کد خبر: ۸۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
آخرین مصوبات شورای شهر شیراز چه بود؟

تصویب ساماندهی اراضی شهرک انجیره و رد اعتبار 14 میلیارد تومانی برای تبلیغات

در صدو بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز فقط دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عصر روز دوشنبه 23آذر 94 در صدوبیست ونهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز، اعضای شورا به دلیل میزبانی از استاندار فارس و هیئت همراه، تنها به بررسی دو مورد از 9 دستور کار این جلسه پرداختند که فقط یکی از آنها با اصلاحاتی مصوب شد و دیگری به دلیل رأی نیاوردن در صحن علنی شورا به منظور انجام اصلاحاتی به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

دستور کار اول این جلسه در خصوص انجام منسجم و مستمر تبلیغات به منظور معرفی پتانسیل های شهر شیراز بود که از سوی کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی به صحن شورا ارائه شد.

رضا محمدیان در این رابطه به نقل از معاون بانک مسکن اظهار کرد: از اول امسال تاکنون ایرانیان 20 هزار واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده اند که بخش اعظمی از آن تحت تأثیر تبلیغات وسیع ترکیه است همچنین کشورهای کوچکی درجهان وجود دارد که به خاطر تبلیغات مناسب، میزان گردشگران بازدید کننده از آن کشور به مراتب بیشتر از جمعیت بومی آن است.

وی بیان کرد: بنابر این ملاحظات می بینیم که رقم پیشنهادی 14 میلیارد تومان برای تبلیغات جذب سرمایه گذار در حوزه های گردشگری مبلغ زیادی نیست.

محمدتقی تذروی در این خصوص عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه سالانه برخی از سازمانهای شهرداری کمتر از 12 میلیارد تومان است چگونه می خواهید 14 میلیارد تومان به تبلیغات گردشگری اختصاص دهید ضمن اینکه اکنون زمان تبلیغات گردشگری نیست و باید مستقیماً سرمایه گذار این حوزه را پیدا کرده و با کمک به وی و مذاکره آنها را تشویق به سرمایه گذاری در شیراز کنیم.

غلامعلی ترابی نیز در این مورد پرسید: دلیل پیشنهاد 14 میلیارد تومان برای تبلیغات چیست و این تبلیغات چه حوزه هایی را دربر می گیرد آیا مربوط به تبلیغات عمرانی می شود یا حوزه گردشگری را هم شامل می شود.

علیرضا پاک فطرت، شهردار شیراز نیز اظهار کرد: اگر بحث هزینه برای تبلیغات گردشگری شیراز می باشد که وظیفه بخش خصوصی است و چنانچه بحث تبلیغات داخلی سرمایه گذاری می باشد به میزان زیادی تبلیغات درمورد پروژه های خود شهرداری و یا بخش خصوصی در داخل صورت گرفته که اگر بیش از این تبلیغ شود تأثیر منفی دارد و نتیجه معکوس می دهد.

وی افزود: چنانچه بحث تبلیغات خارجی جذب گردشگر باشد کار موثری است و ما باید با ایجاد شرکتهای گردشگری و تبلیغاتی در خارج از کشور به دنبال جذب گردشگر باشیم.

این دستور کار درنهایت رأی نیاورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی برگشت داده شد.

دومین دستور کار این جلسه مربوط به موضوع ساماندهی اراضی شهرک انجیره در قالب طرح های سرمایه گذاری بود که قبلا به صحن شورا آورده شده بود و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت داده شده که پس از بررسی بیشتر در قالب چهار بند مجدداً برای رأی گیری به صحن علنی ارجاع داده شده است.

رضا محمدیان در این خصوص گفت: بند یک این طرح شهرداری را ملزم به تهاتر زمین با حوزه که مالک بخشی از این زمین ها است می کند ولی اگر طرف مقابل حاضر به تهاتر نشد چه باید کرد که در این طرح جوابی برای آن دیده نشده .

سید محسن معین در رابطه با این مصوبه پیشنهاد داد: در مورد بند 3 به جای کلمه تصرف، عنوان شود شهرداری قادر است نسبت به استیفای حقوق خود در اراضی 22 هکتاری مورد اختلاف با طرف مقابل اقدام کند همچنین شهرداری مکلف است که هر دو ماه یکبار گزارش عملکرد خود را در این مورد به شورا ارائه دهد. این پیشنهادات به تصویب اکثریت اعضای شورا رسید.


سالاد

نظرات بینندگان