کد خبر: ۸۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

زنجیر زنی فراشبندی ها در روز 28 صفر + تصاویر

به مناسبت 28 صفر ، سالرور رحلت جانسوز پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد بن عبدالله (ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری و زنجیر زنی با حضور مردم ولائی شهرستان فراشبند برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از  نخل بیدار زمزمه های مرثیه گون کوچه های مدینه را یک به یک می پیماید. خویشاوندی نخل های مدینه با داغ، زجرآورترین تصویر است. از گلوی اندوهگین هر واژه، نیزارهای ماتم می چکد. مسجد از صدای روح نواز گل خالی است. ضجه در محراب ریشه دوانده است. منبر، در محوطه اشک نشسته است. تمام دقایق بیست و هشتم صفر، خزان است و وجب به وجب مدینه، تبدار این سفر. سینه های پرغم احادیث، برای «قال النبی صلی الله علیه و آله »ها اشک حسرت می ریزند.


کنار مولا، چیزی جز غربت نیست. ناگهانی از بی رمقی رخ نموده است. پیرامون زهرا علیهاالسلام ، اندوهی وسیع پا گرفته است؛ آن چنان که هیچ چشمی ندیده است. اشک های غلطان مدینه با ناله های «ام ابیها»یی هم سو شده است.


بی شهد نبوت، روزگاری تلخ، ذائقه دین را پر کرده است. کینه ها و لقمه ای از خیبر، زهر در شریان دقایق ریخته است. همیشه و در هر مقطعی، همان گونه که پیامبری از صبح می گوید، عده ای از تبار ابوجهل ها هستند که با چرکینی شب، خو می گیرند. اما ما، بی نگاه رحمت گستر واپسین پیامبر، کدام لحظه را تاب بیاوریم؟ بی صدای عطوفت زای او، به کدام سو پناه بجوییم؟ «اللهُمَّ إنا نَشکُو اِلَیکَ فَقْدَ نَبیِّناً صلی الله علیه و آله » بیست و هشتم صفر، یعنی ضمیمه شدن عطری بدیع به آسمان، و چه محروم است زمین که فروغ یگانه خود را از دست داده است.


بیست و هشتم صفر، روز سیاه پوشی قبیله های سادگی و فروتنی است.

به مناسبت 28 صفر ، سالرور رحلت جانسوز پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد بن عبدالله (ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری و زنجیر زنی با حضور مردم ولائی شهرستان فراشبند برگزار شد.


 عزاداران با تجمع در مهدیه فراشبند ضمن عزاداری و قرائت زیارت حضرت رسول از راه دور ، در سوگ خاتم پیغبران و سبط اکبرش عزاداری کردند.


تصاویر از ابراهیم اسکندری

 

انتهای پیام/


سالاد
نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان