کد خبر: ۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۳ دی ۱۳۸۹

آيا ببر روسي ايدز داشت؟!

هر كارمان كه اشكال داشته باشد اما دست به تعطيل كردن و تكذيب كردنمان، حرف ندارد. باغ‌وحش ارم را فعلا تعطيل كرده‌اند، همچنين گفته‌اند اظهارات رئيس اين باغ‌وحش كه مي‌گويد ببر نر غير از مشمشه ، ايدز هم داشته، كذب محض است چون اصلا بيماري‌اي به نام «ايدز گربه‌سانان» وجود خارجي ندارد. رئيس باغ‌وحش ارم مي‌گويد از وقتي ببرها را تحويل گرفته غير از 3 برگه كه اطلاعات ظاهري، سن و واكسني كه به آنها زده شده بود را نشان مي‌داد، مدرك ديگري همراهشان نبود كه سالم بودنشان را تاييد كند.اين يعني اين‌كه رئيس باغ‌وحش حدس مي‌زند ببرهاي روسي كه به زور به ايران داده شده‌اند و شناسنامه سلامت هم همراه نداشته‌اند، خودشان از قبل ايدز داشته‌ و حالا در باغ‌وحش ارم مبتلا به مشمشه هم شده‌اند.

طبيعي است كه مدير باغ‌وحش ارم بخواهد از خودش در قبال مرگ ببر سيبري دفاع كند، اما طبيعي نيست كه مسوولان محيط زيست بخواهند با تاكيد بر اين‌كه ببرهاي سالمي از روسيه تحويل گرفته‌اند جانب همسايه شمالي را بگيرند و حاضر شوند اعتراف كنند كه خودشان در نگهداري ببرها قصور كرده‌اند اما وقتي خبرهاي متناقض، شنوندگان را بين دوراهي كه نه، بين چند راهي قرار مي‌دهد بايد چه كار كرد؟ديروز رئيس هيات مديره جامعه دامپزشكي كشور گفت كه رئيس باغ‌وحش ارم نه تنها اظهار نظري كذب و غيركارشناسي درباره اين حادثه داشته بلكه اساسا بيماري‌اي به نام ايدز گربه‌سانان وجود ندارد ؛ چون اگر ببرها ايدز داشتند پس چرا شيرها و پلنگ‌هاي باغ‌وحش هم مرده‌اند؟ پس به گفته اين مقام مسوول اينجاي كار در پروژه مرگ ببر لنگ مي‌زند، اما مگر مدير باغ‌وحش در برابر ادعاي آنها كه مي‌گويند «شيرهاي باغ‌وحش هم مشمشه داشته‌اند پس چرا اين بيماري آنها را از پا درنياورده است» ساكت مي‌نشيند؟

فراكسيون محيط‌زيست البته بايد زودتر از اينها دست به كار مي‌شد اما هنوز هم كه كاملا دير نشده مي‌خواهد وارد موضوع شود و گزارشي از وقايع تهيه كند. اما بيچاره حيوانات افسرده باغ‌وحش ارم كه اگر مشكوك به مشمشه باشند در روزهاي آينده كشته مي‌شوند و در عمق 2 متري زمين دفن مي‌شوند. و بيچاره افكار عمومي كه در بازار داغ تناقض‌گويي‌ها و تكذيب‌ها سردرگم مي‌ماند و نمي‌داند كه واقعا چه اتفاقي افتاده است.

مريم خباز


انتهاي پيام/85

نظرات بینندگان