کد خبر: ۸۰۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

انتقاد از چراغ سبز مجلس به قاچاقچیان/ تأمین آرامش مسافران نوروزی، بذرپاشی برای توسعه صنعت گردشگری و زیارت است

حق نگر گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب برای ارتقای شرایط جنوب شهر شیراز تهیه شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به توسعه جنوب شهر شیراز گفت: طی سال های اخیر برنامه‌ریزی‌های موفق شهرداری در منطقه9 منجر به رشد افزاینده و ارزش افزوده نسبتا مطلوبی در جنوب شهر شیراز گردیده است.

محمد حق نگر در صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: احداث خیابان‌های 45 متری طلائیه، 45 متری شرق مهدی آباد، بلوار خرمشهر، شهدای احمد آباد، بلوار شهید بهمن پور، خیابان شهید توحیدی راد، بلوار سامان، پل‌های سجادیه- حجت آباد- دلاوران، شور و نشاط و انگیزه تلاش و سازندگی را در منطقه جنوب گسترش داده شده و در بخش توسعه مسکن ساخت و سازهای آبرومند و درخور شأنی صورت پذیرفته و همین امر باعث اسکان جمعیت کثیری در این منطقه شده است به طوری که درحال حاضر حدود 150 هزار نفر ساکن درآن منطقه بوده اما متأسفانه به موازات افزایش جمعیت خدمات موجود در منطقه بسیار کم و ناکافی می باشد.

وی تأکید کرد: رشد نامتوازن و عدم وجود خدمات مورد نیاز مردم ساکن در منطقه موضوعی است که بارها رسانه‌ای شده ولی متاسفانه اقدام موثری صورت نگرفته است.

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورا مشکلات مردم ساکن در جنوب شیراز را برشمرد و گفت: نداشتن بنگاه اقتصادی نظیر شعبه بانک‌ها، مرکز خرید عمومی، دفاتر تجاری، نداشتن مراکز سلامتی نظیر مطب، درمانگاه، بیمارستان و نداشتن مراکز فرهنگی نظیر کتابفروشی، کتابخانه، سینما، تئاتر از جمله کمبودهای مناطق جنوب شهر است.

کمبود مراکز تفریحی نظیر پارک و شهربازی و استخر، وجود معضل فاضلاب‌های رها شده در امتداد رودخانه چنار راهدار و همچنین وجود مراکز کشتارهای غیرمجاز در گوشه و کنار آن از دیگر مشکلات مناطق جنوب شهر شیراز بود که این عضو شورای شهر به آن اشاره کرد.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا از مدیران و مسئولین مربوطه در بخش دولتی و در بخش‌های تعاونی و خصوصی خواستار آن شد که با توجه به پتانسیل بسیار بالای منطقه جنوب شهر شیراز و داشتن توجیه اقتصادی مطلوب، اقبال بیشتری نسبت به این منطقه داشته باشند.

وی همچنین از معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز تقاضا کرد که با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب شرایط ارتقاء منطقه جنوب شهر را تسهیل کند و شهردار منطقه 9 نیز نسبت به پیگیری امور تا حصول نتیجه اقدام نماید.

حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان، چراغ سبز به آنان است

حق‌نگر در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به چراغ‌سبز تعدادی از اعضای مجلس شورای اسلامی به قاچاقچیان مواد مخدر گفت: متأسفانه در هفته گذشته در جراید آمده بود که تعداد 70 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه ای را تقدیم مجلس نموده‌اند که مجازات اعدام در حوزه قاچاق مواد مخدر برداشته شود، این امر در شرایط امروز مانند چراغ سبز به قاچاقچیان می باشد.

وی با تصریح اینکه حداقل 95درصد معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌هایی که در جامعه ایران وجود دارد ناشی از قوانین غیربازدارنده در این بخش است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس به جای اینکه خط مشیء کشورهای موفق در امر مبارزه با قاچاق مثل عراق، امارات، کویت، قطر، عربستان را الگو قرار دهند نسبت به سست نمودن قوانین فعلی نیز لایحه تدوین می نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد که با توجه به نابودی بخش اعظمی از ذخائر جوانان این استان به‌دست موادفروشان نسبت به مقابله با طرح فوق اقدام و حتی در جهت تدوین قوانین سختگیرانه و بازدارنده تر اقدام نمایند.

تأمین آرامش مسافران نوروزی؛ بذرپاشی برای توسعه صنعت گردشگری و زیارت

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: حدود 100 روز دیگر به پایان سال 1394 باقی مانده است و با آغاز نوروز 95 خیل مسافران مشتاق زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) وارد شیراز خواهند شد و این یک فرصت استثنایی جهت جذب مخاطب دائمی برای شیراز خواهد بود ولی درصورتی که پیشتازان این سفر خاطره خوشی از زیارت و حضور در اطراف حرم نداشته باشند قطعا موج منفی آن دامنگیر صنعت گردشگری وزیارت شهر شیراز خواهد شد.

حق نگر با اشاره به کاهش تعداد مسافر و گردشگر در سال 94 نسبت به سال 93 و سال 93 نسبت به 92 گفت: گرچه مسافران ایام نوروز ارزش افزوده ای در صنعت گردشگری نمی باشند ولی درصورت داشتن خاطره خوش از حضورشان در شیراز و اطراف حرم قادرند به عنوان مبلغان موثر در جهت تشویق سایر هموطنان برای ورود به شیراز در طول سال اقدام نمایند.

وی تأمین آسایش و آرامش مسافران و گردشگران در ایام نوروز را یک بذرپاشی برای توسعه صنعت گردشگری و زیارت در شهر شیراز عنوان و اظهار کرد: برای توسعه صنعت گردشگری و زیارت از شهردار شیراز و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی تقاضا دارم با تعامل مثبت در جهت افزایش زیبایی و مطلوبیت محل با کم کردن ترافیک و روان کردن عبور و مرور اقدام لازم معمول نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با از بین بردن موانع بصری و اجرای مبلمان شهری در پیشخوان مسجد شهدا و مقابل صحن امام خمینی(ره) و کتابخانه شاهچراغ که در واقع یک جایگزین مناسب به‌جای میدان شاهچراغ می باشد اقدام لازم معمول گردد تا با افزایش مطلوبیت محیط شهری تبلیغی در راستای جذب زائر برای شهر شیراز داشته باشیم.

حق‌نگر همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم امسال شهادت شهید عبدالحسین دستغیب و حضور 80 نفر از روحانیون تراز اول تهران و سخنرانی حجت الاسلام ادیب در این مراسم، آن را نشان از اهتمام ویژه به جایگاه و نقش شهید دستغیب به عنوان استوانه انقلاب در استان فارس دانست و از زحمات کلیه برگزارگنندگان مراسم تقدیر کرد.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴
0
ایشون می تونن هزینه چند ده ملیونی سفر به کره جنوبی که قراره از جیب همین مردم منطقه نه هزینه بشه رو می تونن به این منطقه محروم اختصاص بدن