کد خبر: ۸۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
استقبال چشمگیر مخاطبان جهانی از انتشار یک نامه

19 میلیون بازدید از نامه رهبر معظم انقلاب در سایت های برون مرزی صدا و سیما

نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی با نزدیک به 19 میلیون بازدید، پر بیننده ترین خبر سایت های برون مرزی صدا و سیما شد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، از زمان انتشار نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی، شبکه های برون مرزی صدا و سیما، محور اصلی تبلیغات رسانه ای خود را در قالب شبکه های تصویری، رادیویی و مجازی بر انتشار و تبیین این نامه گرانمایه قرار دادند. به علت فراگیر بودن مخاطبان این شبکه ها در جهان، خوشبختانه از زمان انتشار نامه تاکنون بازرخورد مثبت و پُرحجمی در میان گروه مخاطب دیده شده است و تنها سایت های مربوط به معاونت برون مرزی که امکان رصد شمار بازدید کننده را دارند موفق شده اند رقمی نزدیک به 19 میلیون بازدید را تا کنون از این نامه به ثبت برسانند. شبکه ها و سایت های مربوط به معاونت برون مرزی صدا و سیما، فعالیت تبلیغی خود را برای تبیین این نامه بر محورهای مختلفی استوار کرده اند.

شبکه پرس تی وی، به عنوان رسانه‌ای که با توجه به مخاطبانش بیش‌ترین جامعه هدف را در خصوص این نامه داشته است، تنها چند دقیقه بعد از انتشار خبر در سایت مقام معظم رهبری در هشتم آذر، به صورت اخبار فوری محورهای آن را منتشر کرد و در مدت حدود یک ساعت (16:55 تا 18) 66 بار ، اخبار مرتبط فوری با تشریح محورهای مختلف این نامه به روی آنتن رفت. مشروح پیام نیز همان شب با قطع شدن برنامه‌های عادی خبر، از شبکه خبر انگلیسی پخش شد و این امر تا هشت ساعت ادامه یافت. چهار ویژه برنامه (Rolling Coverage) نیز هر کدام به مدت نیم ساعت، به‌صورت زنده در بخش‌های مختلف بین بولتن‌های خبری پرس‌تی‌وی پخش شد و در مجموع، هشت میهمان از نقاط مختلف جهان، به‌صورت زنده به طرح دیدگاه‌های خود درباره این نامه پرداختند.

در بولتن های عادی خبر نیز، پخش اخبار مربوط به این نامه از ساعت 17:30  روز یکشنبه هشتم آذر آغاز شد و تا ساعت 11:30 روز بعد ادامه یافت و هر نیم ساعت یک بار در قالب خبر، نکات مهم نامه ایشان به روی آنتن رفت. دو مورد تفسیر هم در نیوزروم شبکه تهیه و پخش شد.

برنامه زنده «مناظره» (The Debate) آن شب نیز به محور «تروریسم دولتی اسرائیل» در نامه مقام معظم رهبری، با حضور دو میهمان از لندن و آمریکا پرداخت. در برنامه دو شب دیگر «مناظره» هم، محورهای «ریشه‌های تروریسم» و «اسلام هراسی» بررسی شد.

هفت گزارش مربوط به خبرنگاران خارجی از آمریکا (واشنگتن)، ایتالیا، انگلیس، ترکیه، فرانسه، بلژیک (بروکسل) و لبنان، در خصوص واکنش جوانان این کشورها به نامه مقام معظم رهبری تهیه و پخش شد.

برنامه  «Comment» با اجرای «جورج گالوی» به مدت 50 دقیقه که به ارتباط زنده بینندگان با شبکه اختصاص دارد، به این موضوع پرداخت و برنامه «Iran Today» نیز به مدت 25 دقیقه، این موضوع را تشریح کرد.

شبکه العالم با بیش از 7 میلیون و 700 بازدیدکننده در وب‌سایت و همچنین شبکه‌های اجتماعی خود، علاوه بر انتشار مشروح نامه، به برنامه‌سازی در این زمینه پرداخت. استقبال از این نامه در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی العالم، که بیش‌ترین آمار را در برون‌مرزی داشته است، به‌گونه‌ای بود که فقط چند ساعت پس از انتشار آن، بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرد. برنامه‌های مع‌الحدث، صحافه‌الایرانیه، صباح جدید و میان‌برنامه پانوراما از جمله برنامه‌های مختلف العالم بودند که به این نامه پرداختند.

همین روند در شبکه‌های هیسپان‌تی‌وی، الکوثر، سحر و ادارات‌کل معاونت برون‌مرزی دنبال شد و نهایتاً در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برون‌مرزی، 18میلیون و هشتصد و بیست و نه هزار و 923 بازدید تا ظهر امروز 23 آذر به ثبت رسید.


سالاد

نظرات بینندگان