کد خبر: ۸۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 16 آذر94

بیکاری 24 هزار مهندس ساختمان در فارس/ استخدام در شهرداری های فارس تمدید شد/ فروش خاک زمین های کشاورزی فسا برای تولید آجر

یادواره مجاهدان و پیشکسوتان عرصه نظم و امنیت در شیراز موضوعی بود که همه روزنامه های چاپ امروز شیراز به آن پرداخته اند.
شیرازه-

بیکاری 24 هزار مهندس ساختمان در فارس/ استخدام در شهرداری های فارس تمدید شد/ روزنامه 700 تومانی خبرجنوب، در صفحه استانی خود به موضوعات متعدد و متفاوتی پرداخته است. از میان عناوین مهم این روزنامه می توان به «مهندسین بیکار روی دست فارس مانده اند» اشاره کرد. پور اسدی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفته است: در حال حاضر 27 هزار نفر مهندس عضو این سازمان هستند و تنها 10 درصد از این مهندسین مشغول بکار هستند و مابقی بیکارند. گرچه دلیل اصلی بیکاری این تعداد از مهندسین حوزه ساختمان، رکود بازار مسکن و ساخت و ساز است اما عدم هماهنگی دانشگاه و بازار کار باعت شده است تا دانشگاه ها بدون هیچ آینده نگری، مهندس تولید کنند و تنها این مهندسان حوزه ساختمان نیستند که بیکارند و به گفته مسئولان 15 هزار نفر از مهندسان کشاورزی در فارس با توجه به خشکسالی های اخیر عملا به جامعه بیکاران پیوستند. فارس از استان هایی است که بیشترین آمار بیکاری فارغ التحصیلان را دارد.

«وقتی نان کشاورزان فارس آجر می شود»،این عنوان دیگری است که درصفحه استانی روزنامه خبرجنوب برجسته شده. موضوع از این قرار است که یکی از پژوهشگران حوزه آب روز گذشته در همایش بحران آب در دانشگاه شیراز گفته:  متاسفانه بسیاری از زمین های فارس خشکیده اند و در شهرستان هایی مثل فسا از فروش این خاک برای تولید آجر استفاده می کنند.

فراخوان استخدام پیمانی در شهرداری های فارس عنوان دیگری است که در این صفحه به چشم می خورد.  اطلاعیه ای که هفته گذشته توسط سازمان همیاری شهرداری های فارس منتشر شد که در آن 198 نفر به صورت پیمانی به استخدام این سازمان در می آیند و مهلت ثبت نام در سایت سازمان همیاری تا 16 آذر اعلام شده بود؛ گویا این زمان تمدید شده و متقاضیان می توانند تا 23 آذرماه با مراجعه به این سایت ثبت نام کنند.

بیکاری 24 هزار مهندس ساختمان در فارس/ استخدام در شهرداری های فارس تمدید شد/  «اعتبارات استان عادلانه توزیع می شود» این تیتر از میان سخنان استاندار فارس در دیدار علما و معتمدین اهل سنت استان انتخاب شده است.گزارش امروز این روزنامه به موضوع ترافیک و بارش باران در شیراز اختصاص دارد. رحمتی که زحمت به بار می آورد عنوانی است که نیم نگاه برای این گزارش انتخاب کرده. متاسفانه ترافیک در شیراز علی رغم همه تکذیب و تایید مسئولین، واقعیتی انکار ناپذیر است که فعلا نسخه ای برای آن پیدا نشده است.

بیکاری 24 هزار مهندس ساختمان در فارس/ استخدام در شهرداری های فارس تمدید شد/ در تیتر نخست امروز خود به دلواپسی برای لرزه‌های احتمالی پرداخته که بر اثر عبور مترو از زیر این بنای تاریخی ممکن است بر اندام ساختمان وکیل الرعایا بیفتد. دیگر تیتر مهم این روزنامه به حوزه فرهنگ و برگزاری ارکستر موسیقی معاصر ایران اختصاص دارد. اما مطالب مهم امروز روزنامه افسانه را شاید بتوان در یادداشت مقاله نویسان این روزنامه دنبال کرد که در آن به واکاوی موضوع مسکن و نیز آسیب شناسی مراجعه قشر تحصیل کرده به رمالان و فال گیران پرداخته اند. روزنامه دوشنبه افسانه بار دیگر استواری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی فارس را میهمان صفحه پارس خود کرده است؛ همان میهمانی که خود و یا ناخودآگاه و شاید هم با شیطنت رسانه ای در مصاحبه‌ پیشینش خود در اظهاراتی قابل تامل عنوان کرده بود که " گشت ارشاد تنها می تواند تذکر لسانی دهد" و همچنین گفته بود: " هیچ کس جز مامور پلیس، یا پلیس افتخاری در کنار مامور پلیس، نمی تواند به شهروندان بابت پوششان تذکر لسانی دهد." تصویرگری آل علی در زمینه توطئه داعش برای ارسال عروسک های قاتل از دیگر مطالب تولیدی قابل توجه این رسانه در روز دوشنبه است.

بیکاری 24 هزار مهندس ساختمان در فارس/ استخدام در شهرداری های فارس تمدید شد/ روز دوشنبه نیز همچنان نسبت به اقتصاد نگران است. این روزنامه که در دو شماره پیشین خود با جدیت به واکاوی آزادسازی نرخ بلیط هواپیما و افزایش قیمت آن پرداخته بود، امروز دلار و ارزانی احتمالی آن را کانون توجه خود قرار داده است. جزئیات طرح جدید افزایش حقوق‌ها از دیگر مواردی است که سبحان بدان پرداخته است. سبحان اگرچه روزنامه‌ای بومی و استانی است اما انتخاب تیترهای ملی برای این روزنامه در حالی که شخصیت‌های اول استانی چون نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار فارس به‌عنوان تیترهای فرعی انتخاب شده اند، بار دیگر تاییدی بر ادعای عدم تشخیص اولویت‌ها در انتخاب و چینش مطالب این رسانه است. مهم‌ترین مطلب صفحه داخلی سبحان را نیز می‌توان در غریبانه‌هایی دانست که اشرفی در آغاز به کار نمایشگاه هفته پژوهش بدان پرداخته و از تدبیر نامناسب برای برگزاری این نمایشگاه انتقاد کرده است.

بیکاری 24 هزار مهندس ساختمان در فارس/ استخدام در شهرداری های فارس تمدید شد/ ترجیح داده است که تیتر یک خود را به افتخارات علمی ایران در دیگر کشورها اختصاص دهد و خبر بارش‌های زمستانی در استان فارس در در فوتوتیتر خود به کار برد. اما مهمترین مطلب این روزنامه را باید در سرمقاله پی گرفت که در آن اسماعیل عسلی بر تامین امنیت برای انتخابات تاکید کرده است، امنیتی که گویا پیش از این و در جریان انتخابات های گذشته وجود نداشته است! او همچنین در مطلب امروز خود نسبت به گروه‌های خودسر وبی‌هویت اظهار نظر و فعالیت چنین گروه‌هایی را تقبیح کرده و تهدیدی برای امنیت انتخابات دانسته است. سهرابی نیز در آخرین صفحه، با کاریکاتوری به بی تدبیری مسئولان مربوط به موضوع پیشگیری از گسترش مواد مخدر در جامعه طعنه زده است.


سالاد

نظرات بینندگان