کد خبر: ۸۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
مدیر آموزش و پروش پاسارگاد:

برگزاری برنامه های قرآنی فراتر از بخشنامه ها است/ برگزاری طرح نور در بین دانش اموزان در هفته قرآن و عترت

رحیمی گفت: بنده وهمکارانم فعالیت در بخش قرآنی را مربوط به بخشنامه ها نمی دانیم و فعالیت در این مقوله را یک علاقه قلبی،ذاتی ودینی می دانیم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، عبدالحسین رحیمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد به مناسبت  هفته گرامیداشت قرآن عترت و نماز در مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار طنین پاسارگاد اظهار داشت: هفته قرآن، عترت و نماز از امروز، 23 آذرماه آغاز خواهد شد، در این هفته که تا 30 آذرماه ادامه خواهد یافت برنامه‌های مختلف قرآنی از جمله آغاز مرحله اول(آموزشگاهی) مسابقات قرآن، نماز و عترت در همه واحدهای آموزشی در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن کریم، حفظ عمومی، مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، انشای امام زمان(عج)، اذان، احکام و انشای نماز برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش وپرورش پاسارگاد افزود: امسال برنامه‌های این هفته مبارک با مدنظر قرار گرفتن 3 اصل شامل رعایت محوریت مدرسه در فعالیت‌ها، فراگیری و اثر بخشی و مشارکت پذیری دانش‌آموزان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارگان‌ها و سازمان‌ها و پرهیز از موازی کاری انجام می‌شود.

رحیمی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت های بخش قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: موضوع حفظ موضوعی آیات الهی توسط دانش‌آموزان و نیز حفظ ترتیبی با عنوان طرح نور از جمله اقدامات در راستای ترویج و تشویق بیشتر دانش‌آموزان به فراگیری قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه همچنین در این هفته برنامه‌های قرآنی ویژه کارکنان اداره‌ آموزش وپرورش نیز تدوین شده، ادامه داد: برگزاری مسابقه حفظ آیات نماز در قرآن ویژه کارکنان و برگزاری محافل انس با قرآن با دعوت از قاریان  استانی ویژه کارکنان و دانش‌آموزان، برگزاری کرسی‌های تلاوت و ختم قرآن کریم در مدارس با تشکیل گروه‌هایی  ویژه دانش‌آموزان، برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان معرفی سیره عملی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی امام محمدباقر(ع) از جمله دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های متناسب با خانواد‌ه‌ها برگزار خواهد شد، گفت:برگزاری کلاس آموزش خانواده با موضوع قرآن، عترت و نماز و همچنین برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های قرآنی، تهیه و توزیع ویژه‌نامه هفته قرآن، عترت و نماز، تجلیل از افتخارآفرینان قرآنی، از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر آموزش و پرورش پاسارگاد اضافه کرد: همچنین در روز پنج‌شنبه، 26 آذرماه مراسم عطرافشانی مزار شهدا توسط قرآن‌ آموزان مدارس قرآن انجام می‌گیرد و نصب پیام‌های قرآنی در تابلوهای مدارس، نشست‌های تخصصی قرآنی، سخنرانی‌ها و ... از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی به اجرایی شذن طرح اقیانوس عرفان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح که در حال اجراست همکاران فرهنگی یک حزب از قرآن را مطالعه و در پایان هفته به و سوالات پاسخ می دهند واین طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در پایان نیز برترین ها مورد تقدیر قرار می گیرند.

رحیمی بیان داشت:با کمک خیرین ساخت در القرآن در شهر مادر سلیمان اغاز شده و به زودی کلنگ دارالقران دیگری در محله بوکان، باز هم با کمک خیرین به زمین زده خواهد شد.

وی از فعالیت بیشتر مدارس قرآنی شهرستان نیز خبر داد و گفت: چون بنده وهمکارانم فعالیت در بخش قرآنی را مربوط به بخشنامه ها نمی دانیم و فعالیت در این مقوله را یک علاقه قلبی،ذاتی ودینی می دانیم و با توجه به بودجه کم در زمینه اداره مدارس قرانی، با تلاش فراوان بی وقفه مدارس قرانی را بیش از پیش فعال و پویا تر خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان