کد خبر: ۸۰۷۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

پیشرفت لاک پشتی بزرگترین پل کابلی جنوب کشور در شیراز؛ 10 درصد پیشرفت در یک سال!

شکوهیان می گوید: این پروژه در حال حاضر حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بسترها برای ادامه کار به‌صورت کامل آماده است.
به گزارش شیرازه، مدیر عمرانی شهرداری شیراز از به بهره‌برداری رسیدن نخستین پل کابلی معلق جنوب کشور در شیراز در سال 95 خبر داد. کریم شکوهیان امروز در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از طرح‌های کلان شهرداری شیراز پل کابلی معلق است که نخستین نوع از این نمونه در جنوب کشور به‌حساب می‌آید.

شکوهیان ادامه داد: با اجرای این طرح وسایل نقلیه از بلوار پیرنیا روی پل به حرکت درمی‌آیند و امتداد آن به نزدیکی فلکه خاتون منتهی می‌شود و وظیفه پل انتقال ترافیک از میدان ولی‌عصر، پل پیرنیا، خیابان تختی و مسیرهای منتهی به آن است.

این کارشناس مسائل شهرداری گفت: برای اجرای این پل 110 میلیارد تومان هزینه خواهد شد و از پروژه‌هایی محسوب ‌می‌شود که به‌عنوان نماد شهری مطرح است.

وی در مورد زمان‌بندی اجرای این پروژه اظهار داشت: این کار از سال 91 شروع ‌شده است و بنا بود که در سال 94 به بهره‌برداری برسد اما به‌خاطر مسائلی مانند جابه‌جایی تأسیسات شهری زیرزمینی و تملک‌ مسیرها و در این اواخر مغازه‌هایی که در برخی مسیرها بود پایان آن به تأخیر افتاد.

شکوهیان ادامه داد: این پروژه در حال حاضر حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بسترها برای ادامه کار به‌صورت کامل آماده است و تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

این پل که قرار بود ابتدا، نیمه دوم سال 94 به بهره برداری برسد، پس از ریزش قسمتی از این پروژه در مردادماه سال گذشته و برخی مشکلات در خصوص تملک زمین، تاریخ بهره برداری از پل کایلی ولیعصر به پایان سال 95 موکول شد.

شکوهیان درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه را 60 درصد اعلام کرد، در حالی که پاک فطرت شهردار شیراز دی ماه سال گذشته در بازدید از پروژه پل کابلی پیشرفت آن را 50 درصد اعلام کرده بود؛ این یعنی در یک سال گذشته، این پروژه تنها 10 درصد پیشرفت کرده است!

امیدواریم این پروژه که به گفته پاک فطرت شهردار شیراز، یک کلاس درس برای مهندسان و متخصصان پل سازی و دانشجویان و افتخاری برای مهندسان شیراز است، در کنار خط یک مترو شیراز در زمان مقرر به پایان برسد تا اندکی از بار سنگین ترافیک کلانشهر شیراز کاسته شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
akbar
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴
0
کجایی بنده خدا
پارسال بخشی از پل بدلیل عدم نظارت شهرداری فروریخت اما بانگ مرغی برنخواست.
استانداری و فرمانداری و شورای شهر و سایر مدعیان خواب زمستانی بودند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴
0
ای تنبل ها
امیر
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴
0
یک بار نشد به سایتتون سر بزنم خبر واقعی از شیراز منتشر کنید.
یادمه از همون اول که شهردار عوض شد همش خبرای منفی از شیراز میدادید. در صورتی که پل ها یکی یکی افتتاح شدند و چهره ی شهر رو عوض کردند. من سالی دوبار میام شیراز و هر وقت اومدم پیشرفتش محسوس بوده در صورتی که شماها هیچوقت این پیشرفتشو منتشر نکردید.
معلومه پیشرفت شیراز رو نمیخواهید و دارید از جایی تغذیه میشید.