کد خبر: ۸۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

کوار؛ شهرستان هشتاد هزار نفری که سونوگرافی ندارد!

دغدغه های مردم شهرستان کوار در رابطه با درمان پایانی ندارد، شهرستانی با جمعیت 80 هزار نفری که علاوه بر نداشتن بیمارستان، از حداقل امکانات درمانی نیز بی بهره است.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، یکی از این امکانات اولیه، دستگاه سونوگرافی و پزشک متخصص آن است، سونوگرافي اهميت بسزايي در تشخيص و درمان بيماري ها دارد و در کنار ساير روش هاي تشخيصي، يکي از پايه هاي اصلي تشخيص بيماري ها به حساب مي آيد.

 نبود امکانات درمانی و بهداشتی همچون سونوگرافی و دیالیز در شهرستان کوار، مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است و اگر پای صحبت اهالی رنج دیده این شهرستان بنشینید، نبود امکانات درمانی و بهداشتی مناسب، از کلمه کلمه گفته آنها شنیده می شود که لازم است مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته و درد این مردم را دوا کنند.

 

سونوگرافی

 

بیماران این شهرستان برای انجام سونوگرافی مجبور به رفت و آمد به مرکز استان یا شهرستان‌های همجوار هستند و علاوه بر خطر سفر، هزینه های زیادی را متحمل می شوند و علاوه بر این، نبود چنین امکاناتی در شهرستان 500 شهید کوار با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر، در شأن مردم این منطقه نیست.

 

عده اي از شهروندان کواري با ابراز گلايه و انتقاد شدید از وضعيت کنوني و اشاره به نقش و جايگاه سلامت گفتند: در حاليکه متوليان بهداشت و سلامت از ارتقاي سطح خدمات بهداشتي و درماني خبر مي دهند، مردم شهرستان کوار از عدم ارائه برخي خدمات درماني ضروري همچون سونوگرافي و دیالیز به شدت رنج مي برند.


مطالب مرتبط :

نظرات بینندگان