کد خبر: ۸۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

واکنش رئیس سابق صدا و سیما به سخنان روحانی در دانشگاه صنعتی شریف

رئیس سابق سازمان صدا و سیما در واکنش به سخنان امروز رئیس‌جمهور که گفته بود طی سال‌های اخیر کسی جرات نمی‌کرد از جنبش دانشجویی سخن بگوید، گفت: کلمه جنبش دانشجویی در سال‌های قبل بارها در رسانه ملی تکرار شده و این را همه دیده‌اند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که ظهر امروز (دوشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: امروز سرلشکر قاسم سلیمانی با مدیریت داشته‌ها و امکانات در منطقه مدیریت و مستشاری و با شجاعت ایستادگی می‌کند.

وی ادامه داد: سرلشکر سلیمانی مانند شهید طهرانی‌مقدم با وصل کردن و پیوند دادن امکانات، یکی از زنجیره‌های قدرت را در سطح منطقه و جهان ایجاد کرده که قابل مقایسه نیست.

ضرغامی در واکنش به سخنان امروز رئیس‌جمهور که گفته بود طی سال‌های اخیر کسی جرات نمی‌کرد از جنبش دانشجویی سخن بگوید، گفت: در رسانه ملی کلمه جنبش دانشجویی در سال‌های قبل بارها تکرار شده و این‌طور نیست که کسی جرات نداشته باشد از این کلمه استفاده کند و این را همه شما دیده‌اید.

وی با تاکید بر اینکه 16 آذر روزی است که نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران آمد و به وی که اصلا بویی از حقوق انسانی و شرعی و یا حتی غربی نبرده بود، دکترای افتخاری حقوق دادند، گفت: مگر دانشجوی بصیر که دشمن را می‌شناسد می‌تواند چشم خود را بر این قضیه ببندد؟ دانشجویان در روز 16 آذر به حضور نیکسون اعتراض کردند و این نقطه عطفی در دانشگاه‌ها شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب به دانشجویان همواره توصیه می‌کنند که در کنار همه فعالیت‌های شان سوادشان را تعمیق دهند، اظهار داشت: این موضوع باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد، زیرا با پیروی از این روش از حوادث روزگار نگرانی وجود ندارد، زیرا پایه‌های فکری قوی شده است.

ضرغامی در ادامه اظهار داشت: آموزه‌های قرآن بهترین هدایت‌گر ماست که باید سرلوحه امور دانشجویی و زندگی فردی دانشجویان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز سلطنت‌طلبان و ضدانقلاب و آنهایی که رهبری فرمودند که باید با آنها مرزبندی مشخصی وجود داشته باشد اقدام به تطهیر رژیم سابق می‌کنند، گفت: در روز 16 آذر درباره همه مسائل صحبت می‌کنند، اما صحبتی از شهدای امروز که به خاطر شهادت آنها 16 آذر ماندگار شد به میان نمی‌آورند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما آرمان‌خواهی را جزو ذات بشر و تشکل‌های دانشجویی خواند و گفت: دانشجویان ما با این روحیه آرمان‌خواهی راه و واقعیات را می‌سازند و تسلیم ظلم نمی‌شوند.

ضرغامی به بیان خاطراتی از شهید حسن طهرانی‌مقدم پرداخت و ادامه داد: بنده به عنوان کسی که از نوجوانی با شهید طهرانی‌مقدم بزرگ شده، وقتی پس از انقلاب این شهید مسئولیت‌هایی را پذیرفت گفتم که او می‌تواند با روحیه انقلابی مسیر را پیش ببرد.

وی با اشاره به سخنان امروز رئیس‌جمهور که گفته بود ما نمی‌خواهیم فضای دانشگاه‌ها امنیتی باشد، اما فضا باید امن باشد، گفت: علت اینکه امروز ما شاهد امنیت در کشور هستیم مرهون تلاش‌های مجاهدانه شهید حسن طهرانی‌مقدم و دستاوردهایی است که وی برای ما به یادگار گذاشته است.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما در ادامه اظهار داشت: شهید طهرانی‌مقدم توانست با بهره‌گیری از امکانات و داشته‌ها و با کمترین بودجه و امکانات افراد را دور هم جمع کند و بدون اینکه اعلام کند که امکانات تحقیقات فراوانی می‌خواهد، اقدامات گسترده تحقیقاتی در حوزه موشکی انجام داده است.

ضرغامی اضافه کرد: اگر امروز سیاسیون و جریانات فکری ما به راحتی فعالیت می‌کنند و کشور اداره می‌شود مرهون تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم است.

وی با تاکید بر اینکه شهید طهرانی‌مقدم به ما نشان داد که باید از داشته‌های‌مان خوب استفاده کنیم، گفت: اگر دولت و دستگاه‌های حاکمیتی بتوانند از ظرفیت‌های کشور به درستی استفاده و برای آن برنامه‌ریزی کنند، بسیاری از مشکلات کشور حل شده و به آنچه که نیاز داریم می‌رسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جان کلام اقتصاد مقاومتی را استفاده مطلوب از امکانات و ظرفیت‌ها دانست و افزود: باید این نگاه در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد که با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

وی در پایان سرلشکر قاسم سلیمانی را فردی در طراز شهید طهرانی‌مقدم از نظر استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها دانست و گفت: همان نگاهی که در مدیریت شهید طهرانی‌مقدم داریم همان نگاه را باید امروز به سرلشکر قاسم سلیمانی داشته باشیم. امروز سرلشکر سلیمانی همان کاری را در منطقه می‌کند که طهرانی‌مقدم در مدیریت داشته‌ها انجام می‌دادند.


سالاد

نظرات بینندگان