کد خبر: ۸۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

ترکان فردی را که به تهیه کننده سیما سکه داد، به دبی فرستاد!

مردم منتظر برخورد با این فساد هستند، اما نامبرده صوری، برکنار و بلافاصله به عنوان مسئول دفتر دوبی سازمان منطقه آزاد اروند، حکم جدید می‌گیرد و به منطقه محروم دوبی تبعید می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در خصوص پرونده‌های فساد اقتصادی در نطق میان دستور خود سخنرانی کرد.

وی گفت: پرونده‌های عدیده‌ای مانند اختلاس سه هزار میلیاردی، دکل‌های گمشده و آهن پاره، بابک زنجانی و تخلفات فراوان سعید مرتضوی در تامین اجتماعی، متهمانی که به راحتی در دادگاه نقش شاکی را بازی کرده و از جمهوری اسلامی طلبکار هم می‌شوند، پرونده‌هایی است که در دادگاه‌های ما وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای بابک زنجانی در‌ دادگاه به راحتی سیستم قضایی را به سُخره می‌گیرد و آقای مرتضوی در دادگاه همچنان تصور می‌کند، قاضی است و حافظ مسلح وارد دادگاه می‌شود و به جای اینکه دادگاه وقت دادرسی تعیین کند، ایشان برای دادگاه تعیین وقت می‌کنند.

دهدشتی ادامه داد: او چه فرقی با سایر متهمان دارد، مگر نه این است که در پیشگاه قانون، همه برابرند. داستان اختلاف مرد مسیحی و حضرت علی (ع) بر سر زره در زمان خلافت ایشان و حضورشان در محکمه را به خاطر آورده و با این رفتارها مقایسه کنید.

وی با اشاره به اینکه سخنگوی قوه قضاییه ممنوع‌الخروجی ایشان را رسماً اعلام کرد اما در خصوص لغو بی‌سر و صدای ممنوع‌الخروجی هیچ صحبتی نشد، گفت: با ارسال پیام نایب‌الزیاره‌ای ایشان متوجه می‌شویم که خارج از کشور بسر می‌برند، آیا ممنوع‌الخروجی ایشان لغو شده و یا مسائل دیگری در میان است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای خاوری هم قبل از خروج از کشور، محاسن داشت؛ چفیه بر گردن می‌انداخت و در راهپیمایی شرکت می‌کرد و ارزشی می‌نمود؛ همین ظاهرپسندی‌ها موجب هدر رفتن هزاران میلیارد از سرمایه‌های کشور شد.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان مسئول پرونده شستا در تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به شدت به این رویه اعتراض دارم. حجم فساد در این پرونده به حدی گسترده است که در این مجله بخش عمده‌ای از آن را چاپ کرده‌اند.

دهدشتی گفت: پس از دو سال هیچ تناسبی بین برخورد قوه قضاییه با ایشان و تخلفاتشان نمی‌بینیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از قوه قضاییه خواست با توجه به فساد گسترده و قانون‌گذاری‌های این شخص، عملکرد وی در مناصب قبلی را نیز بازبینی نمایند.

وی گفت: ایشان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قاضی بوده است؛ شایسته است قوه قضاییه، احکامی که ایشان در زمان قضاوت خود صادر کرده‌اند مانند توقیف فله‌ای ۱۲۰ نشریه و بیکار شدن روزنامه‌نگاران را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا خدای ناکرده حقی ضایع نشده باشد.

دهدشتی تصریح کرد: متاسفانه امروزه عده‌ای فرصت‌طلب در هر دو جناح در پس نقاب اصولگرایی و اصلاح‌طلبی پنهان شده و اقدامات ما علیه فساد سیاسی و اقتصادی را اقداماتی علیه جناح منصوب به خود تلقی می‌کنند تا از حمایت سیاسیون برخوردار شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته زمانی که تشت رسوایی‌شان از بام به زمین افتد، چوب حراجی است بر آبرو و اعتبار آنها، بلکه نظام که جز بی‌اعتمادی بخصوص برای نسل جوان برآیندی ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مبارزه با فساد، جهادی همه‌جانبه است، اظهار داشت: این جهاد عظیم را با اغراض سیاسی نباید آلوده کرد. رئیس‌جمهور سابق، شخصی را که متهم به فساد است، به سمت ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس هم وی را به ریاست دیوان محاسبات می‌گمارد؛ کمی بعد هم فساد ایشان اثبات و محکوم می‌شود، چه کسی پاسخگوی این پارادوکس تلخ است؟ این هزینه برای نظام نیست. چرا نباید دادگاهی تشکیل شده و آقای احمدی‌نژاد پاسخگوی این قانون‌گریزی‌ها باشد؟ چرا هر کس حق امضایی دارد، فکر می‌کند حق دارد هر امضایی بکند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی در جامعه‌ای کج‌روی‌هایی مانند فساد متولد شود، با عدم نظارت و کنترل، این بیماری مانند سرطان توسعه می‌یابد و قبح آن برای مردم ریخته می‌شود و پس از مدتی این کج‌روی‌ها در جامعه به هنجار تبدیل می‌شود.

دهدشتی تصریح کرد: این‌گونه می‌شود که روابط عمومی آقای ترکان، سکه‌هایی به عنوان زیرمیزی برای تهیه‌کننده صدا و سیما می‌فرستد و وقتی اعتراض می‌کند، می‌گویند اشتباه من این بود که سکه‌ها کم بود؛ اگر بیشتر می‌فرستادم، اعتراض نمی‌کردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منتظر برخورد با این فساد هستند، اما نامبرده صوری، برکنار و بلافاصله به عنوان مسئول دفتر دوبی سازمان منطقه آزاد اروند، حکم جدید می‌گیرد و به منطقه محروم دوبی تبعید می‌شود.

دهدشتی خاطرنشان کرد: این همان کج‌روی‌هایی است که در حال اجراست؛ عدم برنامه‌ریزی دقیق و اقداماتی از قبیل تعطیلی سازمان برنامه و بودجه، زمینه‌ساز گسترش فساد اقتصادی و سیاسی شد، چرا که با عدم برنامه‌ریزی شفاف، ابزار نظارت کم‌اثر می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این دوران هم آقای ترکان در برابر ورود دیوان محاسبات به مناطق آزاد، دو سال مقاومت کرد و اجازه ورود ندارد؛ متاسفانه خود نظارتی هم ندارند.

دهدشتی خطاب به ترکان گفت: سربسته می‌گویم اعطای وام‌های کلان با بهره دو درصد و ماشین‌های گران‌قیمت به بعضی مسئولان ذینفوذ در آبادان، خرمشهر و اهواز توسط سازمان منطقه آزاد اروند چه توجیهی دارد؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: شما نهادهای نظارتی دیگر را هم آلوده کرده‌اید. شما که به جای برخورد با سکه‌های کثیف زیرمجموعه‌تان، متخلف را ارتقای شغلی می‌دهید؛ چرا دم از مبارزه با پول‌های کثیف می‌زنید؛ چه نفعی دارید؟

وی اظهار داشت: به اعتقاد من یکی از دلایل مهم عقب‌ماندگی مناطق محروم مهمی مثل آبادان و خرمشهر، همین فساد سیاسی و اقتصادی است. اگر نبود وجود افراد فاسد و ناکارآمد در مناصب مهم کشور، شاید امسال ۹ هزار دانش‌آموز آبادانی به دلیل فقر در آستانه ترک تحصیل نبودند.

دهدشتی خاطرنشان کرد: بنده علیرغم همه انتقاداتی که در حوزه انتخابیه‌ام به دلیل مبارزه با فساد مواجه هستم، یگانه راه خروج از محرومیت را مبارزه با فساد از سرچشمه های اصلی می‌دانم و اعتقاد دارم سیستم‌های فاسد با مشغول کردن نمایندگان در امور خرد منطقه‌ای، بر فساد بیشتر این مناطق می‌افزایند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سوگند به جان خودم، در مبارزه با آنان که در گمرانی فساد غوطه‌ورند، یک لحظه کوتاهی نمی‌کنند.

سالاد

نظرات بینندگان