مرودشت در چه جایگاهی قرار دارد. در آن زمان از 194 روستای واجد شرایط گازرسانی حداکثر 43الی 45 روستا گازرسانی شده بود و با پروژه هایی که در حال اجراست و پروژه هایی که به زودی آغاز می شود تقریبا می توانم ادعا کرد تا آخر سال ما روستای بدون گاز در بخش درودزن، بخش مرکزی و بخش سیدان نخواهیم داشت.

برومندی بیان داشت: گازرسانی به 34 روستای بخش درودزن به عنوان بزرگترین پکیج گازرسانی جنوب کشور با اعتبار 35 میلیارد تومان تصویب شده است و در مرحله انتخاب پیمانکار است و تا دیماه لوله گذاری انجام و ظرف چند ماه پروژه مذکور هم به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص گازرسانی به کامفیروز بیان داشت: در شهرستان ارسنجان عملیات گازرسانی به 12 روستا افتتاح و انجام شد و هفته آینده 15 روستا به عنوان آخرین روستاهای گازررسانی شده ارسنجان همراه پروژه جنوب رامجرد آغاز می شود.

وی اذعان داشت یک روز درزمانی که معاون عمرانی فرانداری بودم از ابتدای جاده فاروق تا نزدیکی های سیوند را پیاده و متر به متر آمدیم تا بتوانیم موانع گازرسانی سیوند را شناسایی و برطرف کنیم.

وی افزود: زمانی که فرماندار بوانات بودم دوستان به بوانات آمده و گفتند هر دری را که زدیم نشده و به اتفاق دوستان خدمت حیدر نوروزی معاونت راهداری اداره کل راه و شهرسازی رسیدیم و پس از ساعت ها چانه زنی توانستیم مجوز بگیریم که سیوند نقطه اجباری است.

وی بیان داشت: سال گذشته به بدترین بحران مالی در شرکت گاز برخوردیم و ما هیچ پولی در خزانه شرکت گاز نداشتیم و پیمانکاران مبالغی را برای اتمام پروژه تعیین کرده بودند و من خدمت زنگنه وزیر نفت رفتم و گفتم 5 میلیارد تومان می خواهم تا برخی پروژه های نیمه تمام گاز را به اتمام برسانم و زنگنه در نهایت بزرگواری به حمیدرضاعراقی مدیرکل شرکت گاز نوشت که این پول را به مرودشت پرداخت کنید و ما این نامه را خدمت به عراقی دادیم و به هزار زحمت ما توانستیم یک و نیم میلیارد حواله بگیریم.

وی تصریح کرد:  بخشی از تاخیر گازرسانی سیوند به خاطر موانع مالی و بخشی به خاطر موانع موجود در مسیر گازرسانی بود.

گازرسانی به سیوند

وی در خصوص گلایه اهالی سیوند از کیفیت آب آشامیدنی بیان داشت: ما در گذشته یک حلقه چاه در سیوند حفر و به بهره برداری رساندیم و مشکلی که امروز در سیوند داریم مشکل تولید آب نیست و مشکل ما شبکه فرسوده آب آشامیدنی است. بخش قابل ملاحظه ای از آب در زمین فرو می رود و بستر هم شنی است و به خاطر شکستگی لوله ها آب گل آلود شده و مردم گله مند هستند. با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری و تفاهم مجلس و دولت قرار شد مقداری پول از صندوق توسعه ملی برداشته شود و این پول تنها صرف آب روستایی شود که در حال حاضر در مرحله ابلاغ به وزارت نیرو است. امسال یک تحول اساسی در آب روستایی کشور اتفاق می افتد و سیاست ما در شهرستان این است که اگر بتوانیم شبکه های فرسوده را تعویض کنیم در واقع هم آب تولید کردیم و هم آب سالم و بهداشتی به دست مردم رسانده ایم و سیوند یکی از اولویت های اصلی ما در بحث تعویض شبکه های فرسوده است.

وی افزود: در سه سال و نیمی که بنده در خانه ملت خدمتگزار شما هستم 65 میلیارد تومان بابت مالیات بر ارزش افزوده از پتروشیمی دریافت شده است و 35 میلیارد تومان آن به شهرداری مرودشت تزریق شده است و بقیه به حساب دهیاری ها واریز شده است و سیوند هم از این عوارض دریافت کرده است و دهیاری سیوند در خصوص بهسازی روستا کارهای خوبی انجام داده است.

برومندی گفت: ما موضوع شهر شدن سیوند را پیگیری کردیم و بسیاری از استعلام ها انجام شده و به دنبال این هستیم که سیوند و فاروق و چند نقطه دیگر در شهرستان به شهر تبدیل شوند.

وی بیان داشت: صدیقی اعلام کرد که مسئولان وزارت ورزش به ما دروغ گفتند و من هم این را تایید می کنم. یک روز به اتفاق جناب کاظم پور، صدیقی و اعضای شورای سیوند ما به وزارت ورزش رفتیم و آنجا به ما قول دادند هفته دولت پروژه سیوند افتتاح گردد و دو سه پیمانکار در سیوند خلع ید شد و این هم به وضعیت بد بودجه ای کشور بر می گردد. در تلاش هستیم که بودجه 94 هر چه زودتر تحقق پیدا کند و در واقع مسائل و مشکلات منطقه یکی پس از دیگری حل و فصل گردد.

نظرات بینندگان