کد خبر: ۸۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز: دانشجویان نباید اجازه سوء استفاده احزاب را بدهند

سید روح الله گلستانی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز با اشاره به رسالت دانشجویان در استقلال فکری آنان را انقلابی برای آزاد اندیشی دانست.
به گزارش شیرازه، سید روح الله گلستانی زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی غریو با اشاره به رسالت دانشجویان در استقلال فکری آنان را انقلابی برای آزاد اندیشی دانست.

دانشجو چه شاخصه هایی دارد و دانشجو کیست؟

در سطحی ترین گام تعریف دانشجو را می توان از نام دانشجو فهمید دانشجو باید مظهر دانش باشد جویای دانش کسی که به علوم توجه داشته باشد اما مفهوم والاتری برای دانشجو وجود دارد که جدای از پیرو دانش بودن خود باید جریان ساز و دانش ساز باشد دانشجویی که اطلاع جامعی از اطراف خود جامعه خود دین خود نداشته باشد آن دانشجوی آرمانی نیست.

رسالت دانشجو چیست؟

دانشجویی با اطلاع گره خورده باید شرایط را ببیند و بهترین تصمیم را در زمان مناسب اتخاذ کند. معنای واقعی دانشجو این است مطالبه گر آرمانگرا واقع بین دانش ساز و مطلع از وضعیت موجود است.

جنبش دانشجویی تا چه میزان به هویت اصلی خود نزدیک است؟

در حال حاضر متاسفانه دانشجو به معنای واقعی ظهور و بروز ندارد دانشجویان تمایل به دانش آموز بودن پیدا کرده اند متفکرین جامعه نیستند که باید تلاش کرد این دیدگاه تبدیل به جریان نشود.

آیا باید میان احزاب و تشکل های دانشجویی ارتباطی باشد؟

باید انقلابی درونی در دانشجویان ایجاد شوند تا ملعبه دستان جریانات سیاسی مختلف در زمانهای متفاوت نشوند آن آزاد اندیشی توأمان با تقوا باید در دانشجو نهادینه شود.

دانشجوی مطالبه گر چه شاخص هایی دارد؟

دانشجو مطالبه گر باید باشد مطالبه گری به معنای ریختن آبرو و به کرسی نشاندن حرف خود نیست مطالبه گری یعنی شناخت کامل و صحیح از شرایط و اتخاذ تصمیم بر مبنای واقعیات و مشکلات موجود.پس هم باید در مطالبه مطالعه باشد و هم جامعیت البته به این معنا نیست که مسولین با همین بهانه های واهی از پاسخگویی در قبال دانشجو شانه خالی کنند. باید بیایند و پاسخگوی مطالبات دانشجویان باشند.

دانشجو تا کجا و در چه حدودی می تواند اظهار نظر کند؟

جریان دانشجو باید در تمامی مباحث ورود پیدا کند از جمله مسایل سیاسی اما باید مواظب بود سیاست زده نشویم جریانات سیاسی آرزوی سیاست زدگی در دانشگاهها را دارند بهترین سو استفاده را از جریان دانشجو داشته باشند.

دانشجوی مستقل چه ویژگی هایی دارد؟

دانشجو باید بدون توجه به این بازی های سیاسی با بینش و بصیرت خود را از بازیگری در راستای مقاصد جریانات سیاسی دور بدارد. اگر دانشجو یک بازخوانی از دلایل انقلاب اهداف و مقصد انقلاب داشته باشد میتواند تصمیم ساز برای آینده جامعه خود باشد همانگونه که در قبل از انقلاب مردم که فشار ستمگری شاه را دیده بودند خود را با مطالعه به سلاح منطق و اسلامی گری تجهیز نمودند امروز هم باید مطالعات در رابطه انقلاب اهداف انقلاب خاطراتی که منجر به مبارزه با استکبار شد تجهیز کنند.

دانشجو در قبال چه کسانی وظیفه دارد؟ چرا؟ چه طور؟

دانشجو باید بداند که وظیفه او فقط در قبال خودش نیست در قبال خانواده جامعه انقلاب اسلام و حتی تمدن سازی در راستای عدالت جهانی و ظهور منجی بشریت مسؤلیت دارد.به امید آنکه دانشجویان به خود آیند تا رسیدن به خدا آسان شود.

موذن جامعه بودن چه مفهومی دارد؟

کوچکترین رفتار هر انسانی مخصوصا دانشجو که در راستای آگاه سازی جامعه نقشی پر رنگ و در تغییر وضعیت جامعه تاثیر گذار است.


سالاد

نظرات بینندگان