پیشرفت لاک پشتی بزرگترین پل کابلی جنوب کشور در شیراز؛ 10 درصد پیشرفت در یک سال!
شکوهیان ادامه داد: با اجرای این طرح وسایل نقلیه از بلوار پیرنیا روی پل به حرکت درمیآیند و امتداد آن به نزدیکی فلکه خاتون منتهی میشود و وظیفه پل انتقال ترافیک از میدان ولیعصر، پل پیرنیا، خیابان تختی و مسیرهای منتهی به آن است.
این کارشناس مسائل شهرداری گفت: برای اجرای این پل 110 میلیارد تومان هزینه خواهد شد و از پروژههایی محسوب میشود که بهعنوان نماد شهری مطرح است.
وی در مورد زمانبندی اجرای این پروژه اظهار داشت: این کار از سال 91 شروع شده است و بنا بود که در سال 94 به بهرهبرداری برسد اما بهخاطر مسائلی مانند جابهجایی تأسیسات شهری زیرزمینی و تملک مسیرها و در این اواخر مغازههایی که در برخی مسیرها بود پایان آن به تأخیر افتاد.
شکوهیان ادامه داد: این پروژه در حال حاضر حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بسترها برای ادامه کار بهصورت کامل آماده است و تا پایان سال 95 به بهرهبرداری میرسد.
این پل که قرار بود ابتدا، نیمه دوم سال 94 به بهره برداری برسد، پس از ریزش قسمتی از این پروژه در مردادماه سال گذشته و برخی مشکلات در خصوص تملک زمین، تاریخ بهره برداری از پل کایلی ولیعصر به پایان سال 95 موکول شد.شکوهیان درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه را 60 درصد اعلام کرد، در حالی که پاک فطرت شهردار شیراز دی ماه سال گذشته در بازدید از پروژه پل کابلی پیشرفت آن را 50 درصد اعلام کرده بود؛ این یعنی در یک سال گذشته، این پروژه تنها 10 درصد پیشرفت کرده است!
امیدواریم این پروژه که به گفته پاک فطرت شهردار شیراز، یک کلاس درس برای مهندسان و متخصصان پل سازی و دانشجویان و افتخاری برای مهندسان شیراز است، در کنار خط یک مترو شیراز در زمان مقرر به پایان برسد تا اندکی از بار سنگین ترافیک کلانشهر شیراز کاسته شود.
پارسال بخشی از پل بدلیل عدم نظارت شهرداری فروریخت اما بانگ مرغی برنخواست.
استانداری و فرمانداری و شورای شهر و سایر مدعیان خواب زمستانی بودند.
یادمه از همون اول که شهردار عوض شد همش خبرای منفی از شیراز میدادید. در صورتی که پل ها یکی یکی افتتاح شدند و چهره ی شهر رو عوض کردند. من سالی دوبار میام شیراز و هر وقت اومدم پیشرفتش محسوس بوده در صورتی که شماها هیچوقت این پیشرفتشو منتشر نکردید.
معلومه پیشرفت شیراز رو نمیخواهید و دارید از جایی تغذیه میشید.